אדריכל הערים החיפאי: "זו בשורה אדירה, כעת הזמן לקדם התכנית שראש העיר תומך בה להקמת שדה משלים לנתב"ג בחיפה, שיאיץ את פינוי האמוניה ויתרום להתפתחות אדירה של העיר מבחינת השקעות, תיירות ואלפי מקומות תעסוקה"

במקביל לתחילת הערכות רשות שדות התעופה להארכת מסלול ההמראות והנחיתות בשדה התעופה בחיפה, טוען מיכה רטנר, אדריכל ומתכנן ערים, תושב העיר חיפה, כי מבדיקות מקצועיות ומעמיקות שביצע עולה, כי הרחבת הפעילות בשדה התעופה בחיפה, הינה הפתרון היעיל, המהיר, ניתן להשלימו תוך שנתיים והזול, מבחינת עלויות, להקמה שדה תעופה משלים לנתב"ג. נתב"ג הינו אחד מחמישה שדות התעופה שקצב גדילתם הוא המהיר באירופה, התנועה בנתב"ג עומדת על 17 מיליון נוסעים בשנת 2016 כולל טיסות פנים לאילת ולכן חייבת הממשלה להקים שדה תעופה משלים לנתב"ג. זו הזדמנות היסטורית להאדיר את חיפה ולהפכה למטרופולין שימשוך אליה אוכלוסיות רבות ותהווה 'שער הכניסה לישראל'.

ברשות שדות התעופה מתכוונים להאריך את המסלול בחיפה בשלב ראשון, מ- 1,300 מטר ל- 1,600, כך שיוכלו להמריא מטוסים גדולים יותר של עד 120 נוסעים. אך על מנת להפוך את הפעילות במקום לכזו שתאפשר טיסות לכל אירופה ובתדירות גבוהה כמתבקש בהקמת שדה תעופה משלים, נדרשת הארכת המסלולים ל- 2,400 מטרים. "אני מברך את ראש העיר יונה יהב על קידום המהלך ואת כל הגורמים על ההחלטה להרחיב את שדה התעופה בחיפה! על שר התחבורה ורשות שדות התעופה להבין את מה שראש העיר יונה יהב מסביר להם, זה הזמן להאריך את המסלולים ל- 2,400 או 3,000 מטרים ולהקים בחיפה שדה תעופה משלים לשדה בנתב"ג. זה הזמן לקחת החלטה נבונה ומקצועית להרחבת השדה בחיפה" אומר רטנר.

אחת הבעיות שעמדו בדרכה של חיפה להקמת שדה תעופה בינלאומי, הינה הקרבה למיכל האמוניה. החלטת השר זאב אלקין והמשרד להגנת הסביבה ופסיקת בית המשפט על סגירת המיכל והעתקתו מאזור חיפה והמפרץ, תאפשר את התרחבות הפעילות בשדה התעופה, צעד חשוב הצפוי לקדם את מעמדה של חיפה למטרופולין של הצפון, השקעות כלכליות רבות לעיר הצפונית, גידול במספר התיירים ויצירת אלפי מקומות תעסוקה חדשים.

רטנר ששרת בעבר בחיל הים, היה שותף לתכנון נמל חיפה, ביצע תכנון למרינות בהרצליה וחיפה והשתתף בתכנון נמלים בחו"ל מסביר, כי הקמת שדה משלים לנתב"ג על הים, יפחית את מפגעי הרעש, יאפשר נגישות מכל הארץ באמצעות הרכבות המהירות לחיפה- מהמרכז, רכבת העמק החדשה והרכבת המוקמת בימים אלו לכרמיאל. "חיפה היא המקום האידיאלי לכך, עיר מרכזית בצפון הארץ ובסמוך לנמל הנוסעים ותשתית פעילה של רשת תחבורה ורכבות מהירות לכל הארץ. המהלך גם יוסיף 4,000 מקומות תעסוקה, זו בשורה אדירה לחיפה וראש העיר יונה יהב מבין זאת.
זו הזדמנות היסטורית שלעיר חיפה אסור לפספס ותסייע לסביבת חיפה והצפון כולו".