רבלין רומז: "הכנסת יכולה לחוקק חוק שיגביל את התערבות ביהמ"ש"

יחד עם זאת הסתייג מהמהלך כשהוא מותח ביקורת מרומזת על נתניהו: "ראש הממשלה הוא ראש הממשלה, והוא זה שמחליט אם הוא מסכים להחלטות ממשלתו - אחרת הן לא היו עוברות" • הנשיא התחמק מלהביע את דעתו סביב 'פרשת הצוללות'

נשיא המדינה ראובן ריבלין המקיים בימים אלו ביקור היסטורי בהודו, נדרש על ידי העיתונאים המלווים את ביקורו הממלכתי, להתייחסות לשלל הנושאים הבוערים העומדים על הפרק.

בתחילה נדרש ריבלין להתייחס לפרשת "חוק ההסדרה" ולפינוי מתיישבי עמונה, בהמשך נשאל הנשיא לדעתו גם בענין פרשת הצוללות שמסעירה את המדינה במהלך השבוע האחרון.

באשר לשאלת חוק ההסדרה אמר הנשיא, כי הוא דוגל בהפרדת הרשויות אך יחד עם זאת הוא חושש מאוד למעמדו של בית המשפט העלון.

"דבר ראשון חייבים לכבד את כל פסיקות ביה"מ העליון ולשמור על מעמדו – השאר כבר תלוי בכנסת ובממשלה – הממשלה יכולה לבוא ולומר "אנחנו החלטנו ברוב קולות כך או אחרת". אמר הנשיא כשהוא רומז על הביקורת הנשמעת בקרב חוגי הימין על התערבות בג"צ בחוקי הכנסת.

יחד עם זאת מתח הנשיא ביקורת מרומזת על רה"מ, ואמר כי "ראש הממשלה הוא ראש הממשלה, והוא זה שמחליט אם הוא מסכים להחלטות ממשלתו, שהרי אם לא היה מסכים, ההחלטות לא היו עוברות".

לגבי פינוי עמונה השיב הנשיא, כי תושבי עמונה הם אנשים נהדרים והמדינה היא זו ששלחה את המתיישבים להתגורר במקום – והיא זו שחייבת למצוא להם פתרון".

הנשיא נשאל על ידי העיתונאים לדעתו גם בפרשת הצוללות המסרבת לרדת מסדר היום, ריבלין שיחסיו עם נתניהו מלווים במתיחות מתמדת, החליט שלא להשיב לשאלות בנושא, "אני יודע שיש וויכוחים", אמר הנשיא, "בכל ההחלטות הביטחוניות במדינת ישראל, בסופו של דבר העמדה המכרעת היא זו של הצבא. אם כי בוודאי שהחלטות במדינה דמוקרטית מתקבלות גם ע"י הממשלה".

"אינני בקיא בפרטים ומשום כך אינני מתכוון להתייחס אליהם". אמר.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו