השמאל מתערב במינויי טראמפ: שיחפש את החברים שלו בהתנחלויות

מינויו של דיוויד פרידמן לשגריר ארה"ב בישראל, אינה עוברת בשתיקה אצל אנשי השמאל הרואים כיצד נשיאה הנבחר של ארה"ב מקיף עצמו באנשי ימין התומכים במדינת ישראל ומתנגדים לפלסטינים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לאחר הודעתו של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ על מינויו של יועצו הקרוב, עורך הדין דייוויד פרידמן, לשגריר ארצות הברית בישראל, מברכים בימין הישראלי על המינוי, בעוד אנשי השמאל זועמים.

מעניין לציין כי אותם אנשים אשר טענו כי התנהלותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו מול ממשל אובמה פוגעת בישראל, מרשים לעצמם לנהוג כעת בבוטות רבה יותר מול הנשיא טראמפ. כך לדוגמה יו"ר מרצ זהבה גלאון ששלחה את השגריר החדש "לחפש את החברים שלו בהתנחלויות. לא בישראל".

יו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג אמר כי "ישראל לא צריכה להתערב במינויים של ממשלת ארה"ב, אך אני מצפה שהשגריר המיועד יכיר בכך שרוב הציבור בישראל לא מוכן לספח שלושה מיליון פלסטינים, אלא רוצה להיפרד מהם ומאמין בצורך לממש את חזון שתי המדינות כדי להביא לכאן שלום עם הפלסטינים ועם שכנינו. הוא יצטרך ללמוד זאת ולהכיר בעובדה הזו היטב".

מנגד, מקורבים לראש הממשלה בנימין נתניהו אמרו כי הוא מרוצה ממינוי דיוויד פרידמן לשגריר ארה"ב בישראל. לדבריהם, "ראש הממשלה יודע שיש לנשיא הנבחר טראמפ אמון מלא בו והוא מצפה לעבוד יחד עם פרידמן באופן הדוק וקרוב".

ראשי שדולת ארץ ישראל בכנסת ח״כ יואב קיש וח״כ בצלאל סמוטריץ על תגובות השמאל לכוונה למנות את דיוויד פרידמן לשגריר ארה״ב בישראל: "אנו מברכים על המינוי הצפוי של דיוויד פרידמן לשגריר. המינוי מסמן את השינוי וההזדמנות לקידום מדיניות לאומית, בניה בכל מרחבי ארצנו והיפרדות מהתכנית המסוכנת של שתי המדינות. ההתנהלות של גורמים בשמאל כלפי נשיא ארה״ב הנבחר ושיקול דעתו היא חסרת אחריות. לא יעלה על הדעת שבשל היצמדות השמאל לתכנית שתי המדינות, שכבר מזמן אינה ריאלית – ייגרמו חברי כנסת לנזקים אסטרטגיים עם ארה״ב – בת בריתנו הגדולה ביותר. שגריר ארה״ב הוא נציגו הרשמי של הבית הלבן והנשיא הנבחר ומהווה הקשר החשוב ביותר לחיבור האסטרטגי הזה. אנו קוראים לשמאל הישראלי לשמור על איפוק ולהפסיק לפגוע באינטרס הלאומי של ישראל".

שר הבינוי והשיכון יואב גלנט אמר על המינוי: "ברכות לאור ההכרזה על מינוי השגריר הבא של ארה"ב בישראל, דיוויד פרידמן – ידיד ותומך נלהב של ישראל. פרידמן אמר שהוא מצפה לעבוד מהשגרירות בבירתה הנצחית של ישראל- ירושלים. גם אנו מחכים ומייחלים לכך. העברת השגרירות לירושלים תהווה צעד חשוב ומתבקש. אני מברך על כך שהוא נמצא בעדיפות גבוהה אצל הנשיא הנבחר, דונלד טראמפ. עומק היחסים בין ישראל לבעלת הברית הגדולה שלה, ארה"ב היא מרכיב מכריע בעוצמתה של ישראל ובמיצוב הגיאופוליטי שלה. העברת השגרירות לירושלים תהווה צעד נוסף בכיוון הנכון בבניין הקשר הישראלי – אמריקאי".

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי אמרה כי "זו בשורה טובה לישראל. עמדותיו משקפות את הרצון לחזק את מעמדה של בירת ישראל ירושלים בעת הזאת והבנה כי ההתנחלויות מעולם לא היוו את הבעיה האמיתית באזור".

השגריר הנבחר פרידמן: אעבוד בשגרירות ארה"ב בירושלים

בהודעה על מנוי עורך הדין פרידמן לשגריר בישראל, מסר נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ: "הוא חבר ויועץ נאמן שלי. מערכת היחסים החזקה שלו עם ישראל תבנה את היסודות למשימתו הדיפלומטית ותהיה נכס למדינתנו, בעודנו מחזקים את קשרינו עם בנות בריתינו ושואפים לשלום במזרח התיכון".

פרידמן הודה לטראמפ על המינוי, והוסיף כי "אדאג לחזק את הקשר האמיץ בין שתי מדינותינו ולקדם את השלום באזור, ואעשה את זה מתוך שגרירות ארצות הברית בבירת הנצח של ישראל – ירושלים".

במהלך השבוע הצהירה יועצתו הבכירה של טראמפ, קלי-אן קונווי, כי העברת השגרירות האמריקנית בישראל מתל אביב לירושלים נמצאת "בעדיפות עליונה" עבור הממשל החדש: "העניין נמצא בעדיפות עבור הנשיא הנבחר. הוא הבהיר זאת במהלך הקמפיין וכנשיא נבחר שמעתי אותו חוזר על הנושא כמה פעמים".

בראיון ב"מקור ראשון" לפני כחצי שנה התבטא פרידמן לגבי שאיפת הפלסטינים להקים מדינה והמשך הבנייה ביהודה ושומרון, ואמר כי "לדעתי טראמפ יהיה הנשיא הראשון שלא יקבל את הקביעה שההתנחלויות אינן חוקיות. דיברתי איתו בנושא והוא היה מאוד ברור. הוא לא מוכן לקרוא ליהודה ושומרון 'השטחים הכבושים'. ממי הם נכבשו? הצד השני, ירדן,לא רוצה אותם בכלל. אין שום סיבה לשנות סטטוס-קוו של חמישים שנה, בזמן שבצד הפלסטיני לא ראינו שום שינוי".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture