לאחר דיון סוער: חוק ההסדרה אושר בקריאה שניה ושלישית

ניצחון גדול לקואליציה: בסיומו של דיון סוער, מליאת הכנסת אישרה בקריאה שניה ושלישית את חוק ההסדרה • סמוטריץ': "יום היסטורי להתיישבות ולמדינת ישראל" • בשמאל תוקפים: "מטרת החוק - שלהוב ההמון ויצירת משבר בינ"ל"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הקרב על הקרדיטים עוד ילווה אותנו זמן רב, אבל בשורה התחתונה מחנה הימין בכלל ותומכי ההתישבות בפרט רושמים הלילה (שני) ניצחון גדול בדמות אישורו של חוק ההסדרה בקריאה שניה ושלישית במליאת הכנסת: 60 חברי כנסת תמכו בהצעת החוק, 52 התנגדו ו-0 נמנעו.

הדיון עצמו לווה בחילופי דברים קשים וסוערים בין חברי הכנסת מהשמאל לחברי הכנסת מהימין, אולם בסופו של דבר – כאמור – סימנו סיעות הימין וי גדול על אחד מחוקי הדגל שלהן.

יו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג, נשא נאום תקיף במהלכו אמר: "ראש הממשלה בנימין נתניהו מועל בתפקידו בחוקקו את החוק הזה, מועל במפעל הציוני…הרכבת הזו יוצאת מכאן ותעצור בתחנה הסופית בהאג, ומקרונותיה יצאו כתבי אישום בינלאומיים נגד חיילים וקצינים יהודים וישראליים. על כתבי האישום הללו יהיה חתום ראש ממשלת ישראל. בנימין נתניהו. בלפור החדש. תעצור ביבי. תעצור. לך לחשוב. אתה בתקופה קשה. לוחצת. מאיימת. יש חוקים שדגל שחור מתנוסס מעליהם. זה בדיוק החוק הזה".

מנגד טען שר המדע אופיר אקוניס: "על כל 40 משפחות שיפונו מעמונה יבואו 400, על כל תשע משפחות שיפונו מעפרה יבואו 900, ועל כל חצי מיליון מתיישבים יבואו עוד חצי מיליון".

ח"כ אורי מקלב: "חוק ההסדרה יעזור גם למודיעין עילית"

ח"כ בצלאל סמוטריץ' הגיב לאישור החוק: "זהו יום היסטורי להתיישבות ולמדינת ישראל. היום הזה מדינת ישראל קבעה שפיתוח וקידום ההתיישבות ביהודה ושומרון הוא אינטרס ישראלי כפי שמצוין בסעיף המטרה לחוק. החוק קובע שבמקרים בהם מדינת ישראל שלחה את בניה בתום לב להתיישב על אדמות שהם לא אדמות מדינה בעל הקרקע יפוצה כמו במדינת ישראל הקטנה ולא נצטרך חלילה לפנות עוד יהודים מביתם בנחלת אבותינו. מכאן ממשיכים להחלת הריבונות ולהמשך בניה ופיתוח ההתיישבות בכל מרחבי הארץ".

סגן שר הביטחון אלי בן דהן הוסיף: "היום עשינו היסטוריה. ממשלת ישראל מקבלת אחריות על ההתיישבות ביהודה ושומרון. חוק ההסדרה הוא הצעד הראשון לקראת החלת הריבונות בכל יו"ש."

ח"כ מוטי יוגב: "דבר גדול נפל בישראל. כנסת ישראל אישרה את חוק ההסדרה של ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון, בארץ ישראל. זו היסטוריה וזו המציאות שעם ישראל שב לארצו. לא יעזור לדיקטטורה של אליטת המיעוט של בג"צ, גם אם תנסו לבטל את החוק, רוב עם ישראל ונבחריו, מדינת ישראל היהודית והדמוקרטית, חוקקה את החוק ותשוב ותחוקק את הסדרת עם ישראל בארצו. עם ישראל עם חכם ונבון, המבקש לחזק את ההתיישבות בכל מלוא רוחב ארצנו, בגליל ובנגב, ביהודה ושומרון וכך בע"ה נפעל, נמשיך ונבנה".

בשמאל, כאמור, תקפו בחריפות את אישור החוק. ח"כ אראל מרגלית מסר: "נתניהו מתעתע במצביעיו. זהו לא חוק ההסדרה אלא חוק החקירה. כל מטרתו כרגע היא לשלהב את ההמון ולייצר משבר בינלאומי – כדי לכסות על הסתבכותו הפלילית. מצביעי הימין צריכים להתעורר: זהו עוד שקר פוליטי מבית היוצר של נתניהו. החוק לא יגיע לכדי יישום.

הם שיקרו שאמרו כי עמונה לא תפונה. הם שיקרו שהבטיחו סיפוח מעלה אדומים. הם שיקרו שאמרו כי 9 הבתים בעופרה לא יפונו והם משקרים כעת עם החוק הזה. רהמ מפחד פחד מוות מהחוק הזה, הוא יודע שאם חוק כזה ייכנס לספר החוקים, מדינת ישראל ואזרחיה יעמדו מול שורה של תביעות חסרות תקדים בהאג . אבל כאשר החקירות סביבו מתקדמות אז כל האמצעים כשרים, עומק ההסדרה כעומק החקירה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

החוק הזה לא שוה כלום, כי בג"ץ המעוות והמושחת יבטל אותו.

בצג הדיגיטלי כתוב 51 התנגדו ולא 52! נא לדייק!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture