ברוב של 58 תומכים מול 50 מתנגדים: 'חוק ההסדרה' אושר בכנסת

אנחת רווחה זמנית למתיישבי עמונה: חוק ההסדרה אושר בקריאה טרומית במליאת הכנסת • בימין מברכים: "יום חג להתיישבות ולמדינת ישראל" • האופוזיציה תוקפת: "מדובר בחוק ׳ההבערה׳ שמבקש להבעיר את השטח מתח לרגלי כולנו״

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בסיומו של בוקר דרמטי במיוחד אישרה מליאת הכנסת לפני זמן קצר את 'חוק ההסדרה' מתוך מטרה למנוע את פינוי הישוב עמונה.

כצפוי, בימין בירכו על אישור החוק ואילו האופוזיה מגנה אותו בכל תוקף.

ח"כ בצלאל סמוטריץ', הגיב לאישור החוק ואמר:"חוק ההסדרה עבר בקריאה טרומית. היום עשינו צעד ראשון בכיוון הנכון. חוק ההסדרה יעבור בעזרת ה' בארבע קריאות בחודש הקרוב ויהיה חלק חשוב בתהליך הנורמליזציה של מאות אלפי התושבים ביהודה ושומרון. ההסדרה ביו"ש תתקדם תוך שמירה על כבודו של בית המשפט. אני מבקש להודות מאוד לשרים בנט שקד על הובלה נחושה של החוק ולראש הממשלה וכלל מפלגות הקואליציה שגילו אחריות ומחויבות להתיישבות ולמתיישבים. ממשלת הימין הוכיחה היום שהיא יודעת למשול ובעזרת ה' נמשיך היא תמשיך למשול, לשנות ולעשות טוב לעם ישראל בכל התחומים."

"הממשלה הזו נבחרה כדי לבנות – לא כדי להרוס. הסיבה שביהמ"ש העליון הורה להרוס במקרה של עמונה – היא כי הבתים לא הוסדרו. את הדבר הזה באנו לתקן עם חוק ההסדרה. זו לא הצעה שמטרתה לפגוע בביהמ"ש העליון אלא – כפי שהתחייבנו – למצוא בכל דרך חוקית פתרון שימנע הרס הבתים ופינוי המשפחות. היה מצופה מכל מרכיבי הקואליציה לעמוד בהסכמים – ולכבד את החלטת ועדת השרים שהצביעה בעד החוק, כפי שאכן קרה. טוב שהחוק עבר, ואני שמח שהיתה לי הזכות להצביע בעדו – בעד ההתיישבות ובעד האנושיות", הגיב ח"כ אמיר אוחנה לאישור החוק.

הוא הוסיף: "לא רק הערבים שמעולם לא התגוררו שם וספק אם אי פעם דרכו שם הם בני אדם. גם המתיישבים, שהפריחו את השממה והיו חלוצים ליישב את אדמות יהודה ושומרון, חבלי מולדת חשובים שלנו, גם הם, וילדיהם, ומשפחותיהם – הם בני אדם, ונכון להסתכל על התמונה המלאה. זהו יום של חג להתיישבות, ויום של אושר לציונות ולמדינת ישראל".

יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן, סיכם בסיפוק את העברת החוק וציין שהיה מדובר באחד הימים המאתגרים והקשים ביותר עבורו. "שמח שעמדתי במשימה", הוא הוסיף.

המתח לשיא: הקואליציה מתקשה להשיג רוב לחוק ההסדרה

כאמור, באופוזיציה תקפו בחריפות את אישור החוק. ח"כ שלי יחימוביץ' אמרה: "יש לקוות ששום ארגון לא יוציא לממשלה את הערמונים מהאש ולא יעתור לבגצ, ושממשלה מופקרת זאת עד אחרון מרכיביה לרבות "כולנו" תתמודד עם תוצאות מעשיה הנלוזים בלי להפוך שוב את בגצ לשעיר לעזאזל. עבר חוק מסוכן לבטחון המדינה ולצביונה. לא רק שהוא רומס את שלטון החוק, את מערכת המשפט ואת כללי הצדק והמוסר, אלא שהוא מציב את המדינה בעמדה של עימות קשה מול הקהיליה הבינלאומית כולה ובעקבותיו יבוא שטף הרסני של סנקציות, גינויים וחרמות שיערערו את בטחוננו ויהוו פגיעה אסטרטגית קשה."

ח״כ יוסף ג׳בארין הגיב: ״מי שרצה עוד הוכחה לכך שהכיבוש אכזרי, לא מוסרי, ואלים, קיבל זאת בדמות חוק ׳ההסדרה׳. החוק מעניק קרקע לשודדים אכזריים, ויורק בפרצופו של שלטון החוק ובפרצופה של הקהילה הבינלאומית. חברי הממשלה עוד יצטרכו לתת את הדין בפני בית הדין הבינלאומי בהאג ולהסביר מדוע הם מבצעים פשעי מלחמה. מדובר בחוק ׳ההבערה׳ שמבקש להבעיר את השטח מתח לרגלי כולנו״

ח"כ דב חנין הצטרף לדברים ומסר: "הממשלה החליטה להפוך את הכנסת לערכאה לערעור על בית המשפט העליון בהליך חסר תקדים. לא מפריע לה שהיועמ"ש קבע שמדובר במהלך מופרע לחלוטין. וגם החוק הבינלאומי לא עוצר אותה – "מי זה העולם שיגיד לנו מה לעשות" אומרים חברי הממשלה היום.

עם כל החוקים שהממשלה הזו מקדמת אתם מבקשים היום לסמן נקודת שפל חמורה במיוחד. הסדרה? יש כל כך הרבה דברים שצריכים הסדרה בארץ הזאת: נכים, קשישים, שכונות, מערכת הבריאות, אוכלוסייה הערבית, צפון, דרום. תתחילו לטפל בבעיות האלה, ותפסיקו לסבך את כולנו באסונות."

ח"כ איתן ברושי: "מדובר ביום שחור לדמוקרטיה ולשלטון החוק בישראל. הניסיון של השרים בנט ושקד לרכב על גבם של תושבי עמונה בריצתם אחרי קולות המצביעים, ובניגוד לעמדת היועץ המשפטי, מסכן גם את הגושים שיישארו בריבונות ישראל בכל הסכם עתידי. אין מנוס מפינוי של המשפחות בעמונה, ורצוי שיהיה זה פינוי בהסכמה ולא אלים. עצם האישור החוק בקריאה טרומית היא צפצוף על בג"צ והחלטתו, ועל כן עמדת מפלגת כולנו מגוחכת"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אם השמאל לא היה עותר לבית המשפט, לא היה צורך לחוקק חוק ההסדרה. אז שישתקו ויבליעו את הרוק שלהם!

רק לערבים לא ליהודים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture