דרשוביץ': "חקירת נתניהו נוצרה על ידי התקשורת – זו סכנה לדמוקרטיה"

המשפטן בעל השם העולמי סבור, כי "אם יש צורך בחקירות, יש לנהל אותן רק לאחר שנבחר הציבור, הנשיא או ראש הממשלה מסיימים את תפקידם" • "אני לא חושב שיש מדינה אחרת בעולם שלה מעון ראש ממשלה צנוע יותר מאשר ישראל".

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

אלן דרשוביץ הוא עורך דין, משפטן וסופר יהודי אמריקאי, טוריו וכתביו מתפרסמים בעיתונים רבי התפוצה בארה"ב, ובמהלך שמונה שנות כהונתו של הנשיא אובמה, זכה להיות אורחו מספר רב של פעמים בבית הלבן.

דרשוביץ' כאמור נחשב למשפטן בעל שם עולמי, וככזה התייחס לחקירה הצפויה בעניינו של ראש הממשלה נתניהו וטוען כי על רשויות החוק לחקור את רה"מ רק בתום סיום כהונתו.

"אני סבור שאם יש צורך בחקירות, יש לנהל אותן רק לאחר שנבחר הציבור, הנשיא או ראש הממשלה מסיימים את תפקידם. העובדה שדווקא עכשיו עלול ראש הממשלה להתמודד עם חקירה באזהרה על מה שנראה כמו סוגיות טריוויאליות, חקירות שנוצרו על ידי התקשורת, היא פגיעה בדמוקרטיה, ומפריעה למילוי תפקידם של נבחרי הציבור הבכירים". סבור המשפטן הדגול.

לדבריו בענין החשדות כלפי רה"מ, "כולנו מסכימים שאף אחד לא מעל החוק, אבל יהיה אפשר למצות עמו את הדין אחרי שהוא יעזוב את תפקידו ולא להפריע למהלך התקין של כהונתו". הוא מזכיר כי נגד נשיאה לשעבר של ארה"ב ביל קלינטון התעוררו חשדות במהלך כהונתו שבסופו של הליך התבררו כעורבא פרח.

"בנקודה הזאת, ראש הממשלה נתניהו חייב להיות חופשי לפעול ללא כל הגבלות בעניינים האלו. זה בעצם מאלץ את ישראל להילחם את מלחמתה כאשר יד אחת קשורה מאחורי גבה. היד הזאת נקשרה על ידי התקשורת. אין שם אחר לכך, מדובר בחקירות שנוצרו על ידי התקשורת – והדבר נותן יותר מדי כוח לתקשורת לפגוע במשטר הדמוקרטי בישראל".

בראיון שהעניק בסוף השבוע ל"ישראל היום" התייחס דרשוביץ' למתקפה המתמדת של העיתון "ידיעות" נגד רה"מ וכן לביקורת המלווה את התנהלותו של נתניהו על ידי כלי התקשורת והסביר, כי "כולנו מאמינים בחופש הביטוי ובתקשורת חופשית. אבל גם 'ידיעות אחרונות' וגם גופי תקשורת אחרים כנראה אובססיביים כלפי נתניהו, כלפי אשתו וכלפי בניו. מעולם לא ראיתי מסע רדיפה בסדר גודל כזה בדמוקרטיה. לא ראיתי מצב כזה שבו התקשורת בוחנת בכזו אובססיביות את הדברים הכי טריוויאליים: האם אשתו של רה"מ עזרה לאביה על ערש דווי; האם הריהוט היה אמור להיות במקום כזה או דווקא במקום אחר; מדובר בדברים שלעולם לא יהיו חלק מהשיח בארה"ב.

בארה"ב הבית הלבן מממן את הכל. אני לא חושב שיש מדינה אחרת בעולם שלה מעון ראש ממשלה צנוע יותר מאשר ישראל. הייתי במעון ראש הממשלה כאשר ירד גשם פעם, והעוזרים שמו דלי מתחת לתקרה בגלל הנזילה לתוך הבית".

כשנשאל מה דעתו על כך שבמדינת ישראל יושב ראש ממשלה לשעבר מאחורי סורג ובריח השיב, "ראשית, ראש הממשלה שנמצא בבית סוהר נשלח לשם עבור דברים שנעשו עוד בטרם היה ראש ממשלה. הוא לא נשלח לבית סוהר בזמן כהונתו, רק אחרי שעזב. כמובן היועץ המשפטי אמר באופן שאינו משתמע לשתי פנים כי הסוגיה שנחקרת אינה דומה למה שנחקר בעניינו של אולמרט או של שרון. במקרה שלהם החשדות היו הרבה יותר חמורים. המחשבה שנתניהו צריך להקדיש ולו דקה מתפקיד חשוב זה כדי לענות על שאלות אם ריהוט כזה או אחר היה אמור להיות בקיסריה או ברחוב בלפור או בסוגיות טריוויאליות אחרות, פשוט פוגעת באופן מהותי בדמוקרטיה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

צודק כל מילה
אולי סוף סוף יעשו סדר במדינה הזאת

אלי, אם אחמד טיבי היה כאן ראש ממשלה, גם היית עונה בסגנון הנ"ל?
הציבור החרדי שוכח לפעמים כי עליו להיזהר מלהיות ציוני. גם אם לדעתך ראש ממשלה ימני יותר מכבד את אורח חיינו כאן בארץ, עדיין אין לנו חלק ונחלה בציונים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture