"בעקבות מידע חדש": היועמ"ש הורה למשטרה לפתוח בבדיקת פרשת הצוללות

ההחלטה התקבלה בתום התייעצות מיוחדת של מנדלבליט עם פרקליט המדינה וגורמים נוספים במשרד המשפטים • באופוזיציה מברכים: "טוב עשה מנדלבליט שבחר לא לטאטא מתחת לשטיח וטוב שהנושא יבדק לעומקו"

התפתחות משמעותית בפרשת הצוללות: היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, קיים היום (רביעי) התייעצויות נוספות בפרשת הצוללות בהשתתפות פרקליט המדינה וגורמים נוספים במשרד המשפטים. זאת, בעקבות מידע חדש שהתקבל היום מהמשטרה, וכן התפתחויות נוספות בנושא.

בסיכום הדיון, החליט היועץ המשפטי לממשלה להורות על קיום בדיקה באמצעות משטרת ישראל ביחס להיבטים שונים הקשורים בפרשה.

"כפי שנתבקשנו ע"י רה"מ": האם זה המייל שיסבך את שמרון ונתניהו?

באופוזיציה, כצפוי, מיהרו לברך על ההחלטה. ח"כ עומר בר לב אמר: "אני מברך את היועמ"ש שאמר בקול צלול הערב את מה שמליוני אזרחי ישראל כבר הבינו בעצמם בימים האחרונים. סימני השאלה הרבים התחברו לכדי סימן קריאה ולא נותר מקום להתעלם מפרשת המים העכורים של הצוללות. טוב עשה מנדלבליט שבחר לא לטאטא מתחת לשטיח וטוב שהנושא יבדק לעומקו".

חברו לסיעה, ח"כ איל בן ראובן הצטרף לדברים ומסר: "ניגוד העניינים של עו"ד שמרון בפרשת הצוללות ובהפרטת המספנות זועק. זהו ניגוד עניינים בלתי סביר וניצול מעמדו כמקורב לרה"מ".

ח"כ אראל מרגלית הגיב ואמר: "רעידת אדמה מתקרבת. אחרי התחמקויות, שקרים וטיוחים של ראש הממשלה ובניגוד גמור לעובדות, התקבלה ההחלטה הנכונה על חקירתו. רק חקירה באזהרה של ראש הממשלה תחזיר את האמון במערכות השלטוניות ובהחלטות הנוגעות לחיי אדם, במלוא מובן המילה".

ח"כ מיקי רוזנטל קרא ליועץ שלא למסמס את הבדיקה: "טוב שפתח מנדלבליט בבדיקה. אך אסור שהבדיקה תהפוך למתכון למריחת החקירה. על הבדיקה להיות הליך פרוצדורלי של ימים ספורים ולאחר מכן יש לפתוח בחקירה משטרתית. אין דרך להגיע לאמת ללא חקירה וגביית גרסאות המעורבים. מראש הממשלה, עו"ד שמרון שר הביטחון לשעבר וכל מי שנוגע לפרשת הצוללות.

ראינו בעבר, בפרשת ביביטורס כיצד ה"בדיקה" הפכה לכלי למסמוס החקירה. רק חקירה משטרתית תביא לחקר האמת".

רדיפה? העובדות שהתקשורת מסתירה מהציבור ב'פרשת הצוללות'

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו