ההיערכות לפרסום דו"ח 'צוק איתן': יעלון וגנץ נגד המבקר

במערכת הפוליטית נערכים ליום שלישי, מועד פרסומו המלא של "דו"ח המבקר" על 'צוק איתן' • יעלון וגנץ כבר הבהירו כי הם "אינם מקבלים את מסקנות הדו"ח" - "אפשר היה לכבוש את עזה אך בשום נקודת זמן לאורך המערכה לא ביקשו זאת מאיתנו"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בעוד במערכת הפוליטית ממתינים בדריכות לקראת יום שלישי הקרוב, המועד בו צפוי להתפרסם באופן רשמי "דו"ח המבקר המלא", על אופן קבלת החלטות הקבינט במהלך מבצע 'צוק איתן' והשלכותיו, מסיימים בימים אלו הגורמים המוזכרים בדו"ח, את שלבי ההתארגנות וההתגוננות האחרונים מפני גלי הביקורת שיוטחו לעברם, עם פרסום הדו"ח לעיון ציבור.

לפי ההדלפות שפורסמו עד כה, צפוי המבקר להטיל ביקורת קשה במיוחד לפתחם של רה"מ נתניהו ושר הביטחון לשעבר יעלון, וכך גם נגד הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ. יחד עם זאת הדו"ח אינו כולל המלצות אישיות ומסקנות נגד אף אחד מהמוזכרים בו.

מהמתפרסם עד כה עולה, כי המבקר צפוי להאשים את רה"מ נתניהו בין השאר, כי נהג להסתיר באופן שיטתי מידע קריטי מהקבינט אודות בנושא המנהרות.

עוד עולה מהדו"ח, כי צה"ל נשלח לטפל באיום המנהרות ללא כל תוכנית עבודה מוגדרת וכן מבלי שהקברניטים החליטו מהם היעדים ומה ברצונם להשיג.

בהודעה שפרסם שר הביטחון לשעבר משה בוגי יעלון שלפי הדיווחים, צפוי המבקר להטיל לפתחו מידה רבה של אחריות לתוצאה הקשה, הוא מאשים, "בשבוע הקרוב תשמעו הרבה מאוד על ״צוק איתן״. מי שעשו אז פוליטיקה בקבינט, בזמן המלחמה, באופן חסר תקדים, ימשיכו לעשות זאת גם השבוע. הם יגידו לכם שהם לא ידעו, שלא אמרו להם, שלא דיווחו להם. והשקר הגדול מכולם? שלא היינו ערוכים ושהפסדנו. זה קשקוש. יש מי שמדליף ויש מי שנלחם.

חשוב לי שתצפו בסרטון שפרסמתי – הוא מסביר בדיוק מי ניצח ומי הפסיד ולמה יש לנו שנתיים וחצי של שקט בדרום. כל השאר זה עוד דיבורים, ממי שזו מומחיותו.

גם "רמטכ"ל צוק איתן" – בני גנץ הגיב לדו"ח שאמור להציג את התנהלותו במערכה באור שלילי והבהיר, "אני לא מקבל את מה שנאמר בדו"ח, אי אפשר להפעיל מערכות ולנצח מלחמות בלי מודיעין".

לדבריו, "המודיעין בצוק איתן היה מודיעין משובח, מעולה ומונגש, אם כי לא תמיד מושלם. אני מוכן ללכת למערכה הבאה עם המודיעין שהיה לנו במערכה הזו – אני לא מקבל את הביקורת על המודיעין בדו"ח. אפשר היה לכבוש את עזה. אך בשום נקודת זמן לאורך המערכה לא ביקשו זאת מאיתנו, ולא המלצנו. התוצאה של המבצע הזה היא פגיעה קשה בחמאס, שיבוש המנהרות, ייצור הרתעה והשארת חמאס בשטח כריבון. תעזבו את מה שאומרים. זה מה שאמרו המדינאים, זה מה שהמלצנו וזה מה שהושג. האם למישהו יש אינטרס לחזור למה שהיה פעם בעזה? לחזור אחורנית ברצועה?" אמר.

השר יואב גלנט יצא הבוקר נגד יעלון וגנץ ואמר, "הלוחמים בצוק איתן פעלו בגבורה, אך גנץ ויעלון נכשלו. רשלנות וזלזול בהתכוננות. הססנות בהפעלת הכח. כעת הם מסתתרים מתחת לסינר של הקבינט". ציין.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture