רדיפה? העובדות שהתקשורת מסתירה מהציבור ב'פרשת הצוללות'

"ניגוד עניינים"? "שחיתות חמורה"? למרות הדיווחים הסנסציונים והתגובות החריפות במערכת הפוליטית, עיון בפרטים הקטנים מעלה כי ההתנהלות של ראש הממשלה סביב רכישת הצוללות מגרמניה - סבירה בהחלט

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מאז הפרסום על ניגוד העניינים של ראש הממשלה ברכישת הצוללות מגרמניה עסוקים חברי האופוזיציה בתחרות לא רשמית על פרסום ההודעה החריפה ביותר נגדו. יחימוביץ', דב חנין, גילאון, גלאון, סתיו שפיר וח"כים נוספים מתבטאים מידי כמה שעות בענין – ולא בעדינות יתירה. אבל זה לגיטמי. מדובר בחברי אופוזיציה וזה מה שמצופה מהם.

לעומת זאת, כשאנחנו באים לבחון את התנהלותה של התקשורת, אנחנו מקבלים תמונה מפוקפקת ביותר.

העיתונאי אראל סגל מפרסם הערב בדף הפייסבוק שלו כמה עובדות על העסקה שמעמידות את כל הפרשה באור פרופורציונאלי בהרבה. בנוסף מתייחס סגל להטיה התקשורתית בסיקור המגמתי נגד נתניהו.

סגל כותב: "שמעתי הבוקר (חמישי) את אילנה דיין מראיינת את השר זאב אלקין בגל"צ ושואלת: "עסקת רכש הצוללות החדשות ב-2015, שצה"ל לא רצה ובוגי התנגד ועכשיו מתברר בחשיפה של רביב דרוקר, שפרקליטו של ראש הממשלה מייצג את החברה הגרמנית, על העובדות האלה כבר אין מחלוקת. זה נשמע לך תקין? אסתטי?".

אילנה דיין עיתונאית רצינית ולכן יש להתייחס ברצינות לטענתה ש"על העובדות האלה אין מחלוקות" נתחיל בקביעה של דיין כי "עסקת רכש הצוללות החדשות ב-2015, שצה"ל לא רצה ובוגי התנגד…". ואילנה דיין לא לבד, הטיעון הזה חזר ועלה בכמה וכמה כלי תקשורת. אלא שעוד באותו בוקר פרסם דובר צה"ל הבהרה שלא רק שצה"ל לא התנגד לעסקה אלא צה"ל העלה את הנושא – "הצורך ברכישת צוללות חדשות הועלה על ידי הצבא בקבינט. מדובר ברכש עתידי (לעוד כעשור) של 3 צוללות חדשות, שיחליפו צוללות שיתיישנו עד אז".

"עכשיו מתברר בחשיפה של רביב דרוקר שפרקליטו של ראש הממשלה מייצג את החברה הגרמנית, על העובדות האלה כבר אין מחלוקת" אומרת דיין אבל כעבור דקות אחדות בשיחה עם ברק רביד, הכתב המדיני של "הארץ" שלא חשוד באהדת נתניהו, הבהיר רביד ודייק: פרקליט ראש הממשלה לא ייצג את החברה הגרמנית ישירות או את העסקה ואפילו לא היה מעורב בה, אלא ייצג את הנציג הישראלי של הגרמנים, איש העסקים מיקי גן אור בנושאים שאינם קשורים לעסקה ישירות. בנדל"ן".

סגל ממשיך לפרט את העובדות בפרשה: "כעבור שעה בתוכניתם של דקל וסגל בגל"צ, הבהיר האלוף במיל' יעקב עמידרור ראש המל"ל לשעבר שראש הממשלה נתניהו דחה הצעה לקניית שש צוללות (במימון חלקי של הגרמנים) והוריד אותה לשלוש בלבד. כלומר, ראש הממשלה, שהנרטיב הנוכחי ניסה ומנסה לייחס לו שיקול זר ומושחת להיטיב עם פרקליטו על חשבון משלם המיסים, פעל להקטין את העסקה.

את שאלת ניגוד העניינים של עו"ד שמרון יש לחקור ולחקור מהר, אבל המהירות שבה הנרטיב התקשורתי והפוליטי (ע"ע יחימוביץ') עבר מדיווח יבש המעורר סימני שאלה לתיאור קטסטרופלי של ראש ממשלה מושחת שקונה צוללות ללא צורך רק כדי להיטיב עם פרקליטו – היא בלתי נסבלת".

"אם כן, איפה האסתטיקה של דיווח נטול מניפולציות? האם במאבק בנתניהו הכל מותר? ואולי "על העובדות האלה כבר אין מחלוקת", דווקא יש מחלוקת", מסיים סגל את דבריו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לא ייאמן מה תסכול יכול לעשות, השמאלנים לא תופסים שמהכפשות והשמצות לא תבוא להם גאולה, לא לזה ייחלו בוחריהם, בלהיות עסוק "רק לא ביבי" שיתחילו לדאוג להם מעשי. הסקרים על מצב השמאל במדינה אומר את הכל. לדאבוניהם ידידהם הקרובים – המחבלים וכו' מרחיקים אותם מהממשלה, "העם נוטה ימינה" לאו דווקא מאהבה, אלא מהריקבון של השמאל – בנוסף המצב הבטחוני בשנים האחרונות מקצינים ימינה…

אנשי ימין יקרים. תפסיקו לפחד מהתקשורת. אל תתייחסו אליהם. שיברברו כמה שהם רוצים. בסופו של יום, הקובע זה הבוחר, והוא אמר את דברו פעם אחר פעם: רק ביבי נתניהו! רק דונלאנד טראמפ! ושאף אחד לא יעבוד אליכם שהתקשורת קובעת באמת.

למה הוא לא פותח חשבון טוויטר כמו טראמפ

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture