לקראת משבר? פוצצה ישיבת סיעת "הבית היהודי" שהתכנסה בעמונה

חברי הכנסת של "הבית היהודי" שהשתתפו אמש ב'כינוס חירום' שנערך בעמונה, ספגו קריאות בוז וביקורת רבה מצד המשתתפים שזעמו על העובדה שככל שחולפים הימים מחלחלת ההבנה כי אין מנוס מפינוי היישוב

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ככל שחולפים הימים ומתקרב מועד הארכה שהעניק בג"צ לפינוי היישוב עמונה, גובר המתח והלחץ בקרב המתיישבים והגורמים העוסקים במציאת פיתרון לנושא.

בימים האחרונים פירסם "ועד הפעולה להצלת עמונה" מכתב בו הודיע כי השרים בנט ושקד אינם רצויים ביישוב, ו"אל להם להגיע להידבר עם התושבים ולהזדהות עם כאבם".

במטה הפעולה זועמים על העובדה שהשניים הבהירו כי למעשה לא ניתן למצוא פיתרון שיניח את הדעת לגבי היישוב עמונה, מאחר ומדובר בפסק דין חלוט שניתן ע"י בית המשפט.

אתמול בערב התכנסו חברי הכנסת מסיעת "הבית היהודי" לדיון חירום יחד עם תושבי היישוב, במטרה לעדכנם על הפעולות הנעשות לקראת מועד הפינוי, כאשר בתווך התלהטו הרוחות, עד אשר מספר חברי כנסת לא הצליחו להשלים את דבריהם לאחר שהתושבים פתחו בקריאות מחאה וצעקות. כמה חכי"ם שעודכנו מבעוד מועד על האווירה, בחרו לעשות פרסה ולסוב על עקבותיהם.

ח"כ מוטי יוגב אמר בכנס, "אני שותף של עמונה. אסור לנו לתת לעמונה לרדת מההר. מעולם לא הצלחנו כשהתפלגנו. אני לא יודע איזה דרך תצליח, מה שמחייב אותנו לבחון את כלל הדרכים". יחד עם זאת הבהיר יוגב, "לא נצליח לבד. צריך את הרוב בכנסת ובממשלה. אני משוכנע שאם נפעל יחד גם בעוז וגם בענווה – עמונה תיהיה הדגל וסמל להמשך של התיישבות היהודית".

סגן שר הביטחון ח"כ בן דהן היה בין אלו שדבריהם הופרעו ע"י קריאות עד שנאלץ להפסיק את נאומו, בן דהן סיפר כי "היום בשיחה קצרה שהייתה לי עם שר הביטחון נאמר לי, 'כל-כך הרבה שעות אתם משקיעים בעמונה ועדיין כועסים עליכם'. בחודשים האחרונים אנחנו עושים מאמצים גדולים כדי למצוא כל דרך ובוודאי בדרך שהוצעה של נכסי נפקדים וזו דרך לא פשוטה.

בהמשך חשף סגן השר כי נבחן פתרון נוסף לסוגיית עמונה: "אני עדיין לא מיואש גם בנושא נכסי נפקדים, יש סיכוי גם למתווה של נכסי נפקדים ויש גם דרך נוספת שכרגע נבחנת. היום ישבנו למצוא דרך פתרון נוספת".

לגבי חוק ההסדרה אמר בן דהן "אהיה הראשון שאשמח אם אפשר יהיה לממש אותו, אך אני חושש שלא בטוח שנצליח להעביר את חוק ההסדרה. הפלת הקואליציה היא החלטה של הסיעה כולה ולא של ח"כ בודד".
חלק מהמשתתפים קראו לעבר סגן השר, "אתם זורים חול בעיניים". כשבן דהן אמר שעמונה יקרה לו ולחבריו קראו לעברו כמה מהתושבים, "גם שרון אמר את זה".

ח"כ מועלם שנשאה אף היא דברים בכנס הבהירה, כי הממשלה לא תשרוד את פינוי עמונה והבטיחה כי "ראש הממשלה מבין שהדבר האחרון שהוא רוצה זה מראות של הרס בתי יהודים. כשנגיע לרגע הזה יש הרבה דברים שניתן לעשות, אנחנו מדברים על מלחמה".

בפתח דבריה הבהירה מועלם למשתתפים, "אתם יכולים לצעוק עלי, אבל לא בקריאות גנאי כלפי או כלפי חברי. בסוף, המטרה שלנו להסדיר את היישוב ומה שיקרה פה ישליך על כלל ההתיישבות". אמרה.

"יש פה אירוע לאומי והוא פוליטי ואינו משפטי", אמרה מועלם, "אני לא אגיד שנפרוש מהממשלה, אך תהיה מלחמה של הבית היהודי על עמונה".

השר אורי אריאל שהיה אמור להשתתף אף הוא בכנס החליט ברגע האחרון שלא להופיע לאחר שהבין כי נוכחותו רק תוסיף לליבוי להט היצרים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture