נתניהו זימן את השר כץ לשיחה • הערכה: צפויה שיחה קשה

הרוחות בליכוד סוערות לאחר נצחונו הגדול של השר כץ אמש במזכירות התנועה • היום תתקיים שיחה בין נתניהו לכץ ובליכוד מעריכים כי "היא תהיה קשה" • היועץ המשפטי של הליכוד הודיע כי יעתור לביה"ד העליון של התנועה כנגד ההחלטות שהתקבלו

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה ספג אמש מבוכה בכינוס מזכירות הליכוד כאשר הצעות מתנגדיו זכו לרוב בקרב חברי המזכירות.

שתי החלטות שהתקבלו מהוות מכה של ממש לנתניהו – לפחות בכל מה שקשור לשליטה במפלגה. הראשונה: העברת האחריות של תחום המינויים והמשכורות של פעילי המפלגה מנתניהו למזכירות בראשות כץ.

ההחלטה השניה: מינוי של יועץ משפטי נפרד שייעץ למזכירות הליכוד. המשמעות: צמצום השפעתו של היועץ המשפטי של המפלגה, אבי הלוי, הנחשב מקורב לנתניהו.

בעקבות המפלה זימן אליו ראש הממשלה את השר כץ לשיחה שתיערך הערב. בכירים בליכוד טענו בשיחה לNRG כי השיחה צפויה להיות קשה "היות ונתניהו לא יוכל להישאר ללא תגובה ראויה לנוכח ההתפתחויות".

מקורבי נתניהו מאשימים: השר כץ פועל להדחת ראש הממשלה

נציין כי מזה זמן מתגבש לה אופוזיציה פנימית לראש הממשלה בקרב חברי מפלגתו, המדובר בשרים וחברי כנסת שסוברים כי בידי ראש הממשלה כח רב וכי הוא נוטה להשתמש בכל זה לצורך ענייניו הפרטיים או לשם קידום מטרותיו הפנים מפלגתיות, אם כי יש בקבוצה זו כדוגמת שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ שלהם חשבון אישי עם בנימין נתניהו.

לטענת השר ישראל כץ, בידיו מכתב חתום בידי רה"מ כי לכשימוצה המו"מ הקוליציוני יקבל לידיו את אחד משלושת התיקים הבאים: חוץ, האוצר, ביטחון, משעה שנודע על מיצוי המו"מ עם הרצוג או אז הציג השר כץ בפני נתניהו את שטר ההתחייבות בתואנה כי הגיע זמן הפירעון, אולם רה"מ ככה"נ מסיבותיו ושיקוליו הוא, בחר שלא להיעתר לדרישה לעת עתה.

כך או כך, ישראל כץ העומד בראש המחנה אינו היחיד ומתחתיו ניצבים שורת בכירים בליכוד כדוגמת שר הרווחה חיים כץ, מקורבו לשעבר של נתניהו השר זאב אלקין ועוד, אלו בחרו לאתגר את רה"מ מאחר ובין שלל טענותיהם, התנהלתו כםי שהיא כיום, הינה כוחנית והעובדה שבידיו כח רב עלולה לעמוד בעוכריהם בבא היום.

לדוגמא הם מביאים את העובדה כי יועצו האישי של נתניהו ניר חפץ, קיבל את שכרו מקופת סיעת הליכוד, דבר שאינו בהכרח נוהל מקובל לטענתם, במידה וכן, ההחלטה על כך צריכה היתה לעבור במזכירות ולא כהחלטה בלעדית של ראש הממשלה.

יצויין, כי לפי חוקת הליכוד המזכירות, הכוללת חברי כנסת וחברי מרכז, היא שאחראית למנגנון המפלגה. בשנה האחרונה מנסה השר כץ ליצוק תוכן לאחריות זו, מה שמוביל לעימות עם נתניהו ששולט כיום במנגנון כיושב ראש התנועה. משמעות ההחלטות שקיבלה המזכירות היא שראש הממשלה לא יוכל למנות את אנשיו ולהתקשר עם חברות חיצוניות בלי אישור מהמזכירות.

במידה וינסה נתניהו לעקוף את ההנחיות כפי שהתקבלו, בסמכותה של המזכירות לחייב את העובדים שיתקשרו עם גופים ללא אישור, בתשלום גובה ההוצאה הבלתי חוקית. ההחלטה תקפה מרגע קבלתה, ותיבחן במינוי מנכ"ל הליכוד לאור העזיבה הצפויה של המנכ"ל הנוכחי, גדי אריאלי.

הבוקר כבר הודיע היועץ המשפטי של הליכוד, עו"ד אבי הלוי, הודיע כי יעתור לבית הדין של המפלגה כדי לבטל את ההחלטות שהתקבלו אמש במזכירות הליכוד ושמצמצמות את מידת שליטתו של ראש הממשלה ויו"ר התנועה בניהול מנגנון המפלגה. כך מדווח העיתון 'ישראל היום'.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture