זה בשביל הציפורים

עולם היהודי אינו שונה. חשבונות רבים בטוויטר נהפכו לפופולרים ומשכו אחריהם אלפי עוקבים אשר משתוקקים לקרוא, לשתף ולהגיב לכל ציוץ, לטוב או לרע

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

העולם בו אנו חיים כיום שונה מאוד מהעולם שהכרנו לפני עשור. למעשה, המצב שונה גם מאשר לפני חצי שנה בלבד. המהירות שבה דברים משתנים ומתפתחים, האופן שבו התעשיות מופעלות ומתקדם מחדש, עוצר נשימה.
לפני עשור, אם מישהו אמר את המילה "ציוץ" הבינו כולם שמדובר על ציפור שעושה קצת רעש. כיום, זה עדיין ציפור שמצייץ, אבל דווקא ציפור כחולה וידועה, המכונה גם "טוויטר". כיום, הרעש שה"ציפור" עושה בציוצים שלה הוא לא תמיד נעים, לפעמים יכול להיות רועש, מלא משמעות עמוקה ולפעמים מודיע דברים פחות נעימים.
אכן, טוויטר לקח את העולם בסערה, והוא משמש – ולעתים קרובות בצורה שלילית – להודיע לעולם, כהרף עין, על דברים בעלי חשיבות רבה, חדשות מרעישות ובלעדיות, עדכונים פוליטיים מהמירוץ הנשיאותי וכן כל מה שבתווך. כעת יש לכל אחד חשבון טוויטר משלהם והם משתמשים בפלטפורמה הזאת כדי למשוך עוקבים תוך כדי שהם מנסים להטביע את חותמם על העולם.WhatsApp Image 2016-08-29 at 19.32.27
העולם היהודי אינו שונה. חשבונות רבים בטוויטר נהפכו לפופולרים ומשכו אחריהם אלפי עוקבים אשר משתוקקים לקרוא, לשתף ולהגיב לכל ציוץ, לטוב או לרע. חלק מהחשבונות היותר פופולרים בציבור היהודי הם, @YiddishNews @YWN, @JTAnews ועוד הרבה, שלכל אחד יש את מעלותיו וסגנון החדשות שלהם, כולל פרשנויותת ועדכונים רלוונטיים עבור הקהיליה היהודית הבינלאומית.
רוב חשבונות הטוויטר הללו מסתמכים על פרסום כדי להתקיים, אבל מנגד, דבר זה עלול להביא לקורא תוך כדי קריאת הציוצים להתקל בפרסומות, שהופך את זה שוב להיות כמו אתרי האינטרנט שלהם. יוצא מן הכלל הוא, @YiddishNews המציע ידיעות רלוונטיות ללא כל מודעות או הטרדות אחרות; חדשות נטו, ויעידו על זה שלושים ושלוש אלף העוקבים שנראה שמעריכים מאוד שיטה יחודית זו, ולכן עולה מדי חודש מספר העוקבים בהתמדה בעולם היהודי. ה"פיד" מביא מגוון רב של חדשות חמות, ומציע צורה קריאה יותר, ברורה יותר הרבה פחות עומס. כותרות שער מופיעות בצורה חלקה, לפעמים עוד לפני שהעיתונות מדווחים על החדשות והעידכונים האלו.
לאנשים בכלל – ולציבור היהודי גם כן – יש מערכת יחסים "אהבה-שנאה" עם טוויטר. אכן, זה יכול להיות מעצבן ופולשני, אבל עדיין הם חוזרים שוב לקבל עידכונים וחדשות. חשבונות הטוויטר נבדקות מספר פעמים ביום, וזה הרגל שלא ניתן לנצח. זה הפך להיות חלק בלתי נפרד של חיינו ואין שום דבר באמת לעשות נגד זה. כבר זה זמן שהעיתונים הם לא המקור העיקרי לחדשות. חשבונות רבים בטוויטר השתלטו באופן קבוע על ייעוד זה. השאלה היחידה הנשארת לאדם על איזה חשבון לעקוב ואיזה מהם יש באופן ראשוני את החדשות חמות וכן חדשות עם זווית המתאימה ביותר לסגנון או אידיאולוגיה של הקורא.
הציפור הכחולה הקטנה כבר יצאה מהכלוב שלה, וזה כאן כדי להישאר… תתרגלו לזה, וכפי שאומר הפתגם הידוע, "אם אתה לא יכול לנצח אותם, תצטרף אליהם". וזה לא משנה אם החשבון האישית שלך היא@UltraOrthodox, @Orthodox או – @ModernOrthodox יש ציפור כשר בחוץ שמחכה לך

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture