הנמכת להבות או הצהרה לפרוטוקול בלבד? בפתח ישיבת הממשלה השבועית התייחס ראש הממשלה, בנימין נתניהו, למשבר הרכבת ואמר: "הצלחנו לבצע את בניית התשתיות בלי משברים מיותרים. אני מצפה בעניין הזה לשיתוף נפעולה מלא מצד כל השרים. למנוע משברים ולפתור בעיות. המשבר הזה מיותר, לא היה צריך להגיע למצב הזה יש בישראל סטטוס קוו ואנחנו מכבדים אותו. כשצריך לבצע עבודות בשבת הן מתבצעות כשלא הן לא מתבצעות".
נתניהו הוסיף: "אנחנו עוסקים בעומסים ברכבת ישראל. שוחחתי עם שר הביטחון ועם מערכת הביטחון לסייע בהסעות לחיילים. משרד התחבורה מקים מערך אוטובוסים מתוגבר".
יצוין כי שר התחבורה, ישראל כץ, יושב לצידו של נתניהו בישיבת הממשלה היום. בכניסתו לישיבה סרב כץ לשוחח עם העיתונאים.
עוד קודם לכן, בישיבת 'שרינו' נשמע נתניהו תקיף יותר כשהצהיר מפורשות: "לא אתן לאף אחד לעשות פוטש נגדי".
במערכת הפוליטית מנסים הבוקר להעריך לאן כל זה מוביל ומה האמירות האחרונות מלמדות. מחד, ככל שחולפות השעות אפשרות פיטוריו של כץ נראית מתרחקת. מאידך, אצל נתניהו – כמו אצל נתניהו – אין לדעת כיצד משבר כזה יסתיים, מה גם שההיסטוריה מלמדת ששרים שזוהו על ידו כזוממי פוטש – לא נותרו רגע אחד מיותר בתפקידם.
זאת ועוד: ההתבטאויות האחרונות של יו"ר הקואליציה, דוד ביטן, הן חד משמעיות. "כרגע זה נראה שנתניהו נחוש לפטר את כץ", הוא חוזר ואומר. ולביטן, אחד האנשים החזקים בליכוד, כדאי תמיד להקשיב.