פרשת הצוללות: "שמרון מסתבך – נתניהו נהג בניקיון כפיים"

פרטים חדשים המתפרסמים אודות הפרשה המסעירה מצביעים על דפוס עבודה בעייתי של עו"ד שמרון • הוועדה לביקורת המדינה זימנה את היועמ"ש לישיבתה הקרובה כדי לשמוע את עמדתו בנושא

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

פרשת הצוללות ממשיכה לנפק כותרות מסעירות המלמדות על אופי העברת ההחלטות בחלונות הגבוהים, אך יחד עם זאת יש לציין את העובדה כי ככל שחולפים הימים ומתפרסמים העובדות, גוברת ההערכה כי רה"מ נתניהו אכן נהג בתום לב בפרשה וכי לא ידע על ניגוד העניינים מצד פרקליטו האישי עו"ד שמרון.

מי שמוצא עצמו באור הזרקורים ותחת מעטה חשד גובר לניגוד עניינים הוא כאמור עו"ד דוד שמרון.

הערב מדווח רביב דרוקר, העיתונאי שחשף לראשונה את הפרשה כי ההבהרה שפרסם שמרון רק לפני ימים אחדים בדבר התערבותו לביטול המכרז להקמת המספנות – שקרית.

לפי הדיווח, לאחר שמשרד הביטחון פרסם את המכרז הבינ"ל לרכישת כלי שיט, בנימוק שהם אלו שיגנו על אסדות הגז של ישראל הנמצאים בלב ים. מתקשר עו"ד שמרון לאחז בן ארי שכיהן באתה עת כיועה"מ של משרד הביטחון ומתרעם בפניו על ההחלטה לצאת למכרז בני"ל ובעצם לא לתת זאת ללא מכרז למספנה הגרמנית מבלי שיודיע שהוא מייצג את נציג המספנה בישראל.

דרוקר מבקש להסב את תשומת הלב לעובדה שממש בצירוף מקרים, באותה עת מתרעם נתניהו גם הוא על הוצאת הקמת המספנות למכרז הבינ"ל. וכפי שכבר דווח לחץ על שר הביטחון יעלון לבטל את המכרז כפי שאכן קרה בסוף.

עו"ד שמרון מסר בתגובה. "מעולם לא התרעמתי על הוצאת מכרז. אכן פניתי בשאלה ליועהמ"ש של משרד הביטחון מה שמותר לפי הסכם ניגוד העניינים ובמקרה זה הפניה היתה בשאלה גרידא".

באופוזיציה תקפו את נתניהו שהגיב: אני הולך להיות אתכם עוד הרבה זמן

על עומק התערבותו ובחישתו של עו"ד שמרון ברכישת הצוללות ובהקמת המספנות הגרמניות בישראל, חושף הערב ערוץ 2, כי עוד לפני שהוחלט בישראל באופן סופי על רכישת הצוללות מגרמניה, קיים אבריאל בן יוסף שכיהן כסגן ראש המל"ל פגישה עם נציגים רישמיים של חיל הים יחד עם גנור, מול מנכ"ל נמל חיפה, הם מגלגלים בפניו את המהלך. קבלת שטח בנמל.
מתוך כוונה שהצוללות שייקנו מגרמניה יעגנו בנמל פרטי ולא בזה של חיל הים כפי שנהוג עד כה. הנקודה מעוררת המחשבה בסיפור הוא העובדה שהדברים התרחשו עוד לפני שהוחלט על רכישתם של הצוללות. אבל הם כבר ידעו.

מדו"צ לא ידעו להסביר מי הם אותם קצינים בחיל הים שבאים יחד עם נציג עיסקי נציג החברה. לפגישה עם מנכ"ל נמל חיפה.

בוועדה לביקורת המדינה הודיעו הערב כי יזמנו את היועה"מ לממשלה אביחי מנדלבליט לישיבת הוועדה שתתכנס בהמשך השבוע בתוך דרישה לקבל תשובה מדוע לא יורה על פתיחת חקירה בנושא.

אבי ניסנקורן יו"ר ההסתדרות שהשתתף גם הוא בפגישה מול מנכ"ל נמל חיפה משחזר הערב: שמרון התקשר אלי: "יש מגמה בנושא של מיקור חוץ, הפרטה של המספנות – אם לא תגיעו להסכמות יתכן שהדברים יתבצעו ללא הסכמות", לא הרגשתי מאויים והיה ברור לכל הנוגעים בדבר שאין מקום לאיום.

"חשתי שיש פה משהו שמתרקם משהו שאסור שיהיה, משהו שמתגבש בגוף שאסור שיופרט בגוף שמשתתף בביטחון המדינה והבעתי את דעתי במהלך הישיבה".

ניסנקורן הבהיר כי ככלל, במהלך הפגישה ראה את שמרון כנציג של גנור ולא כמי שמייצג את רה"מ. "בסוף הישיבה שוחחתי עם מנכ"ל משרד הביטחון והבעתי בפניו את שהבנתי במהלך הפגישה. המנכ"ל ההמום השיב שלא ידוע לו על דבר".

איש אינו מטיל ספק שנתניהו עשה את הדבר בתום לב ובניקיון כפיים, מה שנבדק זה דרך ההתנהלות של שמרון שלא עידכן את נתניהו ומדוע, כמו כן נבדקת השאלה האם אכן היה עליו אכן לעדכן אותו. כההעכרה במשרד המשפטים היא כרגע שאין חשד לפלילים אך יש גם גישה אחרת של 'אם לא נחקור לא נדע' ו/איך נוכל לשכנע את הציבור ואם יהיה בג"צ כיצד נוכל להסביר זאת'.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture