כל האמצעים כשרים? המניפולציה השקרית של ח"כ אראל מרגלית

סערת הצוללות: הח"כ מ'המחנה הציוני' טוען: "חברי וועדת חוץ וביטחון נדרשו לאשר באופן בהול, רגע לפני יום כיפור, עסקת ספינות בסף מיליארד וחצי ש"ח" • מאוחר יותר התברר כי מדובר בדיון שנקבע שבועיים לפני

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

סערת הצוללות ממשיכה להעסיק את המערכת הפוליטית וכלי התקשורת בארץ: חבר הכנסת ארל מרגלית (המחנה הציוני) רומז כי יתכן והשחיתות/ניגוד העניינים שמייחסים באופוזיציה לראש הממשלה הגיעה גם לעסקאות נוספות.

"ערב יום כיפור האחרון, קיבלתי קריאה לדיון דחוף בוועדת חוץ וביטחון – על הפרק אישור עסקת הספינות, המיועדות להגנה על אסדות הגז. התזמון הבהול היה מלחיץ, העברת מיליארדים ממש לפני החג? מה קרה?", כתב הבוקר מרגלית.

הוא הוסיף: "ואז שאלתי שאלה פשוטה: מדוע עסקה כזו, של מיליארד וחצי ₪, צריכה לצאת מבסיס תקציב הבטחון? מדוע לא מהכנסות הגז? שהרי ספינות אלו מיועדות לשמור על אספקת הגז וישנו צפי להכנסות גדולות מההפקה הזו. למי יש אינטרס בכך?

התשובות היו שכך הוחלט. ושיש כעת "הנחה מיוחדת" לעיסקה, ולכן צריך לסגור אותה בדחיפות. בנוסף לכך, למרות שאחד מהבכירים במערכת הביטחון צידד בגישתי , לחצו עלינו להתקדם…יש לציין שיו"ר הוועדה אבי דיכטר, איש שאני מאד מעריך גם את מקצוענותו וגם את יושרו, הגיע ישר משדה התעופה. למישהו זה היה דחוף ביותר שזה יקרה כאשר הכנסת בפגרה ערב יום כיפור".

לאור ההתרחשות המתוארת תוהה מרגלית: "השאלות: מי זו החברה שמכרה לישראל ספינות להגנה על אסדת הגז במיליארד וחצי? האם זו אותה חברה של הצוללות? האם אלה אותם נציגים? האם עוד עסקה של מילארדים אושרה כאשר המתווכים והנציגים בעסקה הם פרקליטי ומקורבי ראש הממשלה?"

נתניהו: "הכל ממוסמך ומתועד. לא ידעתי על הקשר של שמרון לעסקה"

"הנושא הזה חשוב מדי בשביל להיות פוליטי. היועמ"ש חייב לבדוק את הנושא בהקדם. איני אומר שיש שחיתות לאומית מצד ראש הממשלה ואנשיו אשר סוחרים בכלי מלחמה על חשבון הציבור, אבל אני בטוח שחייבים לבדוק. ומהר", מסיים הח"כ את דבריו.

לכאורה מדובר בהתנהלות חשודה. אלא שמתברר כי מדובר בהתממות מצידו של מרגלית במקרה הטוב, ומניפולציה שקרית במקרה הרע. בוועדת חוץ וביטחון הציגו את ההזמנה לדיון ומתברר כי היא נשלחה שבועיים לפני שהוא התקיים בפועל. אז למה היה דחוף לקיים אותו בערב יום כיפור? בוועדה מסבירים כי דחיה נוספת היתה גורמת לו להתקיים רק בתחילת מושב החורף, שזו דחיה מיותר של למעלה משבועיים נוספים.

יו"ר הועדה, ח"כ אבי דיכטר, הגיב לדברים ומסר: "ח"כ אראל מרגלית עוסק בדיון שנקבע יום לפני ערב כיפור מיד עם שובי מחו״ל וזאת כדי לא לדחות הדיון עד לאחר סוכות ( בשבועיים נוספים ). עיתוי הדיון הוא טכני לחלוטין. הדיון נקבע עוד טרם המראתי לבקשת גורמי משהב"ט וועדת הכספים והיה של הוועדה המשותפת לתקציב הביטחון. בדיון נדרשנו לדון בסדרה של סעיפים שבתוכם גם עניין ההגנה על האסדות ( מימון שהאוצר לקח על עצמו במסגרת ההסכם שלו עם משהבט ). מדובר בפוסט מגמתי. בדיון לא עסקנו בעניין המפעל שממנו נרכשות ספינות ההגנה אלא בתקציב"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture