מהומה במליאת הכנסת במהלך הישיבה לזכרו של יצחק רבין

במוקד המהומה: השר נפתלי בנט שתקף את יו"ר האופוזיציה על שהאשים את נתניהו בהסתה שקדמה לרצח • הרצוג: "נתניהו שותק אל מול ההסתה שמזכירה את הימים שקדמו לרצח הנפשע"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מליאת הכנסת התכנסה הערב לישיבה מיוחדת לציון 21 שנים לרצח הפוליטי הראשון בישראל, בו ירה יגאל עמיר ברה"מ יצחק רבין עם סיום עצרת השלום שנערכה בכיכר ציון.

במהלך הישיבה התפתחה מהומה במליאת הכנסת כאשר יו"ר האופוזיציה הרצוג האישם את רה"מ בהסתה שקדמה לרצח, השר בנט שנשא אף הוא דברים לאחר מכן, נחלץ להגנתו של רה"מ ותקף קשות את הרצוג על דבריו.

השר אורי אריאל וח"כ סמוטריץ' עזבו את המליאה בזעם לאות מחאה על דברי הרצוג.

את הישיבה פתח יו"ר הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין כאשר בהמשך נשאו דברים רה"מ, יו"ר האופוזיציה וראשי הסיעות בכנסת.

בדבריו, העלה ראש הממשלה את זכרו של יצחק רבין המנוח וציין כי רבין אמנם היה בר פלוגתא, אך טובת המדינה וביצור ביטחונה עמדו לנגד עיניו, "לרבין זיכרונו לברכה הייתה תרומה משמעותית לחיזוק קיר הברזל שמגן עלינו מפני אויבים. רבין לא היה איש ימין אבל לא היה ההיפך הגמור מזה. בנושאים חיוניים לביטחון המדינה הוא ייצג מכנה משותף גדול מאוד בעם ובינינו – רבין חתר בכל מאודו לשלום אבל כאיש ביטחון הוא ידע שהשלום ייכון רק אם יובטח ביטחוננו ואשר לא מתקיים רק אם יובטח ביטחוננו. אלה שלושת הנדבכים המרכזיים בתפיסת הביטחון".

ראש הממשלה התייחס למצבה העכשווי של ישראל וציין, כי "גם אנחנו מתייצבים איתן נגד ניסיונות לכפות עלינו הסדרים בינלאומיים או ניסיונות כפייה שרק יקשיחו את עמדות הפלסטינים. שורש הסערה ששוטפת את אזורנו היום נעוץ בהתחזקות האסלאם הקיצוני. רבין נקב פעמים רבות בשם המפורש איראן, כמי שמזינה את הלהבות של קיצוניות זאת. הוא הזהיר משאיפתה של איראן לפתח נשק גרעיני, שעד היום במאמצים מגוונים קודם כל של מדינת ישראל הצלחנו למנוע את מימושה. הוא גם הצביע על חתרנותה הנרחבת של איראן שמערערת את היציבות באזורנו. לא הרבה השתנה מאז ואם כן השתנה אז לרעה. המשטר האיראני הצהיר פעמים רבות על שאיפתו להכחיד את ישראל ואיראן עדיין לא זנחה את תוכנית הגרעין שלה.
נמשיך להילחם בטרור של איראן וגרורותיה וגם בטרור של דאעש. לא נאפשר לאיראן להתחמש בנשק גרעיני וגם לא נאפשר להתבססות של איראן בסוריה". הבטיח רה"מ.

עם סיום נאומו של רה"מ עלה אל דוכן הנואמים יו"ר האופוזיציה ח"כ הרצוג שפתח במתקפה נגד רה"מ, תוך שהוא מאשים אותו בהסתה שקדמה לרצח רבין.

"גם בשנים האחרונות חוזרת אותה הסתה, אותה התלהמות מסומנים אוכלוסיות, ארגונים. נורות מילים טעונות באבק שריפה. אותם האקדחים בידי אותם ידיים שעלולות לירות במערכה האחרונה. ייתכן שהרוצחים האחרים כבר מסתובבים בקרבנו והאחריות מוטלת בראש ובראשונה עליך אדוני ראש הממשלה. ואתה, אדוני ראש הממשלה, חייב לחנוק את האש בעודה באיבה. השותקים אינם רוצים באלימות או ברצח הבא הם רק עוצמים עיניים מולה. שתיקה איננה מחלה מדבקת, היא פשוט זקוקה ללגיטימציה. וכאשר הנהגת המדינה מראש הממשלה ודרומה שותקת מול הסתה, כאשר האחריות הלאומית מפנה מקומה לשתיקה, אז תמצאו את חיילי ההסתה והאלימות עושים את דרכם לאירוע הבא שיכה באומה שלנו ויזעזע אותה עד היסוד".

יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט שנכח בישיבה, נחלץ להגנתו של ראש הממשלה ובדבריו שנישאו בהמשך הישיבה המיוחדת, הטיח דברים קשים ביו"ר האופוזיציה ח"כ הרצוג והאישם אותו בהסתה נגד רה"מ.
"מה שאתה מנסה לעשות זה להשתיק חצי ממדינת ישראל ולהפיל על חצי מהמדינה את האשמה. לפני 21 שנה החל מסע להאשים את ראש הממשלה ויו"ר האופוזציה דאז בנימין נתניהו כאילו הוא הסית. ראיתי פעם אחר פעם שהוא עלה לבמה ואמר שיש גבול למחלוקת, אבל זה לא מפריע לכם כי מה שאתם רוצים זה לבלום ולהשתיק". קרא בנט.

ואילו יו"ר מרצ חברת הכנסת גלאון הטיחה ברה"מ, כי אף שאינו נטל חלק ישיר ברצח עצמו, הרי שהוא המרוויח הגדול ממנו.
"שמעתי אתמול את דברי ראש הממשלה ואני רוצה להגיד לך, אתה לא הקורבן ברצח רבין. אין אף אחד בעולם שהרוויח מרצח רבין כמוך. אתה חייב את הקיום הפוליטי שלך לרצח".
היא האשימה את רה"מ בכך שנוהג למנף את רצח רבין כדי לגרוף הון פוליטי, "זה לא חדש שאתה מגנה את המעשים שלך בדיעבד ואז מבקש שימחאו לך כפיים. אתה שכללת לאומנות את הלגיטימציה בהעלמת עין שהסתיימה ברצח".

רבין נרצח בשל דרכו המדינית ועל רקע פוליטי וגם בשל היותו ראש הממשלה הראשון שחתם על הסכם קואליציוני עם הסיעות הערביות. הוא לא הסית נגד הערבים".
לסיום דבריה אמרה, "אין לי ספק ראש הממשלה שאתה לא רצית ברצח, אבל שוחררו כאן שדים מהבקבוק והוכחת שאין לך שום בעיה לשחרר את הכוחות האלה שוב".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אם הנושא עלה מצורה כזו קיצונית על ידי השמאל,
הימין צריך לדרוש פתיחת וועדת חקירה לרצח רבין, עם סמכויות לטפל בכל הנושאים הקשורים בנושא.
למה עד היום הם מתנגדים?
מה הם מסתירים?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture