"צפצוף על החוק, ערעור הדמוקרטיה": סערה בעקבות הצעת ח"כ אמסלם

סערה פוליטית בעקבות הצעתו של ח"כ דוד אמסלם לאסור על חקירה פלילית של רה"מ מכהן בעבירות קלות • "נתניהו מבצע סיכול ממוקד בדמוקרטיה יום אחרי יום. מדובר ברף חדש של צפצוף על הציבור ופגיעה בשלטון החוק"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

תגובות נזעמות באופוזיציה להצעת החוק של ח"כ דוד אמסלם (ליכוד) המבקשת לאסור על חקירה פלילית של ראש ממשלה מכהן .

"לאחר שהשתמשו בביטוי המכובס 'בדיקה' במקרה של חקירת נתניהו ולאחר שטשטשו את ההמלצות להעמיד לדין את שרה נתניהו בפרשת מעונות ראש הממשלה, מגיע המסמר האחרון בארון הקבורה של השוויון בפני החוק, איסור חקירה של ראש ממשלה בעבירות שדינן עד חצי שנת מאסר", אומרת ח"כ זהבה גלאון.

גלאון מוסיפה: "מגוחך שח"כ אמסלם מנמק את הצעתו בכך שהוא 'אינו מכיר מדינה דמוקרטית אחת בעולם שראש הממשלה שלה מככב בכזו תדירות בענייני חקירות ופרשיות' – אכן מדובר במצב מטריד שמחייב את החלפת ראש הממשלה, אבל במשקפיים של אמסלם ראש הממשלה ממש בסדר, ודווקא מנגנוני הצדק והשוויון צריכים ניעור,

כשנפתחת חקירה פלילית, גם בעבירה 'קלה', לא ניתן לדעת לאן היא תתגלגל, אבל כשלא נפתחת חקירה בכלל לא מגיעים לשום מקום. כבר היום החוק קבוע שחקירה נגד ראשי ממשלה וחברי כנסת מצריכה אישור של היועץ המשפטי לממשלה ולכן אין חשש לחקירות סרק. גם לחשוד עצמו, אם הוא חף מפשע, צריך להיות עניין שהחקירה בעניינו תתברר והחשדות לא ירחפו מעל לראשו".

ואילו ח"כ אראל מרגלית טען: "נתניהו מבצע סיכול ממוקד בדמוקרטיה יום אחרי יום. ראש הממשלה שולח חבר כנסת אחד לסגור את השידור הציבורי, את השני להפסיק את החקירות שלו, ומשתלח במבקר המדינה שמכין דוח על כשלונו בניהול צוק איתן. מעניין שלא נותר לו מספיק זמן כדי לבטל את חברותו של הצל במפלגה שלו".

כאמור, את הצעת החוק החדשה יוזם ח"כ דוד אמסלם מהליכוד, שמבקש באמצעותה להקל על ראש הממשלה ולהדוף בכך את לחצי התקשורת הדורשים השכם והערב את ראשו של ראש הממשלה.

ח"כ אמסלם אומר כי "ראש ממשלה בישראל הוא התפקיד החשוב ביותר. עליו לקבל החלטות הרות גורל בסוגיות המשפיעות על הציבור כולו, ולא ניתן להעסיק אותו כמעט בכל יום בחקירות".

"אני לא מכיר מדינה דמוקרטית אחת בעולם שראש הממשלה שלה מככב בתדירות כזו בענייני חקירות ופרשיות שונות ומשונות. אף אחד לא באמת מאמין שבכל העולם יש צדקנים ורק בישראל יש גנבים"

אמסלם פונה לצד השמאלי של המפה הפוליטית ומבקש להזכיר כי "בשלושים השנים האחרונות, לא היה ראש ממשלה אחד שלא היה עסוק בחקירות, רבין ופרשת הדולרים של רעייתו, ברק והעמותות, שרון והאי היווני, אולמרט והנסיעות, נתניהו והמתנות, הבקבוקים ועוד".

באשר לעיתוי הגשת הצעת החוק, שבאה דווקא בימים בהם עננה מרחפת על ראשו של ראש הממשלה, אומר אמסלם, כי "אכן מדובר בשאלה רלוונטית, הרי במדינה שלנו בכל רגע נתון מתנהלת חקירה סמויה וגלויה נגד ראש ממשלה. אני מציע למי שמעלה את השאלה הזו לעדכן אותי בחלון פנוי שאין בו שום חקירה ואשמח להגיש את ההצעה כדי שלא יבקשו לחפש מניעים או אינטרסים כאלו ואחרים".

ח"כ סמוטריץ' מ"הבית היהודי", הודיע כי יתמוך בהצעה וכי מדובר בהצעת חוק נכונה ומתבקשת והודיע כי יפעל להרחיב את ההצעה לכל עבירה שאיננה פשע ומדגיש כי "דמוקרטיה, אינה יכולה לאפשר הטרדות חוזרות ונשנות של ראש ממשלה על זוטי דברים שפוגעים במשילות בצורה אנושה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture