ההסלמה ברצועת עזה • בכיר בצה"ל בתגובה חריגה: "נכה ביד ברזל"

מתיחות בדרום: ישראל תקפה מהלך היום 5 פעמים יעדי חמאס ברצועת עזה בתגובה לירי הרקטה לעבר ישראל, הבוקר • מתאם הפעולות בשטחים: "מנהרות הטרור ויושביהם לא ייהנו אלא מטעם המוות" • תיעוד וסיקור נרחב

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ישראל ממשיכה להגיב על ירי הרקטה הבוקר מרצועת עזה לעבר ישראל, שנחתה והתפוצצה בשטח פתוח ליד אשקלון, ורק בחסדי שמיים לא נגרם נזק. בתגובה תקף צה"ל במהלך היום לפחות שבע עמדות של חמאס. התקיפה האחרונה התקיימה הערב, מעט לאחר השעה שבע.

האם התגובה החריפה הישראלית תרתיע את ארגוני הטרור, או שמא תביא להחרפת המצב? הג'יהאד האיסלאמי הודיע כי "עמדת ארגוני ההתנגדות בנוגע לתקיפות הישראליות תיקבע בשעות הבאות". תושבי הדרום מקוים כי ההסלמה הנוכחית לא תביא לפריצת מלחמה נוספת מול ארגוני הטרור העזתיים.

מתאם הפעולות בשטחים, האלוף יואב פולי מרדכי שיגר היום תגובה לא אופיינית בחריפוה לגורם רשמי בצה"ל. "נכה ביד ברזל את מאורות ומנהרות הטרור ויושביהם לא ייהנו אלא מטעם המוות", דברי מרדכי.

מדובר צה"ל נמסר: "היום (ב'), י' בשבט התשע"ז, 6 בפברואר 2017, תקף צה"ל בשנית באמצעות כלי-טיס של חיל האוויר 3 תשתיות טרור השייכות לארגון הטרור חמא"ס בצפון ובדרום רצועת עזה.

התקיפות במהלך היום בוצעו לאור אירועים שהתרחשו במהלך החודש האחרון.

צה"ל רואה בארגון הטרור חמא"ס האחראי הבלעדי למתרחש ברצועת עזה ולא יסבול כל ניסיון פגיעה בביטחון מדינת ישראל ותושביה ויפעל למען שימור השקט בעבור שני הצדדים".

בתוך כך, בסיום פגישתו עם ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי, התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו לתגובה הישראלית החריפה ברצועת עזה. לדבריו, "הנחיתי באופן ברור שאנחנו נגיב על כל ירי והתגובה באה בעוצמה. זו המדיניות שלי בשנתיים האחרונות, מאז צוק איתן, שהיו השקטות ביותר. המדיניות שלנו היא עקבית ונחושה בתגובתנו. אין דבר כזה שיורים עלינו ואנחנו לא מגיבים. אין דבר כזה טפטופים שאנחנו סופגים ועוברים הלאה".

צפו בדברי ראש הממשלה

אירועי היממה התחילו סמוך לשעה 09:00 בבוקר נשמעה אזעקת צבע אדום במועצה האזורית חוף אשקלון, לאחר שבוצע ירי מרצועת עזה. מדובר צה"ל נמסר כי ככל הנראה מדובר בנפילה בשטח פתוח. לא דווח על נפגעים או על נזק שנגרם. בתגובה לירי, צה"ל תקף זמן קצר לאחר מכן באמצעות טנק עמדה של חמאס בצפון רצועת עזה.

בוידאו: תיעוד אחת התקיפות ברצועה, היום

סמוך לשעה 14:00 ביצע חיל האוויר ארבע תקיפות נוספות בצפון הרצועה: שני מוצבי חמאס, עמדת תצפית ומבנה מנהלה הותקפו. "צה"ל רואה בארגון הטרור חמאס האחראי הבלעדי למתרחש ברצועת עזה", נמסר מדובר צה"ל. הפלסטינים מדווחים כי גבר כבן 70 נפצע באחת התקיפות. כמו כן דווח כי מספר ראשי צאן נפצעו ונהרגו מאש צה"ל.

סמוך לשעה 15:30 דווח על שמיעת ירי לעבר כוח צה"ל סמוך לגדר הגבול עם עזה, באזור כיסופים. בשלב זה לא ידוע על נפגעים או נזק, ונסיבות המקרה נבדקות. נראה כי הירי בוצע על ידי מחבלים מהרצועה בתגובה לתגובת צה"ל לירי הרקטה הבוקר.

//www.jdn.co.il/news/israel/798986

בתחנת הטלוויזיה אל מיאדין בעזה דווח כי הרקטה שנורתה לעבר ישראל שוגרה מצפון הרצועה לכיוון חוף אשקלון. אחר כך דיווחו הפלסטינים על תגובת צה"ל שבמהלכה הושמדה עמדת תצפית של חמאס. במקביל, דווח על קריסה של מנהרה תת-קרקעית בשכונת סג'עייה במרכז הרצועה, ללא קשר לתקיפת חיל האוויר.

אחרי ירי הרקטה פרסם ארגון סלפי ג'יהאדי כרוז. אף שאין בו לקיחת אחריות לירי, הארגון מאשים את חמאס בהמשך מעצר של אנשיו ברצועה ובעינוי של עצירים. מדובר בארגון עם אידיאולוגיה המזוהה עם דאעש. יצוין כל ירי הרקטות של החודשים האחרונים בוצע על ידי ארגונים סלפים שלקחו על כך אחריות ונימקו זאת ביחס חמאס אליהם.

מדובר צה"ל נמסר כי "כלי טיס של חיל האוויר תקפו שלוש עמדות השייכות לארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה. כמו כן, מוקדם יותר היום תקף צה"ל עמדה נוספת של חמאס בצפון רצועת עזה באמצעות טנק. התקיפה בוצעה בתגובה לירי תלול המסלול שבוצע לעבר שטח המועצה האזורית חוף אשקלון מוקדם יותר הבוקר. צה"ל רואה בארגון הטרור חמאס האחראי הבלעדי למתרחש ברצועת עזה".

אתמול דיווחה הזרוע הצבאית של חמאס כי בכיר במערך הייצור נהרג כתוצאה מפיצוץ שארע אמש ברצועת עזה. על פי הדיווח, מוחמד ואליד קוקא בן ה-44, התגורר במחנה הפליטים שאטי ונחשב לראש מערכת הפצצות, ההנדסה הקרבית של חמאס. הוא נהרג על פי ההודעה כתוצאה מפיצוץ שאירע אמש בחצר ה"סאפינה" באזור אלסודאניה בצפון עזה – לשעבר בניין המודיעין של הרשות הפלסטינית שנבנה על ידי ה-CIA עבור מוחמד דחלאן.

הפיצוץ, המוצג בדיוווחי חמאס כתאונת עבודה, גרם לקטיעת כמה מאיבריו: ברשתות חמאס הוא תואר כבכיר במערך ייצור אמצעי הלחימה של הארגון. על רקע התקרית, אומרים היום בזרוע הצבאית של חמאס כי ההכנה לקראת עימות עתידי אינה פוסקת – לא במנהרות ולא בייצור אמצעי הלחימה ולא באימונים.

מקורות ביטחוניים ישראלים ופלסטינים אמרו ל-ynet כי בניגוד לדיווחים, קוקא לא היה ראש מערך הפצצות של הזרוע הצבאית של חמאס. מקור ביטחוני פלסטיני ציין כי קוקא היה מהנדס רקטות בזרוע הצבאית של הארגון וכי ההערכה היא שהוא נהרג מפיצוץ שאירע במהלך ייצור של רקטה.

מוקדם יותר דווח כי עבד אל-ואחד אבו עאדרה, איש "הכוח הימי" של חמאס ברצועת עזה, ערק לפני מעט פחות משנה משורות הארגון, והצטרף למחוז סיני של "המדינה האסלאמית" (דאעש). גורמים פלסטיניים מסרו לוואלה! NEWS כי אבו עאדרה, תושב רפיח בן 20, חזר לפני כחודשיים לביקור ברצועת עזה, ובמהלך שהותו שם נעצר על ידי אנשי חמאס בגין פעילותו בשורות דאעש.

באותם שבועות נרשמה עלייה במתיחות בין שני הארגונים, בין היתר בשל מעצרם של פעילים עזתים המזוהים עם דאעש, לצד ההפחתה בהברחות מסיני לרצועה נוכח לחץ שהפעילו אנשי מחוז סיני של הארגון האסלאמיסטי. צמרת הזרוע הצבאית של חמאס בגזרת רפיח אחראית על התיאום ושיתוף הפעולה עם מחוז סיני, בתחומים כמו הברחה של אמצעי לחימה או הכנסת פצועי דאעש לטיפול בעזה, ולאחרונה, בעקבות ההתקרבות המחודשת בין דאעש לחמאס, בין היתר סביב נושא ההברחות, שוחרר אבו עאדרה מכלא חמאס.

//www.jdn.co.il/news/world_news/798561

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture