בתיווך קטאר: מו"מ להשבת החיילים גולדין והדר לישראל

מקור בחמאס טען כי הארגון התנה את תחילת המו"מ על שחרור גופותיהם של הדר גולדין ואורון שאול והאזרחים השבויים בשחרורם של משוחררי עסקת שליט שנעצרו מחדש • ישראל הסכימה, אך בתנאי שיגורשו לעזה או קטאר ולכך חמאס מסרב

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מקור בחמאס טוען כי קטאר מתווכת בין ישראל לחמאס בנוגע לעסקת חילופי שבויים חדשה בין ישראל לארגון העזתי, שבמסגרתה יושבו לישראל גופותיהם של החיילים הדר גולדין ואורון שאול ז"ל והאזרחים אברהם מנגיסטו ושני אזרחים נוספים שנמצאים בעזה.

על פי דיווח בעיתון הערבי-ישראלי "כל אל-ערב", חמאס התנה את תחילת המשא ומתן בשחרור כ-60 משוחררי עסקת שליט שישראל עצרה מחדש. ישראל מצידה, כך לפי הדיווח, שינתה את מדיניות הסירוב שלה והסכימה כי הם ישוחררו, אך בתנאי שיגורשו לרצועת עזה או קטאר. לפי הדיווח, לתנאי הזה חמאס מסרב.

גורם המקורב לחמאס אמר ל-ynet כי מי שמעורב במהלכי התיווך הללו בין שני הצדדים הוא השגריר הקטארי, מוחמד עמאדי, שאחראי על פרויקט השיקום של רצועת עזה. עמאדי נכנס דרך קבע לרצועת עזה מישראל ונפגש מפעם לפעם עם בכירים ישראלים בזמן שהוא שוהה בארץ.

לאחרונה רמז אחד מראשי חמאס כי אחד החיילים נמצא בחיים, אך בארגון העזתי מסרבים לתת פרטים נוספים. מוקדם יותר אמר המנהיג הבכיר בחמאס מחמוד עזאר, כי מה שיש בידי חמאס יכריח את ישראל להיענות לדרישות שלה במלואן. בתוך כך, ראש סיעת חמאס בפרלמנט הפלסטיני סלאח ברדאוויל, הכחיש כי קטאר מתווכחת בין חמאס וישראל, אולם הוסיף כי ישנם מגעים בין הצדדים.

מוקדם יותר החודש, התכנס הקבינט המדיני-ביטחוני, לראשונה מזה שנתיים וחצי, לדון בדרכים להשבת גופות חללי צה"ל הדר גולדין ואורון שאול ז"ל והשבת האזרחים הישראלים שמוחזקים ברצועת עזה. הקבינט החליט פה אחד על תכנית פעולה לקידום הנושא וקבע מדיניות קבועה לטיפול בגופות מחבלי חמאס שנהרגו במהלך ביצוע פיגועים. על פי ההחלטה, גופות המחבלים לא יוחזרו לבני משפחותיהם אלא ייקברו.

במהלך הדיון ככל הנראה עלו הצעות קונקרטיות נוספות לקידום השבת גופות החיילים, בהן החמרת תנאי הכליאה של אסירי חמאס, החזרת משוחררי עסקת שליט לכלא והפעלת לחץ ממוקד על משפחות של חברים בזרוע הצבאית של חמאס. בשבועות האחרונים חלה התקדמות מסוימת לאחר שוועדת השרים לענייני שבויים ונעדרים, ובראשה השרים משה כחלון ואריה דרעי, קיימה מספר פגישות עם משפחות גולדין ואורון. השרים דיווחו למשפחות על ההתקדמות בנושא.

בהצהרה מיוחדת של משפחת גולדין לפני קיום הדיון בקבינט נמסר: "אנו מצפים שבדיון הזה יתקבלו החלטות אופרטיביות ולא נשמע שוב את האמירה הקבועה שממשלת ישראל עושה הכל כדי להשיב את הבנים. פעם אחר פעם האמירה הזו מתגלה במערומיה וכאמירה ריקה מתוכן. החובה המוסרית שלנו כעם ושל צה"ל היא להחזיר החיילים משדה הקרב".

"לצערנו, ראש הממשלה הניף דגל לבן מול חמאס וויתר על השבתם של הדר ואורון הביתה. ממשלת ישראל מפגינה חולשה נוראית מול חמאס. בזמן שהדר ואורון נמצאים בשבי חמאס, נתניהו משחרר גופות של מחבלים, אסירי חמאס מקבלים תנאי דה-לוקס, והממשלה משלמת את משכורות מחבלי חמאס".

לדברי המשפחה, החזרת גופות החיילים היא מעשה הומניטרי. "המדינה מכניסה לרצועת עזה סחורות בהיקפים שאף ממשלה לא ביצעה בעבר. בזמן שמקימים מפעלים להתפלת מים בעזה מדינת ישראל אפילו לא דורשת לקבל מידע על הדר ואורון ולא מנהלת מו"מ להחזרתם. הממשלה הזו מכניסה סחורות לרצועה בהיקפים שאף ממשלה לא הכניסה בעבר. מי שבממשלת ישראל חושב שמדובר בעניין הומניטרי – חייב לדעת שגם הבאת גופות לקבורה זה עניין הומניטרי ודתי".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ישראל צריכה להפסיק להיכנע לסחטנות של חמאס.
צריך לנתק את החשמל והמים לעזה לחלוטין, עד שהגופות יוחזרו.
תוך יומיים הם יוחזרו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture