יגעת ומצאת • אריה דרעי – השר הכי חברתי בממשלת ישראל

המשמר החברתי בכנסת מציג את המדד החברתי של הפוליטיקאים • את המקום הראשון בקרב השרים קוטף יו"ר ש"ס ואילו בגיזרת חברי הכנסת מתבלט איציק שמולי מ'העבודה' • לנתונים המלאים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הבוקר מתפרסם דו"ח המשמר החברתי שתיעד את הפעילות החברתית של כלל חברי הכנסת במהלך מושב הקיץ שהסתיים זה עתה.

נציין כי בראש רשימת החכי"ם החברתיים נמצא ח"כ איציק שמולי, ואילו מבין שרי הממשלה מי שעומד בראש הטבלה הינו שר הפנים אריה דרעי.

וכעת לכלל נתוני הדו"ח שהוגש היום לעיון הציבור:

כאמור בראש טבלת החכי"ם החברתיים שומר על מקומו ח"כ איציק שמולי (המחנה הציוני), מיד אחריו מדורג חברו לסיעה ח"כ חיליק בר, גם הוא שמר על המשכיות במקום השני. במקום השלישי מדורג ח"כ מיקי לוי, שכמו חברי כנסת נוספים מיש עתיד רשם עלייה לעומת המדדים הקודמים.

לוי חולק את המקום השלישי יחד עם חברי הכנסת אילן גילאון (מרצ) ודב חנין (הרשימה המשותפת).

חברות הכנסת של "כולנו", מירב בן ארי וטלי פלוסקוב ממשיכות להוביל את דירוג חברי הכנסת של הקואליציה, בעיקר בזכות השתתפותן בהצבעות רבות.

במקום השלישי מבין חברי הקואליציה נמצאת סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי מהליכוד – אולם הסיבה לכך היא העובדה שהיתה בחופשת לידה במהלך כנס הקיץ וכלל לא השתתפה בהצבעות, ובשל כך לא צברה ניקוד חיובי או שלילי.

את העשירייה הפותחת, סוגרת מרצ שמובילה את דירוג הסיעות במדד החברתי של כנס הקיץ. יש עתיד הציגה שיפור ניכר, ונצמדה למחנה הציוני במקום השני. בקואליציה סיעת יהדות התורה סוגרת את מדד הסיעות אחרי הבית היהודי, שנחלצה מהמקום האחרון. סיעות הקואליציה שחבריהן נטו להצביע באופן חברתי קצת יותר היו אלו של ישראל ביתנו וש"ס. ראוי לציין שהפערים בין הקואליציה לאופוזיציה במדד זה גדלו מאוד.

יצויין כי בתחתית המדד, אל המקום ה-120 בדירוג הגיע ח"כ הליכוד הטרי יהודה גליק.

ח"כ גליק, שבתחילת כהונתו קונן על הכורח להצביע נגד מצפונו בשל המשמעת הקואליציונית, הגיע אל המקום האחרון בשל שילוב בעייתי של תמיכה בחקיקה אנטי-חברתית, לצד היעדרות מהצבעות לקידום חקיקה חשובה. כניסה נוספת לתחתית העשירייה נרשמה לחבר הכנסת יעקב אשר מיהדות התורה, וכן סגן השר הטרי מייקל אורן (כולנו), שנמצא הרחק מאחורי חברי סיעתו. בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) שומר על מקומו בתחתית המדד – ורק הודות ליהודה גליק, עלה מהמקום האחרון בדירוג אל המקום הלפני–אחרון.

יצויין, כי אחד הממצאים הבולטים במדד הקיץ באים לידי ביטוי בפערים נרחבים בין ח"כים שונים מאותה הסיעה, בכל הנוגע להצבעות על נושאים חברתיים וכלכליים. בסיעת המחנה הציוני גדלו הפערים בין חברי הכנסת המדורגים בראש המדד מבין חברי הסיעה לבין אלו שבתחתית. כך, בין ח"כ איציק שמולי, שנמצא בראש הסיעה לבין ציפי לבני ועמיר פרץ שבתחתיתה מפרידים יותר מחמישים מקומות דירוג. הפערים בולטים גם ביש עתיד: לצד מיקי לוי שנטה להצביע באופן חברתי, אפשר למצוא בתחתית הסיעה את חבר הכנסת יאיר לפיד, שמדורג 46 מקומות דירוג אחריו. פערים גדולים אפשר למצוא גם בפילוח הסיעתי של הרשימה המשותפת ושל סיעת כולנו.

ח"כ חיליק בר שהצליח לשמור על מקומו במקום השני אמר כי הוא "נרגש מאוד להיבחר שוב לח״כ השני החברתי ביותר בכנסת, בפעם השלישית ברציפות. אני גאה שזה גם ממש לא במקרה. לצד תפקידי כמזכ״ל ולצד פעילותי המדינית הנמרצת, אני גם עובד קשה, יום יום במליאת הכנסת ובועדותיה, למען אזרחי ישראל, השכבות החלשות, הפריפריה ולמען הציבור כולו, הכל מתוך אמונה ומתוך רצון אמיתי לקדם חברה צודקת, במישור החברתי, הכלכלי והמדיני. בלי סיסמאות ובלי דמגוגיה, בלי פרובוקציות תקשורתיות וסטטוסים מפוצצים, אלא בעבודה קשה."

"אני מברך את חברי הטוב איציק שמולי שזכה במקום הראשון ואת שאר חברי הסיעה שמאיישים ובצדק את המקומות הראשונים אחרינו, אין זה מקרי שאנו נמצאים גבוה בדירוג הח״כים החברתיים, שכן אנו באמת האלטרנטיבה היחידה לממשלת נתניהו הכושלת, בכל התחומים".

השר אריה דרעי שזכה למקום הראשון בטבלת השרים החברתיים מבין כלל שרי הממשלה אמר בתגובה כי בהמשך להבטחתו מלפני הבחירות כי יפעל למען כלל הציבור תוך התמקדות בנושאים חברתיים, הנתונים מוכיחים כי תנועת ש"ס עושים עבודה קשה מדי יום".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture