למרות התחרות הקשה בין חברות הסלולר וההכרזות על מבצעים חסרי תקדים, לקוחות הסלולר בישראל עדיין סקפטיים ולא ממהרים לעבור לחברות החדשות. בדיקת JDN מגלה כי לקוחות החברות הוותיקות לא ממהרים לשדרג את מסלולי הסלולר שלהם.
"החברה הסלולרית היחידה שמבטיחה קווים כשרים היא גולן טלקום", סיפר שלמה ל-JDN. "אני נרשמתי לחברה, רק בגלל שניתן לחייג ל-29 מדינות בחו"ל בחינם. המסלול הכשר שיש לי כעת מאוד זול ואני לא עובר את החבילה, אבל שיחות לחו"ל זה משהו שאני מרבה להשתמש, אז כדאי לי לעבור".
עוד באתר:
[postim]
שלמה לא לבד. עשרות משתמשי סלולרי כשר סיפרו לנו כי יש להם חבילה של 1,000 – 1,500 דקות לחיוג למספרים כשרים וטלפונים נייחים בתשלום חודשי נמוך, והם לא עוברים את החבילה. "אני לא מתקשר למנויים לא-כשרים", סיפר אברהם יוסף. "רוב אנשי הקשר שלי הם חרדים, אנשים עם מכשירים כשרים, אליהם אני יכול להתקשר במסגרת החבילה שיש לי. אנשים שנותנים לי מספר לא כשר – אני מבקש מהם מספר בזק, כדי לא לשלם על השיחה.
"לפעמים יוצא שאני צריך להתקשר למספר לא כשר, אז אני ממש מקצר בשיחה, כי חבל על הכסף. בסוף החודש, בדרך כלל, החשבונית שלי לא מגיעה למאה שקלים, לפעמים הרבה פחות מזה", סיכם אברהם יוסף.
שלמה זלמן: "יש לנו במשפחה 6 מכשירים כשרים וכולם עם אותו מסלול. הילדים שלי יודעים לא להתקשר למספרים לא כשרים, וכולנו בבית מקפידים מאוד להתקשר רק למספרים כשרים או לנייחים. אנחנו בחברת סלקום, משלמים על כל מכשיר פחות מ-50 שקלים, ואף פעם לא חורגים מהחבילה".
לדברי שלמה זלמן, "אין טעם לעבור למסלולים אחרים, כי התרגלנו לזה שאפשר להתקשר רק למספרים כשרים. אנחנו חוסכים מאוד בחשבון הסלולרי ובינתיים אין חברה אחרת שנותנת לנו אלף חמש מאות דקות למנויים כשרים ונייחים במחיר כל כך אטרקטיבי".
חטוף והזמן כי מחר לא יהיה?
צוות JDN שוחח עם עשרות לקוחות החברות הוותיקות – פלאפון, פרטנר, סלקום ומירס – ורובם השיבו באותה מטבע: "אנחנו לא ממהרים לעבור לחברות החדשות, המסלולים שלנו, הכשרים, מאוד זולים".
שמואל, לקוח סלקום זה 6 שנים, הסביר מדוע הוא לא ממהר לקנות קו חדש: "לדעתי כדאי להמתין תקופה, לראות איך הלקוחות מתייחסים לחברות החדשות".
לדבריו, "צריך לבדוק עוד חודשיים-שלושה אם יש להם תקלות, איך השירות, והכי חשוב, אם אין 'טעויות' בחשבוניות בסוף החודש. שילמנו עד עכשיו, נמשיך לשלם עוד קצת".
נצלו את התחרות כדי לשלם פחות
אחרי יום עמוס בשורות בענף הסלולר, ראש הממשלה בנימין נתניהו מנסה לגזור קופון ממשלתי על פתיחת שוק הסלולר לתחרות.
בצעד לא שגרתי, משרד ראש הממשלה פרסם את ההודעה הבאה ברשת החברתית: "המהפכה בשוק הסלולר כבר מאפשרת לכל אחד ואחת מכם לשלם הרבה פחות ממה ששילמתם עד עכשיו. נצלו את התחרות כדי לשלם פחות".
'כלכליסט' מדווח כי לפני כמה חודשים שיבח נתניהו את מאמציו של שר התקשורת משה כחלון בנושא, וביקש משאר השרים "להיות כחלונים" בתחומים עליהם הם אמונים.
שטיות
כדי להישאר בשוק צריכה גולן טלקום להשיג 7% מהשוק בתוך פרק זמן מסוים.
חבר'ה יקרים !
איפה התודעה הצרכנית שלכם.
עד היום גזלו אותנו כל חברות הסלולר, גם הוט כחברת תקשורת גזלה אותנו.
סוף סוף קמה חברה, שאצלה אין בעיות בחשבונית, ולמה? משום שההסכם שלה פשוט והכל ללא הגבלה, אז אין מה לבדוק.
החברות הגדולות והישנות שילמו הון עתק לאין סוף פקידות שכל תפקידן היה להסביר את החשבונות הבלתי ברורים, בכוונה.
גולן טלקום דאגה להוציא את הידיים החמסניות של כל חברות הסלולר מכיסנו.
ואני שומע פה תגובות כמו, נראה, נבדוק, נשקול….
אם גולן טלקום לא תעמוד ביעד, שהוא 7% מהשוק היא תסגור את העסק, ואז כולנו נראה איך המחירים נוסקים במהירות כלפי מעלה.