משרד המשפטים יפרסם חו"ד השוללת את "התירוץ" של נתניהו

במהלך הראיונות שהעניק לכלי התקשורת טען ראש הממשלה כי הוא מצוי בניגוד ענינים בכל הקשור לעיסוק במס על דירה שלישית בשל ניגוד עניינים בו הוא מצוי • אלא שמשרד המשפטים שומט את הקרקע מתחת הטענה הזו

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הדעות במערכת הפוליטית חלוקות באשר למניע האמיתי של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בהסתייגותו מתכנית מיסוי הדירות של כחלון תוך שהוא מציין שהוא מצוי בניגוד עניינים בענין.

אלא שהיום מתברר כי תוקפו של התירוץ המפוקפק צפוי לפוג כבר בימים הקרובים זאת בעקבות חוות דעת חד משמעית של משרד המשפטים בנושא, חוות דעת שקובעת כי אין בדבר ניגוד עניינים.

נזכיר כי גם שרת המשפטים התבטאה ברוח דומה כשהצהירה שלא מדובר בניגוד עניינים מובהק.

יצוין כי לא רק ראש הממשלה הביע התנגדות. יו"ר וועדת הכספים משה גפני, יו"ר הקואליציה דוד ביטן ויו"ר וועדת הכנסת יואב קיש, כולם חברים בקואליציה והביעו, יחד עם חברי כנסת נוספים, התנגדות נחרצת להצעתו של שר האוצר.

בתגובה, הוציא היום משה כחלון הודעה ולפיה "חברי הקואליציה יצטרכו להחליט אם הם תומכים בהחלטה שמסייעת לזוגות הצעירים ולמעמד הביניים או מצטרפים להתנגדות של יאיר לפיד שמגן על האלפיון העליון". כחלון, למעשה, נאבק כעת שהחוק יאושר במסגרת חוק ההסדרים ולא תיאלץ להיקבר באחת מוועדות הכנסת.

משבר עמונה, החייל היורה והבדיקה הפלילית בעניינו • נתניהו מדבר על הכל


לא לחינם בחר כחלון לציין דווקא את שמו של שר האוצר לשעבר, יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד. בראיון שהעניק בחודש האחרון לגלצ אמר: "אני נגד המס על דירה שלישית כי זה לא הגיוני. אם למישהו יש שלוש דירות קטנות בבאר שבע או בדימונה וכל חייו הוא עבד בשביל הילדים, אז הוא ישלם מס, ואם למישהו יש פנטהאוז ב-30 מיליון שקל הוא לא ישלם מס?". לדבריו, "זה חוק משונה בעיניי. האוצר נוהג למכור לשר שלו כל מיני רעיונות כשבסוף מטרתם לגבות עוד כספי מסים".

לפיד התייחס גם ליוזמתו כשר אוצר 'מע"מ אפס' "קודם כל מע"מ אפס לא היה תכנית הדיור, אם כבר אתם רוצים אמיתות היסטוריות. אני רציתי לתת 250 אלף שקל הנחה לזוגות צעירים על הדירה הראשונה שלהם, אלוקים יודע איך זה הפך להיות בכלל נושא לוויכוח ומה רע בזה, אבל תכנית הדיור שלנו עסקה בעיקר בבנייה מסיבית של 150 אלף דירות להשכרה וחבל שאת זה הפסיקו".

כחלון יודע, כי אם הצעתו להטלת מס על דירה שלישית לא תעבור במסגרת חוק ההסדרים, הסיכוי שלה זהה לסיכוי של חוק מע"מ אפס של יאיר לפיד. אז, כמו היום, התנגד משה גפני בחריפות להצעות אלו, והצליח לקבור אותם בדיוניה הארוכים והמתישים של וועדת הכספים. מכך מעוניין שר האוצר הנוכחי משה כחלון להימנע, כהפקת לקחים מכישלונו של שר האוצר הקודם, יאיר לפיד.

יו"ר סיעת כולנו בכנסת, רועי פולקמן טען היום בראיון לערוץ הכנסת כי התבטאותו של נתניהו בנוגע לניגוד עניינים הייתה בהומור בלבד. "אין כאן כוונה נגד יוזמת המס על דירה שלישית", אמר. לדבריו, "יוזמת מס על דירה שלישית תעבור בתוך חוק ההסדרים. יש הרבה רפורמות בחוק, ומי שמתנגד נובע מצרות עין שמפלגת "כולנו" מנסה להוריד את יוקר הדיור.

פולקמן אף תקף בחריפות את שר האוצר לשעבר. "לפיד באופן עקבי מתבטא באופן ציני בנוגע לרפורמות של כחלון, וזה לא מצופה משר אוצר לשעבר". הוא הוסיף: "מילא לא להודות שהוא נכשל כשר אוצר – והוא נכשל, הוא מעביר ביקורת על צעדים נכונים שאנחנו מנסים להעביר", התלונן פולקמן על יו"ר יש עתיד.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture