בצל פגישת החכי"ם עם נתניהו – 'יתד' במתקפה חריפה על הליכוד

ראש הממשלה יפגש בצהריים עם ראשי הסיעות החרדיות כדי לדון בדרכים למניעת חילולי שבת בעתיד • יתד' תוקף: "הליכוד מפנה כתף קרה למסורת ישראל" • גפני: "אם לא נקבל תשובות מרה"מ, השותפות לא תאריך ימים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה וראשי המפלגות החרדיות, גפני, ליצמן ודרעי ייפגשו בצהריים במטרה לדון בהקמת הוועדה בה ייטלו חלק נציגי משרד התחבורה, משרד רה"מ, משטרת ישראל וכן נציגים חרדיים.

מטרת הוועדה, לפי דרישת החכי"ם החרדיים, למנוע הישנות של אירועים כדוגמת חילולי השבת ההמוניים שבוצעו על ידי רכבת ישראל במהלך השבת האחרונה זאת על ידי קיום דיונים בפורומים רחבים, בהשתתפות כלל הגורמים הרלוונטיים ובכללם גורמים תורניים שיגדירו ויכריעו בעניינים המסווגים על ידי הרשויות וגורמי אכיפת החוק מצבים של "פיקוח נפש" עד שאין מנוס מביצוע העבודות בשבת.

נזכיר, כי מנכ"ל הרכבת הגיב למתקפה נגד עבודות השבת ואמר, כי חוות הדעת שהציגה המשטרה קבעה כי אי ביצוע העבודות בשבת גובל ב'פיקוח נפש' ודי בקביעה זו של המשטרה להכריע באי דחיית העבודות לימי החול.

על הקמת הוועדה הוחלט במהלך ניהול המגעים שהתנהלו בין נציגי רה"מ וחברי הכנסת עוד לפני כניסת השבת וחילולה, עם זאת קיום הפגישה עם רה"מ מתקיימת על רקע דרישתם הנחרצת של החכי"ם מרה"מ בעקבות הפרת הסיכומים שהושגו בערב השבת.

יצויין כי על רקע המתיחות בין רה"מ לשר התחבורה ישראל כץ טרם ברור אם השר עצמו ישתתף גם הוא בפגישה או שיסתפק בנוכחות אחד מנציגיו בפגישה.

הפגישה עצמה צפויה להתקיים בשעה 13:30 כאשר בסיומה תצא הודעה לתקשורת.

חבר הכנסת גפני שנשמע נחרץ לכל אורך הפרשה, התבטא אמש במהלך סימפוזיון שהתקיים באחת הישיבות, כמי שמפנה איום שאינו משתמע לשני פנים כלפי רה"מ, "אם לא נקבל תשובות מרה"מ למה שאנו דורשים, השותפות לא תאריך ימים", עם זאת גפני מיהר להסתייג כשהבהיר, "לא אני זה שמחליט בדברים כאלה, אלא נציג את הדברים בפני גדולי ישראל והם אלו שיחליטו על המשך הצעדים".

גפני התייחס לפרשה בכללותה והטיל את האחריות לחילולי השבת על כתפיו של השר כץ, "ברור שכץ נתן את ההוראה לחלל את השבת, הוא זורק את האחריות על נתניהו מתוך רצון ותקווה שנפרוש מהממשלה ונביא להפלתו של רה"מ".

גפני הבהיר כי "מול כץ שכינס מסיבת עיתונאים בשבת לא ננהל שום דיון".

השקפת עולמו של ח"כ גפני בפרשה מקבלת הבוקר ביטוי נרחב ביומון המפלגה, העיתון 'יתד נאמן' שבמאמר מערכת תוקף העורך הראשי הרב ישראל פרידמן קשות את תנועת הליכוד ואת מנהיגיה ומכנה אותם במילים קשות ובוטות.

העורך קובל על העובדה כי נציגי הליכוד שלאורך השנים גילו הבנה והציגו את עצמם מול השמאל כיותר "מסורתיים" מגלים קרירות יותר ויותר במהלך השנים האחרונות.

"הערכים המקודשים ביותר ליהדות, נרמסים ברגל גסה. בסוגיות דת ומדינה, מוכח פעם אחר פעם כי הליכוד אינו אותו ליכוד. ואף עלול לאבד את השותפות עם המפלגות החרדיות".

פרידמן מוסיף כי "מה שקורה עכשיו בארץ חושף תמונת מצב מדאיגה שקברניטי הליכוד חייבים לשים לו לב. מפלגתם הולכת ומאבדת את בלמיה. חברי ליכוד שאמורים להיות מסורתיים, מתחילים להפנות כתף קרה למסורת. הערכים המקודשים ביותר ליהדות, נרמסים ברגל גסה. בסוגיות דת ומדינה, מוכח פעם אחר פעם כי הליכוד אינו אותו ליכוד. שאלות קשות כמו רפורמים או גיורים, אינן מאפיינות ואינן תואמות את הליכוד של פעם. חילול שבת הגרוע ביותר בתולדות המדינה, פגיעה חמורה בסטטוס קוו ורמיסת שבת קודש בריש גלי תוך עקירת הצביון היהודי של המדינה, הפכו להיות תג היכר. הליכוד של היום הפך להיות "הקיבוצים" של פעם. אז במה אתם יהודים"? תוהה פרידמן.

"בעבר זה לא היה יכול לקרות בממשלת ליכוד, אף שראשי הממשלות לא היו "דתיים" יותר. מעשה נפשע כזה התאפשר כי בסיסו "הדתי" של הליכוד התערער. זה איננו הליכוד שהיהדות החרדית הכירה והלכה אתו בשותפות ובנאמנות במדבר הפוליטי הלוהט. בעבר חבריו וראשיו היו אנשים מסורתיים ובוחריו נמנו על הציבור המסורתי זה שמתקומם בימים אלו מחילול השבת ההמוני שלא לצורך ונגד הפגיעה החמורה והמתמשכת בצביונה היהודי של מדינת ישראל."

קטע נבחר במאמרו, מקדיש פרידמן למתקפה נגד יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן בשל התבטאויותיו בתקשורת בעד חילולי השבת והביקורת שמתח בענין על המפלגות החרדיות.

"מי שמחדד מאוד את תמונת המצב העגומה הזו הוא יו"ר הקואליציה מטעם הליכוד דוד ביטן. כאשר האיש נשאל בתקשורת המשודרת על הפגיעה החמורה בסטטוס-קוו, הוא הפגין חוסר אינטליגנציה בסיסי ורמת מוסריות פוליטית ירודה ביותר. בדבריו טען כי הסטטוס קוו כלל לא נפגע, משום שתמיד היו חריגות – ולכן אם הפעם הייתה חריגה, זו לא פגיעה בסטטוס קוו. התשובה הלמדנית והמפולפלת לא מסגירה מנת משכל גבוהה ביותר. אם אדם נותן לך סטירת לחי מצלצלת ואתה מופתע ושואל על מה ולמה, הוא משיב לך שגם בעבר כבר היכה אותך ללא עוול בכפך, ולכן זו לא מכה?! אם אדם מתעורר ומגלה גנב בביתו באישון ליל ושואל אותו "מה מעשיך כאן", והוא משיב לו כי "זו אינה הפעם הראשונה שהוא גונב בבית הזה" – לכן זו לא גניבה? תת-רמה של נימוקים, מוסר של גנבים! אבל גם העובדה איננה נכונה: מעולם לא היה חילול שבת כה ממושך וכה המוני ע"י ממשלת ישראל!".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture