ליברמן: "פסק דין קשה" • דרעי: "להעניק חנינה לאלאור אזריה"

ח"כ יחימוביץ' הפתיעה עם קריאה דומה • בנט מאתגר את ליברמן: "מצפה שיעמוד בהבטחותיו לחנינה" • טיבי: "יחד עם אזריה היו צריכים להיות מורשעים עשרות חיילים ומפקדים" • התגובות המלאות - בפנים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שר הביטחון, אביגדור ליברמן: "מדובר בפסק דין קשה. אני מבקש גם מאלו שאוהבים יותר, וגם כמוני שאוהבים הרבה פחות את פסק הדין, לכבד את המערכת המשפטית ולשמור על איפוק. נפעל להקל על אזריה ומשפחתו".

בבית היהודי פונים לליברמן בדרישה שיורה על חנינתו של אזריה. "מילה זו מילה וחנינה זו חנינה. עם ישראל שבע מבירבורים ומצפה ששר הביטחון יעמוד באינספור הבטחותיו ויביא לחנינה מיידית לאלאור אזריה בלא שיישב יום אחד בכלא", נאמר בהודעת המפלגה.

שר הפנים, אריה דרעי: "ביהמ"ש עשה את עבודתו, אני מכבד את הכרעת הדין. מכאן ואילך הדרך הנכונה היא חנינה. ניהול המשפט והסבל שעברו החייל ומשפחתו מצדיקים מתן חנינה".

שרת התרבות, מירי רגב: "אני מתכוונת לפעול למתן חנינה לחייל אלאור אזריה. כך לא מתנהגים לחייל של כולנו. זה משפט שלא היה צריך להתחיל. אירוע לחימה בו נהרג מחבל על ידי חייל צה"ל, לא צריך להגיע למישור הפלילי. אם אלאור עזריה עבר על הנהלים, הוא היה צריך להיקרא לדין משמעתי אצל מפקד החטיבה.

לצערי, בית הדין העיקרי במקרה הזה היה בית דין שדה, בו פרשנים ופוליטיקאים שפטו את אלאור עוד לפני שהסתיים התחקיר הצבאי של האירוע. בהתנהלות הזו מועבר למעשה מסר לחיילים שמתגייסים לצבא: אתם לבד בשטח. לחיילים יש אתגרים לא פשוטים באירועים המבצעיים שלהם. נעשה פה מהלך של בו מפקירים חייל. אני רוצה לחזק את אלאור ובני משפחתו שחווים ימים קשים".

שר החינוך, נפתלי בנט: "חנינה מיידית לאלאור אזריה. עכשיו. היום חייל שהרג מחבל בן-מוות שניסה לשחוט חייל, הושם באזיקים והורשע כאחרון העבריינים. צריך לומר את האמת: התהליך זוהם מתחילתו. האמירות החמורות של הדרג המדיני עוד בטרם פתיחת חקירת מצ״ח, היעדרות החייל עצמו (!) מן התחקיר המבצעי ועוד, גרמו לאלאור נזק בלתי הפיך. אני פונה היום לחיילי צהל: אתם הגיבורים שלנו; העם מאחוריכם. המשיכו לשמור על אזרחי ישראל ועל עצמכם, בלי מורא ובלי חשש. המשיכו להאמין בצהל ובעומד בראשו ללא פקפוק. עם ישראל ישאר מאוחד גם אחרי החלטה זו, כי אתם ראויים לאחדות זו. אני מצפה משר הביטחון שיהיה נאמן לאינספור הבטחותיו ויביא לחנינה מיידית לאלאור אזריה בלא שיישב יום אחד בכלא".

ח"כ שלי יחימוביץ': "בית המשפט נהג במקצועיות ובאומץ לב בהכרעתו על פי דין ועל פי הראיות, וההשתלחויות כלפיו מצמררות וקוראות תיגר על הממלכתיות ועל שלטון החוק. על רקע זה מתעצמת חשיבות הסטנדרטים המוסריים שחידדו מפקדי צה"ל סביב המעשה החמור. עם זאת, בית המשפט הוא שטח סטרילי שבו מדברות הראיות, אך החברה הישראלית היא זירה גועשת ונפיצה, וכתפיו של אזריה צרות מלשאת עליהן את כובד השסע. לכן בתום הליכי המשפט ואחרי שיגזר דינו יש לשקול בזהירות אפשרות של חנינה, בדומה לזו שקיבלו בשעתם אנשי השב"כ בפרשת קוו 300".

דרמה: החייל היורה אלאור אזריה הורשע בהריגה "מתוך תחושת נקם"

יו״ר יחד אלי ישי: "הלם. עצב. בושה. זעזוע ובעיקר אכזבה. מסר נוראי לחיילנו העומדים על המשמר. לא אנוח ולא אשקוט. מדינת ישראל ידעה היטב כיצד לפעול במקרים כגון אלו. די להזכר בפרשת קו 300. אנו דורשים חנינה. עם ישראל מאחוריך, אלאור"

ח"כ אראל מרגלית על התקפות הימין נגד צה"ל: "רה"מ הפעיל את "משרוקית הכלבים", הפעם נגד צה"ל והרמטכ"ל. ההתקפות חסרות התקדים של יו"ר הקואליציה ביטן ושרת התרבות רגב נגד צה"ל והעומד בראשו הן סכנה של ממש לדמוקרטיה הישראלית. נתניהו רוצה בהתפרקות החברה הישראלית, ושלח את חברי מפלגתו לפגוע ישירות בצהל, ואת אנשי לה פמיליה לתת מכות לעיתונאים וערבים. אני קורא לשרים האחראיים לעצור את זה. אסור לנו לתת להם לפרק את צה"ל ואת החברה הישראלית".

ח"כ נחמן שי: ״יש לברך על החלטת בית הדין הצבאי. היא חדה וברורה. החלטה זו אינה רק נוגעת למקרה הפרטי של אלאור אזריה, אלא שולחת מסר ברור לכל חיילי ומפקדי צה״ל ומבטיחה כי ערכי היסוד שלו, בראשם טוהר הנשק, ימשיכו ללוות אותנו כמו לפיד באפילה. מבחינתו של צה״ל נאמרה היום אמירה פסקנית וסופית. צה״ל ימשיך בדרכו המוסרית״.

ח"כ בצלאל סמוטריץ': ההחלטה כואבת ומאכזבת, למרות היותה צפויה למן הרגע הראשון, הן במישור הערכי-מהותי והן במישור הפרוצדוראלי. במישור הערכי, מחבל שיוצא לרצוח יהודי הוא בן מוות. חייל שהורג אותו בזירת האירוע לא יכול להיות מורשע בהריגה. נקודה. חשוב לוודא שצה"ל יודע לחסל אותו כבר במכת האש הראשונה וכשזה לא קורה זה הכשל הערכי והמבצעי. בהקשר הזה השאלה עם אזריה חשש ממטען או לא היא חסרת משמעות. אזריה פעל ככל הנראה בניגוד לפקודות ועל כך הטיפול בו צריך היה להיעשות במישור המשמעתי פיקודי ולא במישור הפלילי.

במישור הפרוצדוראלי, מהרגע הראשון ועד ממש היום הזה משפטו של אזריה לווה בהתבטאויות לא ראויות של נבחרי ציבור ופקידים שגזרו את דינו לפני ותוך כדי המשפט. כשכל מערכות המדינה פועלים נגדך, אין ולא היה סיכוי למשפט צדק. בצה"ל אין הפרדת רשויות וכשהרמטכ"ל ושר הביטחון מרשיעים את החייל ביום הראשון ומגייסים את המערכת כולה לכל אורך המשפט כדי להרשיע אין שום סיכוי בעולם שבית הדין יפסוק אחרת אחרת. התנהלות זו פגעה באזריה, פגעה במערכת המשפט ופוגעת בכולנו.

לאור מציאות הטרור המורכבת המופעלת נגד מדינת ישראל ולאור ההתערבות הבוטה במשפט שנוהל, אני קורא לנשיא המדינה לגלות אומץ לב ומנהיגות ולחון באופן מהיר את אלאור, לטובת רוח צה"ל והמוטיביציות של לוחמיו, לטובתו ולטובת עם ישראל כולו".

ח"כ יאיר לפיד: "אני קורא לכולם לעצור את האלימות ואת ההתבטאויות חסרות האחריות המגיעות מתוך המערכת הפוליטית. זו לא דרכו של העם היהודי, לא דרכה של מדינת ישראל ולא דרכו של צה"ל. בית המשפט אמר את דברו, עכשיו גם לנו יש תפקיד: למנוע את הקרע בעם, למנוע את הפגיעה בצבא העם. מדינת ישראל עוצמתית וחזקה בזכות הצבא הנפלא שלה, מפקדיו וחייליו, וגם בזכות היותה מדינת חוק וסדר. האלימות לא תנהל אותנו"

תיעוד: עימותים אלימים מחוץ לאולם בית הדין – מספר עצורים במקום

ח"כ איתן ברושי: "זהו יום עצוב לכולם, לאף אחד לא נעים לראות חייל מורשע. טוהר הנשק וערכי צה"ל הם דבר שלא מתפשרים עליו. למן הרגע הראשון נתנו הרמטכ"ל וצמרת הפיקוד של צה"ל גיבוי למפקדים בשטח וסברו שקיים במקרה כשל ערכי וחוקי ועל כן יש לטפל בו. אני מברך אותם על עמדתם והתנהלותם העקבית ומצר על כך שיש שרים ופוליטיקאים שבחרו להפוך את הפרשה לסוגיה פוליטית ואת הצבא לכלי משחק".

ח"כ עמיר פרץ: ״צבא ההגנה לישראל היה מאז ומעולם צבא מוסרי וימשיך להיות כזה, בין היתר בזכות הגיבוי המלא וההפרדה בין הפוליטיקה ודעת הקהל לבין שיקוליו המקצועיים. בראש הצבא עומד רמטכ"ל אמיץ שמבין את אחריותו הכוללת, לוחם ללא חת ואיש מוסרי משכמו ומעלה. עלינו לכבד אותו ואת השרשרת הפיקודית היורדת ממנו עד לאחרון החיילים המתגייסים. על כל חייל לדעת כי שרשרת הפיקוד וכללי האתיקה תקפים גם במציאות המורכבת של השליטה באיו״ש ולהתעלם מפוליטיקאים חסרי אחריות ואישים אחרים אשר מעזים לפזר הצהרות ו"הוראות" פתיחה באש מטעם עצמם בלבד ועל פי צרכיהם. ובכלל זה קריאות להרוג. אני מצפה מחברי כנסת מהימין הקיצוני לכבד את פסק הדין ולחדול מההשתלחות הבלתי-אחראית בצה"ל ובמפקדיו. צר לי על השימוש הציני והפוליטי שגורמים פוליטיים עשו ברגשות משפחת עזריה ובכך העצימו את סבלה וגרמו לה לאשליות שווא״

ח"כ אחמד טיבי: "״עוול״ נעשה לאלאור אזריה. איתו היו צריכים להיות מורשעים עשרות חיילים ומפקדים שהרגו פלסטינים לשווא. 50 שנות כיבוש מסתכמות בהרבה מעבר לאחד אזריה. למה אזריה כן וישראל שומר או בן דרי לא? למעשה ההרשעה היום היא כתב אישום נגד החברה הישראלית שגוננה על הרבה אזריה, והאדירה רוצחי פלסטינים ואף קדמה אותם. אזריה, ואוהדיו שכבשו את הרחוב באיזור עזריאלי יחד עם פוליטיקאים בכירים , יושבי היציע המזרחי בכנסת, שיצאו מגדרם כדי לתמוך ברוצח (לפי התיאור של השופטת זה רצח ולא הריגה), הם הראי המכוער של ישראל 2017 לאחר 50 שנות כיבוש".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

טיבי מבלבל את המוח. שונא ישראל אמיתי. המחבל תקף חיילים ודקר אותם. הם הגנו על עצמם. עשו לינץ' באזריה. אם זה היה קורה בסוריה, תימן או במקום שם גרים החברים של טיבי, אז היו נותנים לו צל"ש. פה הוא נכנס לכלא. מדינה מעוותת, טוהר הנשק (נשק הורג אז איך הוא טהור?)…מושג מטופש! העם אחריך אלאור ובס"ד תשתחרר בקרוב. המשפט הזה עלול להביא מרד מילואים וירידה במוטיבציה להתגייס.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture