נתניהו משיב למבקרים: "מעולם לא הוצע לנו אפילו דולר אחד יותר"

בפתח ישיבת הממשלה התייחס רה"מ להסכם הסיוע שנחתם בשבוע שעבר עם ארה"ב והבהיר: "מי שאומר שהוצע לנו יותר כסף - משקר" • בהמשך הדברים הוא התייחס גם לפיגועים האחרונים וההסלמה בצפון

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

נתניהו נגד המבקרים: אחרי שבשבוע האחרון ביקרו גורמים שונים – בתקשורת ובמערכת הפוליטית – את ראש הממשלה על הסכם הסיוע שנחתם עם ארצות הברית בטענה כי התנהלותו המופקרת – כהגדרתם – של נתניהו מנעה הסכם נדיב בהרבה, מציג ראש הממשלה את גרסתו לדברים ומאשים את מבקריו ב"שקרים וסילופים".

בפתח ישיבת הממשלה המתקיימת הבוקר אמר נתניהו: "בשבוע שעבר חתמנו על הסכם הסיוע הביטחוני עם ארצות הברית לעשור הקרוב. ישראל תקבל 38 מיליארד דולר כדי לחזק את העוצמה הצבאית שלנו וכדי לחזק את מערכות ההגנה שלנו נגד טילים. אני מבקש להודות לנשיא אובמה, לקונגרס האמריקני, לעם האמריקני. התמיכה בישראל בארצות הברית חזקה מאי פעם, היא חוצה מפלגות, היא חובקת את ארצות הברית לאורכה ולרוחבה והיא באה לידי ביטוי בהסכם זה. זהו הסכם הסיוע הגדול ביותר שארצות הברית העניקה למדינה כלשהי בתולדותיה, וההסכם הזה מוכיח את עומק היחסים ואת עוצמת היחסים בין ישראל לארצות הברית.

אני שומע כל מיני רעשי רקע ודיסאינפורמציה על ההסכם. אני מבקש להבהיר: מעולם לא הוצע לנו יותר. לא הוצע לנו יותר כסף, אפילו לא דולר אחד, ולא הוצעו לנו טכנולוגיות מיוחדות. אלו סילופים ובדיות של גורמים אינטרסנטיים, או שהם אינם מצויים בעובדות או שהם מסלפים את העובדות, והם גם כמובן משדרים כפיות טובה, וזה בעיניי הדבר העצוב ביותר, כפיות טובה אל מול ידידתנו הגדולה והטובה ביותר, ארצות הברית.

זהו הסכם שיא שיחזק מאוד את ביטחונה של ישראל, ומן הראוי שכולנו נברך עליו וגם נבטא את הערכתנו לארצות הברית. אני מבקש להודות לתא"ל במילואים יעקב נגל, ממלא מקום ראש המל"ל, ואני מבקש גם להודות לראש אגף התכנון במטכ"ל, האלוף עמיקם נורקין, והצוותים שלהם, גם במל"ל, גם במשרד הביטחון וגם באוצר. נגל, עשיתם עבודה נהדרת, עבודה מצוינת, והבאתם למדינת ישראל תוצאה מצוינת. תודה רבה לך. אני מבקש מנגל לתת סקירה לממשלה על פרטי ההסכם בהמשך".

בהמשך התייחס ראש הממשלה להסלמה בגבול הצפון כמו גם לאירועי הטרור האחרונים ואמר: הבוקר ובסוף השבוע נעשו מספר ניסיונות לפגוע בחיילי צה"ל ובאנשי כוחות הביטחון. אני משבח את התגובה המהירה של החיילים, של השוטרים, ואני שולח איחולי החלמה בשם הממשלה כולה לפצועים.

לקראת חגי תשרי רף הסיכון עולה. צה"ל והמשטרה מעבים כוחות, גורמי הביטחון נמצאים בערנות מוגברת, ואני אפגוש אותם היום כדי להבטיח שנהיה מוכנים להגן על אזרחנו בתקופה הרגישה הזאת. במקביל עינינו נשואות גם לצפון. לא ניתן לפתוח ברמת הגולן חזית נוספת נגד מדינת ישראל, לא שם ולא בשום גזרה אחרת.

השבוע אצא לעצרת האו"ם, אפגוש שם מנהיגים חשובים בעולם, לרבות מדינות אפריקה. וכמובן שבעצרת הכללית של האו"ם אציג כפי שאני עושה כל שנה את דברה של ישראל בפני האומות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture