טראמפ: "2 מדינות? רק אם הצדדים ירצו; אני בוחן העברת השגרירות לירושלים"

עידן חדש בבית הלבן: במסיבת עיתונאים משותפת שקיימו הערב נשיא ארה"ב ורה"מ השמיע טראמפ הצהרות כמותן לא נשמעו בבית הלבן ב-8 השנים האחרונות • נתניהו: "נחפש נתיבים חדשים לשלום" • התמלול המלא - בפנים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

פגישת המנהיגים: ראש הממשלה, בנימין נתניהו ונשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, נועדים בשעה זו בבית הלבן לפגישה שצפויה להמשך שעות ארוכות. קודם לכן, בטרם כניסתם לפגישה (19:30 שעון ישראל) קיימו השנים מסיבת עיתונאים משותפת במהלכה היה קשה שלא להבחין ברוח החדשה והחיובית כלפי ישראל מצד הממשל החדש.

במסיבת העיתונאים עסקו השנים, כצפוי, בסכסוך במזרח התיכון. טראמפ: "אני אסכים לשתי מדינות או מדינה אחת, מה שהצדדים ירצו. בשלב מסוים הייתי מאושר עם פתרון שתי מדינות. אבל יקרה מה שהצדדים ירצו ורק לעשות הסכם. בעניין העברת השגרירות – אני בוחן זאת ברצינות נחכה ונראה מה יהיה". בהערת אגב אמר טראמפ לנתניהו כי הוא היה שמח לו ישראל היתה מאטה באופן זמני את קצב הבניה בהתנחלויות.

עוד אמר טראמפ בענין הסכסוך ופתרונו: "אני חושב שהישראלים יצטרכו להראות קצת גמישות. זה קשה לעשות את זה. הם יצטרכו להראות את העובדה שהם באמת רוצים לעשות הסכם. אני חושב שהקונספט החדש שלנו שדנו בו זמן מה זה משהו שמאפשר להם להראות גמישות יותר רבה מבעבר. מנקודת המבט של נתניהו ושל ישראל אני חושב שהם רוצים לעשות הסכם והם רוצים לראות את ההסכם הגדול יותר. אני חושב שהפלסטינים צריכים לוותר על חלק מהשנאה שמלמדים אותם מגיל צעיר. מלמדים אותם הרבה שנאה, ראיתי זאת במו עני…הם חייבים להכיר בישראל".

על איראן אמר טראמפ: "האתגרים הביטחוניים שישראל חווה הם עצומים, כולל השאיפות הגרעיניות של אירן…הממשל שלי כבר הטיל סנקציות חדשות על אירן, ואמשיך לפעול כדי שאירן לא תוכל לעולם לפתח נשק גרעיני. הסיוע לישראל כיום נמצא בשיא, כדי לוודא שהיא תוכל להגן על עצמה מפני איומים, שלמרבה הצער הם רבים".

לאחר שטראמפ סיים את דבריו החל ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לנאום ואמר: "לישראל אין בת ברית טובה יותר מארה"ב, ואני רוצה להבטיח לך שלארה"ב אין בת ברית טובה יותר מישראל. הברית בינינו חזקה להפליא, אבל תחת הנהגתך אני בטוח שהיא תתחזק אף יותר. אני בהחלט מברך את קריאתך להבטיח שישראל תזכה ליחס הוגן בפורומים בינלאומיים, והחרמות צריכות לזכות לגינוי והתנגדות על ידי הערכים האמריקניים.

במלחמה באסלם הקיצוני, אנחנו יכולים לנצל הזדמנות היסטורית. לראשונה בחיי ובחיי מדינתי, מדינות ערב באזור לא רואות ישראל אויב, אלא כבת ברית. אני מאמין שתחת הנהגתך, השינוי הזה באזור יוצר הזדמנות חסרת תקדים לחזק ביטחון ולקדם שלום. בוא ננצל את הרגע יחד, בוא נבנה את הביטחון, בוא נמצא אפיקים חדשים לשלום".

על פתרון שתי המדינות אמר נתניהו שהוא אפשרי רק בתנאים הבאים: "תנאי ראשון הוא הכרה פלסטינית במדינה היהודית והפסקת הקריאה להשמדת ישראל. שנית, ישראל צריכה לשמור על שליטה ביטחונית בגדה. למרבה הצער, הפלסטינים דוחים את שני התנאים הללו. הם ממשיכים לקרוא להשמדת ישראל בבתיה"ס, במסגדים, בספרי הלימוד. הם אפילו מכחישים את הקשר ההיסטורי שלנו למולדת שלנו. הם לא מכחישים רק את העבר, הם מרעילים את ההווה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אין תמונות עדכניות?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture