נתניהו בנאום תקיף: "האו"ם הפך לפארסה מוסרית"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נושא הערב את נאומו בעצרת הכללית של האו"ם • בתחילת דבריו הוא תקף בחריפות את ההתנהלות הצבועה של האו"ם • דיווחים ועדכונים שוטפים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נושא הערב את נאומו הפני העצרת הכללית של האו"ם. בדבריו תקף נתניהו בחריפות חסרת תקדים את ההתנהלות הצבועה – שלא לומר האנטישמית – של האו"ם כלפי ישראל, ושיגר מסרים פייסנים באשר לנכונותה של ישראל להגיע לפשרה מדינית.

"מה שאני עומד להגיד עומד לזעזע אתכם. לישראל יש עתיד מזהיר באו"ם. אני יודע שלשמוע את זה ממני זו ודאי הפתעה – מפני ששנה אחרי שנה, אני עומד כאן ומתקיף את האו"ם על המתקפות נגד ישראל. לאו"ם מגיעה המתקפה הזו – אחרי שהוא העביר 20 החלטות נגד ישראל ו-3 החלטות נגד מדינות אחרות בעולם. ישראל – 20, שאר העולם – 3. ומה עם הבדיחה שנקראת מועצת זכויות האדם של האו"ם שכל שנה מגנה את ישראל יותר מכל המדינות בעולם ביחד?", פתח נתניהו את נאומו.

בהמשך הוא הוסיף: "קשה להאמין בעניין הזה, אבל אונסק"ו הכחיש את הקשר של 4000 שנה בין העם היהודי לאתר הקדוש לנו, הר הבית. זה כמו להגיד שאין קשר בין החומה הסינית הגדולה לבין סין. גבירותיי ורבותיי, האו"ם התחיל ככוח מוסרי והפך לפארסה מוסרית. כשזה נוגע לישראל באו"ם, אתם בוודאי חושבים ששום דבר לא ישתנה, נכון? ובכן, חשבו שנית".

בתמונה: נתניהו ופמלייתו מתכוננים לנאום
WhatsApp Image 2016-09-22 at 19.05.09

בשלב זה עבר נתניהו לנימה אופטימית יותר. "אתם רואים, הכל ישתנה והרבה יותר מהר ממה שנדמה לכם. השינוי יתרחש באולם הזה, כי בבית, הממשלות שלכם משנות את היחס שלהן כלפי ישראל ובמוקדם או במאוחר זה ישנה את הדרך שבה אתם מתייחסים לישראל באו"ם. יותר מדינות באסיה, באפריקה ובאמריקה הלטינית רואות בישראל כפרטנר חזק בקרב מול טרור, פרטנר בפיתוח הטכנולוגיות של המחר.

היום לישראל יש יחסים דיפלומטיים עם יותר מ-160 מדינות. זה כמעט כפול מהמספר כשאני הייתי השגריר באו"ם לפני כ-30 שנה. הקשרים האלה הופכים רחבים יותר ועמוקים יותר כל יום. מנהיגי העולם מעריכים יותר ויותר שישראל היא מדינה חזקה, עם שירותי מודיעין מהטובים בעולם. עם ניסיון שאין שווה לו והיכולת שלנו להילחם בטרור, רבות מהממשלות שלכם מבקשות סיוע מאיתנו כדי שהמדינות שלכם יהיו בטוחות. רוצים גם ליהנות מהחדשנות של ישראל בבריאות, מים, סייבר, הייחוד הזה, הדברים שמשנים את העולם שלנו בכל צורה. ישראל מובילה את העולם בהתפלת מים. תחשבו שהמדינה הבאה ברשימה מתפילה רק 20 אחוז אז אנחנו מעצמת מים. אז אם יש לכם עולם צמא, ויש לנו – אין חשוב יותר מישראל".

נתניהו התייחס גם להתחממות היחסים מול העולם הערבי-הסוני: "השינוי הגדול ביותר ביחסים עם ישראל מתרחש במקום אחר. הוא מתרחש בעולם הערבי. השלום שלנו עם ירדן ומצרים סיפקו יציבות במזרח תיכון לא יציב. אבל אני רוצה לומר לכם את זה, בפעם הראשונה בחיי, מדינות רבות אחרות באזור, מכירות בכך שישראל אינה האויב. הן מבינות שישראל היא בעלת ברית. האויבים שלנו המשותפים הם אירן ודאע"ש והמטרה שלנו היא ביטחון. שגשוג וביטחון זו מטרה משותפת".

בשנים הבאות אנחנו נעבוד יחד בפתיחות ובגלוי כדי להשיג את המטרות האלה. היחסים הדיפלומטיים שלנו עוברים מהפכה, לא פחות מזה. אבל במהפכה הזאת אנחנו לא שוכחים שהקשר העמוק שלנו והיקר שלנו הוא עם ארצות הברית, האומה החזקה והנדיבה עלי אדמות. הקשר הבלתי שביר שלנו עם ארצות הברית מגשר בין מפלגות, בין קבוצות שונות וגם מאה את התמיכה הגדולה בישראל מהעם האמריקני. תמיכה שהיא בשיאה היום. ועל כך אנחנו מודים מקרב לב. האו"ם אולי מגנה את ישראל, אבל ארה"ב תומכת בישראל. ואבן יסוד של התמיכה הזאת היא התמיכה העקבית של ארצות הברית באו"ם, התמיכה בישראל ואני מעריך את התמיכה של אובמה במדיניות האמריקנית העקבית הזאת".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture