"יש גבולות שלא חוצים": כך ניסה רביב דרוקר להפיל את תא"ל עפר וינטר

אתם עדיין מאמינים לו? עו"ד עודד סבוראי, מקורבו של תא"ל עופר וינטר, חושף הבוקר התנהלות שערורייתית של העיתונאי רביב דרוקר שניסה באמצעות מניפולציה זולה לקשור את וינטר להריגתו של ילד פלסטיני

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

במשך שנים בנה לעצמו העיתונאי רביב דרוקר שם של תחקירן ממעלה הראשונה שחתום על שורה של תחקירים וחשיפות סנסציוניות, שבמקרים רבים אף היו להם השלכות מרחיקות לכת. על אף הטענות להטיה פוליטית מצידו, טענות שקיבלו משנה תוקף בשל העיסוק המתמשך, יש שיאמרו האובססיבי, של דרוקר בעניינו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו (פרשת ביבי טורס, מעונות רה"מ, הצוללות ועוד).

אלא שהיום נחשפה התנהלות בעייתית מאוד של דרוקר, בעייתיות שהיא הרבה מעבר להטיה פוליטי זו או אחרת.

עודד סבוראי, מקורבו ועורך דינו לשעבר של תת אלוף עופר וינטר מעיד כי לפני ארבע שנים הגיע למשרדו של תת אלוף וינטר חייל ששירת תחתיו בעבר, שהוא נושא עימו מכשירי הקלטה ומנסה לדובב אותו להודות על כך שהורה לו לירות בנער פלסטיני חף מפשע בעת פעילות מבצעית.

בראיון לגל"צ תיאר סבוראי את השתלשלות העניינים: "הוא אמר לו: 'אני לא ישן טוב בלילה, זה חוזר אליי בחלומות'. הוא ציפה שעופר יודה במשהו שלא קרה או יותר סביר שעופר יבקש ממנו לטייח את הסיפור, אבל עופר עשה ההפך מזה והציע לפקודו לשעבר עזרה וסיוע רפואי…ראש הלשכה של עופר זיהתה משהו חשוד באדם שנכנס אליו וחיטטה לו בפלאפון שנשאר בחוץ מטעמי ביטחון מידע.

היא נכנסה למשרד של עופר והעבירה לו פתק שהיא חושבת שהבחור מקליט אותו, היא יצאה ומיד שמעה צעקות. עופר שאל: 'אתה מקליט אותי?' הוא הכחיש. כששאל שוב הוא כבר הודה והוציא כמה מכשירי הקלטה שהיו מוסלקים אצלו.

עופר הופתע ושאל מדוע הוא מוקלט והתחקירן ענה לו כי נשלח על ידי העיתונאי רביב דרוקר. עופר שאל: 'אבל למה, מה אתם רוצים ממני?' והתחקירן ענה: רביב שמע שאתה הולך להיות מח"ט גבעתי, החלטנו שלא תהיה'".

במילים אחרות: רביב דרוקר החליט לעשות הכל – כולל הוצאת הודאה במרמה – במטרה לסכל את מינויו של וינטר למח"ט גולני.

החשיפה מעוררת סערה תקשורתית ופוליטית גדולה. שר החינוך, נפתלי בנט, הגיב בחריפות לדברים ודרש מערוץ 10 "לנקוט בצעדים ראויים". בהודעה שפרסם בנט נאמר: "יש גבולות שלא חוצים. הבוקר נחשף בגלי צהל כי תחקירן של ערוץ 10 הגיע לפגישה עם מח״ט גבעתי תא״ל עופר וינטר והקליט אותו ללא ידיעתו על מנת לגרום לו להודות בפשעי מלחמה שלא עשה ולהפילו מתפקידו.

לא פחות: נסיון של כלי תקשורת ישראלי להפיל קצין בכיר מכהן בהקלטה ללא ידיעתו. המקליט נחשף, למזלנו.

עופר וינטר, תת אלוף בצה"ל, ראש מטה פיקוד המרכז, גיבור ישראל. בעבר היה מפקד חטיבת גבעתי, מפקד החטיבה הצפונית ברצועת עזה, מפקד חטיבה 646, מפקד יחידת דובדבן ומפקד גדס"ר גבעתי.

יש לנו מספיק אויבים מבחוץ. אסור לנו להפיל את עצמנו מבפנים. הסיפור הזה הוא מסוכן ופוגע בצבא ובביטחון ישראל. אוי לנו אם קציני צה״ל יהיו טרודים מהקלטות וניסיונות הדחה של התקשורת במקום להיות מרוכזים בביטחון ישראל זו בושה גדולה, ואני מצפה מערוץ 10 לנקוט
עוד היום בצעדים הראויים למקרה מבזה שכזה".

ואילו מחדשות 10 נמסר בתגובה: התוכנית "המקור" נוהגת לפי כל כללי האתיקה והחוק, ומשתמשת לעתים – כפי שמשתמשת כל מערכת עיתונאית במצלמות ואמצעי הקלטה – כדי לתעד. תפקידם של מקורות או תחקירנים אינו "להפיל מרואיינים" אלא להביא מן השטח ראיות שיפריכו או יאששו טענות שנבדקות. החומר שנאסף נבדק לעומק, ורק אם המערכת משוכנעת באמיתותו הדברים משודרים".

רביב דרוקר עצמו הוסיף: "לפני מספר שנים הגיע למערכת "המקור" חייל לשעבר עם טענות חמורות על ירי לא מוצדק שביצע תא"ל עופר וינטר, שייתכן והרג ילד פלסטיני ללא שום סיבה. בדקנו את העדות עם חבר של אותו חייל לשעבר שאישר אותה.

החייל לשעבר ביקש להתעמת עם המח"ט ולהקליט את השיחה וכך נעשה. בסופו של דבר, לא המשכנו עם התחקיר רק מכיוון שאותו חייל לשעבר התחרט ולא רצה לחשוף את עצמו בתקשורת. בקרוב תשדר המקור תחקיר על מה שקרה בגדוד 'צבר' של גבעתי לרבות ההתנהגות המקוממת והמביכה של המח"ט וינטר עליה נחקר גם במצ"ח. למרבה הצער, הקצין וינטר בחר במקום להתמודד עם השאלות שהועברו אליו לפני שבועות ארוכים לנסות ולפגוע בתחקיר עוד טרם פרסומו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture