"ידחסו אותנו בגטו" • הצד שלהם: מדוע תושבי עמונה מתנגדים לחוק ההסדרה?

ראשי הישוב מסרבים לקבל את ההסבר לפיו "מחיר פינוי עמונה שווה את הסדרת כלל הקרקעות ביו"ש" ומשכונעים שמדובר בצעד מיותר שנגרם בשל רשלנות פוליטית • אמש: נתניהו, בנט ושקד נועדו עם רבני הציונות הדתית בניסיון למנוע פינוי אלים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הקרב על עמונה: תושבי הישוב שעתידים להיות מפונים מבתיהם כבר בימים הקרובים מסרבים לקבל את קביעת ראשי המחנה הלאומי בכנסת לפיה "שוה להקריב את עמונה עבור הסדרת כלל ההתיישבות".

בהודעה שפרסמו מנהיגי הישוב לתקשורת הם טוענים שמדובר במחיר שיכל להיחסך לו נתניהו ובנט היו מפעילים יותר שרירים מול כחלון. בנוסף הם מפרטים מדוע "הזזת הישוב" היא בעצם צעד שעלול למוטט את חיי התושבים. לסיום הם מציעים פתרון שדרכו ניתן להתגבר על הפלונטר שנוצר.

להלן ההודעה המלאה שפורסמה: 1. היום אנחנו כבר יודעים לומר שלו היו נפתלי בנט ובנימין נתניהו מתעקשים ודורשים ממפלגת כולנו כחברת קואליציה לכבד את הדרישה הבסיסית ולשמור על המשמעת הקואליציונית, אזי עמונה היתה נשארת על המפה ו- 200 ילדים והוריהם לא היו נעקרים מבתיהם. אפילו מחבר סיעת הליכוד – בני בגין – לא תבעו שיתוף פעולה. העובדה שהדרישה הזו לא עלתה ע"י רה"מ ושר החינוך מתסכלת, ויש בה כדי להרוס חיים.

4 שוטרים על כל מפגין: כך נערכת המשטרה לפינוי עמונה

2. חוק ההסדרה נולד בחודשים האחרונים קודם כל כדי לפתור את בעיית תושבי עמונה,עפרה ונתיב האבות ולמנוע עוול קשה לעשרות משפחות שבנו את ביתם בשליחות ממשלות ישראל.

3. לצערינו בנט ונתניהו, שהיום מוכנים להעביר את חוק ההסדרה ובכך להתמודד עם איומים בינלאומיים (בית הדין הבינ"ל בהאג ומועצת הביטחון של האו"ם), התקפלו מול איום פוליטי קטנוני של מפלגת כולנו, איום שאין מאחוריו דבר. עד לרגע זה לא ברור לנו למה.

4. אנו דוחים בשתי ידיים את הפתרון המדומה של 'נכסי נפקדים'. מדובר בתכנית המנותקת מהמציאות בשטח ואינה מתחשבת בגודלו של הישוב, בהרכבו האנושי, במוסדות הציבור והחינוך, באופי הקהילתי והחקלאי, ובשום נתון הקשור לעמונה. המדובר בשטח מצומם ביותר – גטו – אליו ינסו לדחוס חיים של קהילה שלמה, וגם זאת בתנאים-לא-תנאים, ללא אפשרות התפתחות ועם חרב אי-ודאות וזמניות מתהפכת מעל לראש. שוב מייצרים תכניות שכל מהותן הוא זריית חול בעיני הציבור והקהיית העוול שנעשה כאן. שוב דורשים מאיתנו לשלם במזומן, ומבטיחים הבטחות חסרות ביסוס לעתיד לבוא.

5. ועם זאת,אפשר עוד לתקן. למרות תחושת ההחמצה הקשה שלא לומר נטישה, אנו מצפים משר החינוך ומראש הממשלה לא להרים ידיים ולהוביל מהלך של הטמעת פתרונות בחוק לפני קריאה שניה ושלישית באופן שיכסה גם את עמונה ומקומות אחרים בהם ניתן כבר פסק דין.

6. אנו קוראים לכם – לכל אוהבי ארץ ישראל שהיו לצידינו עד היום להצטרף אלינו ולהיות כאן יחד איתנו עד לתיקון החוק או חלילה, ביום פקודה, כדי להביע מחאה עממית רחבה כנגד הכוונה להרוס ישוב יהודי ולעשות טרנספר למשפחותיו. אנחנו ממשיכים את ההערכות לקליטת האנשים וקוראים לידידנו לבוא לעמוד לצידינו. אנו שבים ומזכירים כי אם חלילה נגיע לרגע הקשה הזה, אזי מראות הפינוי הכואבים יזקפו כולם לחובתם ולאזלת ידם של ראש הממשלה ושר החינוך.

7. אנחנו בטוחים שברגע שהמנהיגים יראו את ההתגייסות של הציבור הם יתעשתו ויכניסו גם את עמונה לחוק. אנחנו ממשיכים את ההערכות למאבק. שנית עמונה לא תיפול.

בתוך כך, אמש נועדו ראש הממשלה, שר החינוך ושרת המשפטים עם רבנים בכירים בציונות הדתית בניסיון למנוע פינוי אלים. בפגישה, שנערכה עד לשעות הקטנות של הלילה, ניסו הפוליטיקאים לשכנע את הרבנים בנחיצות הפינוי ובסכנה שבהתנגדות אלימה אליו. לפי שעה לא פורסמו מה היו תוצאות הפגישה הטעונה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture