משקיעים איבדו סכומי עתק: המניה הלוהטת בציבור החרדי מתרסקת

קרן הריט 'מגוריט' מאבדת גובה ומנהלי הקרן מבקשים לבצע רכישה עצמית של מניות תמורת 10 מליון שקל • בניגוד לפרסומים: דווקא קופת העיר וחברה קדישא תל-אביב כמעט ולא הפסידו

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

קרן הריט 'מגוריט' שהחלה את דרכה בקול רעש גדול, כאשר רבים מהמשקיעים בקרן היו מהציבור החרדי, כולל הקרנות של קופת העיר וחברה קדישא תל אביב, דיווחה היום לבורסה על רכישת עצמית של מניות בסכום של כ-10 מיליון שקל לאחר שהמנייה נפלה ב–14% ביחס למחיר בהנפקה לפני כשלושה חודשים, וזאת עקב מימושים בקרב משקיעים שלא מאמינים יותר במנייה. למגוריט יש כעת יתרת הפסד של כ-400 אלף שקל.

לפי פרסום של ערן אזרן ב'דה-מרקר' מדובר בצעד חריג לחברה שהשלימה רק באחרונה גיוס הון בהנפקת מניות ראשונית בסכום של כ-240 מיליון שקל.

רכישה עצמית מצביעה ברוב המקרים על איתנות החברה. הדבר דומה למי שמכר נכסים על מנת לגייס כספים, והוא חוזר ורוכש אותם. למעשה, הוא מביע אמון בנכסים אותם מכר, במיוחד אם הוא חושב שהשווי שלהם בשוק נמוך ממחירם האמיתי.

מהיכן תממן מגוריט את רכישת המניות אם זו תאושר על-ידי בית המשפט? מאותו כסף שגייסה בהנפקה מהציבור… במילים אחרות, היא אינה מכניסה יד לכיס על מנת להוכיח שהמנייה שלה שווה, אלא מצמצמת את המניות בשוק כדי להעלות את הביקוש ובמילא את המחיר.

ביזנעס שימושי

בדה-מרקר הובא ציטוט של סוחר בכיר בשוק ההון שאמר: "מה שנולד בחטא מתנהג בחטא. מגוריט לא הייתה צריכה להיות בבורסה, ובטח לא בתמחור בו היא נכנסה. מי שאכל אותה בהנפקה הם בעיקר משקיעים מהמגזר החרדי, שמפסידים את הכסף.

תתפלאו, אבל דווקא קופת העיר וחברה קדישא תל-אביב שהשקיעו בחברה, לא צפויות לרשום הפסדים של ממש. השתיים שותפות בחברת הניהול שמרוויחה כך או כך, שכן היא גובה עמלת ניהול גם במקרה של הפסד.

מניית מגוריט אמנם טיפסה לאחר הודעת החברה (שיצרה ביקוש בשוק), עם זאת למרות עלייה של 4.7% במחירה, משקיעיה עדיין מופסדים על הנייר בכשמונה אחוזים על המחיר בהנפקה.

ממשרד 'תוצאות אפקטיביות' המייצג את 'מגוריט' נמסר: "מאז ההנפקה המוצלחת של מגוריט ועד היום, לא ארע שום דבר חריג המצדיק את ירידת מחיר המניה. כל הכסף שגויס נמצא בשלמותו בקופת החברה. תנודה של מניות בטווח של 10 אחוזים היא דבר נורמטיבי שקורה בחברות ציבוריות רבות בתקופות שונות ובפרט בתקופת הביניים עד שהחברה מודיעה על העסקאות שהיא מקדמת ואין לדבר כל משמעות.

"החברה ממשיכה במלוא המרץ במו״מ לקדום עסקאות נדלן למגורים בכספים שהיא גייסה, מיד לאחר הודעתה היום על מו״מ מתקדם לרכישת דירות בתל אביב עלתה המניה בכמעט חמישה אחוזים. החברה חושבת כי אין כל הצדקה לירידת מחיר המניה ושמחיר המניה כעת מהווה הזדמנות עסקית, ובהתאם לכך הודיעה החברה כי היא מתכונת בכפוף לאישורים הנדרשים על פי חוק, לרכוש בעצמה מניות במחירים אלו במידת הצורך, ואין הבעת אמון גדולה יותר של החברה במניותיה מזו".

מקור: http://bizzness.net/

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture