נתניהו: "מציע לאופוזיציה להירגע ולשלוח צפירת הרגעה לחייטים"

בישיבת שרי הליכוד התייחס רה"מ לפרסומים על חקירתו הקרובה וניסה לשדר אופטימיות באשר לתוצאותיה • אמש נחשף כי המשטרה גבתה עדות מ-50 גורמים, בהם גם מקורבו של נתניהו, המיליארדר רון לאודר

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

"אני מציע לאופוזיציה להירגע ולשלוח צפירת הרגעה לחייטים": כך אומר הבוקר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בהתייחס לגל השמועות והפרסומים על חקירתו הקרובה.

בפתח ישיבת שרי הליכוד שידר נתניהו אופטימיות באשר לממצאי החקירה וחזר על תגובתו העקבית: ,לא יהיה כלום כי אין כלום".

אמש דיווחנו כי במשטרה מנסים למצוא מועד שבו יוכל ראש הממשלה בנימין נתניהו להתפנות לכמה שעות לצורך החקירה הראשונה והמשמעותית, אך נכון להיום עדיין לא אותר מועד שכזה.

במשטרה היו מעוניינים לסיים את החקירה במהירות, ובימים האחרונים נעשו ניסיונות תיאום על ידי אגף החקירות, אולם ממשרד ראש הממשלה טרם התקבלה תשובה. עם זאת, במשטרה מעריכים כי החקירה הראשונה תתקיים השבוע.

במשטרה נערכים לחקירה מסוג שונה. בשל לחץ הזמנים, ולהבדיל מנחקרים אחרים, כבר בחקירה הראשונה – שצפויה להיות גם החקירה המרכזית – מתכוונים במשטרה להטיח בנתניהו את כל החשדות שיש להם ולקבע אותו על גרסה ראשונית. כך מדווח באתר ווינט.

לכן, ההערכה היא שנתניהו ייחשף לכל חומרי הבדיקה שאספו החוקרים במהלך החודשים האחרונים כבר באותה חקירה ראשונה. זאת הסיבה שבמשטרה מעוניינים שיהיו ברשותם יותר מארבע שעות לחקור את ראש הממשלה, ולא לקיים חקירה קצרה של שעתיים.

"יש בעיה של תיאום כרגע, ונקווה שזה ייפתר בזמן הקרוב", אמר קצין בכיר במשטרה. לדבריו, "בשלב הזה היועץ המשפטי לממשלה הוא שקובע הכול ואנחנו לא יכולים לעשות כרגע כלום".

אנשי העסקים: העברנו מתנות לנתניהו

בתוך כך, אמנון אברמוביץ' דיווח בערוץ 2 כי אחד מ-50 העדים שנחקרו והעידו בפרשה הוא המיליארדר רון לאודר. נשיא הקונגרס היהודי נקרא באוקטובר האחרון על ידי אנשי יחידת להב 433 למסור עדות בעניין בדיקת המשטרה על ראש הממשלה, בעת שהגיע להלוויית הנשיא התשיעי שמעון פרס. לאודר עוכב אז על ידי החוקרים לאחר שנחת בישראל.

ראש ממשלה בדרך לחקירה • עדות אנשי העסקים: נתנו לו מתנות

עו"ד הלנה ביילין מסרה בנוגע לכך: "לבקשת המשטרה מסר לאודר עדות קצרה בתאריך 28/9. לאודר לא נחקר מעולם תחת אזהרה, אלא מסר עדות בלבד. מאותו מועד מתן העדות, יומיים לפני הלוויית שמעון פרס, לא התבקש שוב לאודר לתת עדות נוספת בארצות הברית".

במקביל, באתר וואלה פורסם כי שני אנשי עסקים הודו בפני חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) כי העניקו בכמה הזדמנויות מתנות לראש הממשלה בנימין נתניהו ולבנו יאיר השניים תושאלו על ידי החוקרים במהלך בדיקת החשדות נגד נתניהו, שתהפוך השבוע לחקירה פלילית.

שני אנשי העסקים, שביניהם אין קשר, טענו בחיקור כי המתנות שנתנו הוענקו במסגרת מערכת יחסים חברית בינם לבין משפחת נתניהו ולא הייתה להם כוונה לקבל טובות הונאה בתמורה להן. אחד מאנשי העסקים, שמרכז פעילותו בחו"ל, העניק למשפחת נתניהו את המתנות בחו"ל.

ערך המתנות נחשב לגבוה במיוחד ולכן מחייב חקירת משטרה. החשד שאותו חוקרת המשטרה הוא מתן שוחד, תחת ההגדרה של "שלח לחמך". לדברי גורם במערכת אכיפת החוק, החוקרים טרם גייסו עד מדינה ובידם רק העדויות של נותני המתנות.

מטעמו של ראש הממשלה נמסר בתגובה: "לא ראינו שמחה כזאת באולפני הטלוויזיה וברוב כלי התקשורת כשהודיעו על חקירתה של יו"ר מרצ, זהבה גלאון, ולא כשיו"ר האופוזיציה, בוז'י הרצוג, נחקר פעמיים השנה לאחר שבעבר שמר על זכות השתיקה בחקירתו בפרשת העמותות של אהוד ברק. לצערנו תיאלצו להתאכזב גם הפעם, כפי שהתאכזבתם בפרשות מופרכות קודמות. כרגיל לא יהיה כלום כי אין כלום! נסו להחליף את ראש הממשלה בקלפי – כמקובל במדינות דמוקרטיות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture