מנדלבליט; "חוק ההסדרה – סיום הדמוקרטיה; נתניהו ואני לא חברים"

היועץ המשפטי לממשלה הודף את הטענות בדבר סחבת מכוונת בבדיקה נגד ראש הממשלה ומבהיר: "אם יהיה חשד תיפתח חקירה ולא מעניין אותי במי מדובר. תפקידי הקודם כמזכיר הממשלה לא ישפיע על החלטתי"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, מתייחס לנושאים המשפטיים הכרוכים סביב סוגיית עמונה המאיימת על שלימות הממשלה כמו גם לחקירות סביב התנהלותו של רה"מ.

בענין הבדיקה החדשה נגד רה"מ אומר היועץ, כי "אין לאף אחד אינטרס לעכב את חקירת נתניהו החדשה". מנדלבליט הודף את השמועות על קרבתו לרה"מ ואומר, "אני לא חבר של רה"מ ומעולם לא הייתי בבית שלו בקיסריה – תפקידי הקודם כמזכיר הממשלה לא ישפיע על החלטתי".

"מילאתי את תפקידי כמשרה מקצועית ולא כמשרת אמון מטעמו של נתניהו" אומר מנדלבליט, ומסביר "בהחלט שהיו לי קשרי עבודה טובים עם ראש הממשלה והשרים, אך נזהרתי שלא לחרוג ולא ללכת למקום של חברות אישית או בדומה לזה, וכן הקפדתי על מילוי תפקידי כמשרה מקצועית כפי שנהגו מזכירי הממשלה שקדמו לי". אמר.

מנדלבליט סבור כי אין כל פסול במינויו לתפקיד היועץ ללא תקופת מעבר, השאלה היא האם אני מסוגל להתגבר על המעבר הזה? התשובה היא חד־משמעית כן, כי בסופו של דבר זו שאלה של מקצועיות ושל היכולת לעשות את הנתק הזה, ולהיות הגון וישר כשאתה מקבל החלטות, גם בתחום הייעוץ וגם בתחום אכיפת החוק".

"כולנו אנשים מבוגרים וכולנו מבינים מה מותר ומה אסור, ואני חושב שכולם, לא רק אני אלא גם ראש הממשלה והשרים, מבינים את זה. יש שרים שכרגע מתנהלת בעניינם חקירה פלילית, שאני מודע לה והם מודעים לה, ויש את ראש הממשלה שיש בעניינו בדיקה, ואנחנו יודעים להפריד את זה. אני נמצא בקשר עם ראש הממשלה ועם אותם שרים בענייני ייעוץ, וכולנו יודעים להבדיל ולא לדבר על מה שלא צריך לדבר".

היועץ מבהיר עוד, כי "אם יהיה חשד סביר נגדו, תהיה חקירה פלילית, ולא מעניין אותי במי מדובר".

בענין הבדיקה נגד רה"מ, מבהיר היועץ כי אין כל סחבת וגרירת רגליים, פשוט טרם התגבש חשד סביר המחייב פתיחה בחקירה פלילית של ראש הממשלה. "אף שההחלטה הסופית תהיה שלי, ובאחריותי, היא לא מתקבלת לבד ואני לא שולף החלטות מהשרוול", הוא מסביר. "אני מתייעץ עם גורמים רבים בדרך, ובכלל זה כמובן עם גורמי החקירה והפרקליטות, על בסיס דיונים מקצועיים משותפים. הבדיקה עדיין נמשכת, יש עדיין פעולות שצריכות להיעשות על ידי המשטרה, בהתאם לאישורים שנתתי – וזו הסיבה לכך שהחומר הסופי בתיק עוד לא הועבר אליי ולא ממתין על שולחני להכרעה".

"כולנו רוצים לסיים עם זה כמה שיותר מהר, ואנחנו מתקדמים מאוד – אני מקיים ישיבות רבות, מדי שבוע לערך, עם כל הגורמים שציינתי קודם. זה נעשה כדי להתקדם במהירות האפשרית. אין לאף אחד אינטרס לעכב את הבדיקה. אף אחד לא מפיק תועלת מכך שזה מתעכב".

הוא מסרב להעריך את משך הזמן שידרש על מנת להכריע בענין ומבהיר, כי "החוקרים צריכים לבצע את הפעולות ולהביא אליי את הממצאים. יש לי כיום תמונה הרבה יותר טובה ממה שהייתה לי בתחילת הדרך, אבל הבדיקה עדיין לא הסתיימה, ותמיד יכולים לחול שינויים, לכן לא יהיה זה אחראי לתת צפי".

היועמ"ש מתייחס לפינוי עמונה ומזהיר כי אישור חוק ההסדרה במתכונת אותה מתכוונים להעביר ב'בית היהודי', הינה סוף הדמוקרטיה.

"כי החוק יהווה פגיעה אנושה ביסודות שלטון החוק כיוון שהחקיקה הזו תסדיר מצב שבית המשפט העליון כבר קבע שנחשב לפגיעה יסודית בחוק הקניין".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture