עושים סדר: שו"ת שמנסה להבין האם אנחנו בדרך לבחירות?

מרבית שרי הממשלה התבטאו נגד הקדמת הבחירות, אך בינתיים זה נראה כאילו נתניהו מוביל לשם. האם הכל בגלל התקשורת? מה האינטרס של נתניהו? האם הוא בטוח בניצחונו? ומה מעדיפים במפלגות החרדיות? שאלות ותשובות בתוך הקלחת הפוליטית הנוכחית

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בואו נפתח מהסוף: כל מי שמהמר כרגע על הבחירות, אם יתקיימו בקרוב או לא. על התאגיד, אם ישדר או לא. על תוצאות הבחירות, אם נתניהו יפסיד או לא – הוא או טיפש שזכה לנבואה, או טיפש שמתרברב בדברים שאין לו שמץ של מושג. הפוליטיקה בכלל, וזו הישראלית בפרט, היא כה דינמית, שקשה מאוד, עד בלתי אפשרי, לחזות מה יקרה מחר.

לא באנו בשורות הבאות לנסות לחזות את העתיד, כי אם לעשות קצת סדר, עבור אלו שלא עוקבים בדריכות אחרי כל התפתחות פוליטית. הדברים נכונים לשעת כתיבתם, שכן, כאמור, הכל עלול להשתנות בשעות הקרובות. ננסה להבין: מי נגד מי, ולמה. נפתח בשאלה הקשה מכולם:

האם ישראל הולכת לבחירות?

כן. השאלה רק מתי… בינתיים, זה נראה כמו בחירות, מריח כמו בחירות, ומזכיר מאוד את מה שגרם לבחירות הקודמות. אפילו ראש הממשלה בנימין נתניהו ערך את ההשוואה בזאת כאשר התבטא כי "היה כבר שר אוצר אחד שניסה אותי וגילה שאני רציני". תזכורת קצרה: היה זה שר האוצר הקודם, יאיר לפיד, שנלחם בנתניהו בנוגע לחוק מע"מ אפס והוביל אותנו לבחירות, בהם איבדה מפלגתו, יש עתיד, כמה וכמה מנדטים.

מדוע מאיים נתניהו בבחירות?

לראש ממשלת ישראל יש אובססיה בלתי מוסברת לתקשורת. לאחרונה, בעקבות "תיק 2000" בו נחקר על שיחות שקיים עם מו"ל ידיעות אחרונות, הודה נתניהו כי פיזר את הכנסת הקודמת בגלל חוק שביקש להגביל את תפוצת החינמון ישראל היום. אז זה היה בגלל תקשורת מודפסת. היום זה בגלל התקשורת החזותית. נתניהו מעוניין להחזיר את הגלגל אחורנית – למנוע את הקמת "כאן – תאגיד השידור הישראלי", ולהמשיך בפעילות רשות השידור.

רשות השידור? אלו שנתניהו תקף בעבר?

נכון. בבחירות האחרונות התגאה נתניהו בפירוק הרשות ואף השווה אותם למחבלי חמאס. כעת הוא מסביר כי שגה. בינתיים, מצליח נתניהו להיות האיש הטוב שנלחם נגד התקשורת השמאלנית, תוך שהוא מנפח ללא פרופורציה ציוץ ששיתפה ברשת הטוויטר עיתונאית בתאגיד המהלל מחבל, על מנת להוכיח כי הם שמאלנים. במקביל, נתניהו "דואג" לאלף עובדי הרשות שיילכו הביתה, בעוד כחלון הופך להיות האיש הרע שנלחם למען התקשורת העוינת ואחראי לפיטורי אלף עובדים בערב פסח.

האם נתניהו יפרק הכל בגלל התקשורת?

במערכת הפוליטית חלוקים. יש הסבורים כי התשובה חיובית, ויש הסבורים כי מדובר רק במנוף לחץ על כחלון, שלא מעוניין בבחירות. בינתיים הוא נכשל בהורדת מחירי הדירות, ובסקרים מפלגתו מאבדת מנדטים בקצב מהיר. אחרים טוענים בלהט, כי גם אם נתניהו יפרק את הקואליציה, מדובר במניע שונה ממה שהוא מציג רשמית. עובדה: אם הכנסת מתפזרת, התאגיד יתחיל לשדר כפי שנקבע כעת בחוק, והוא לא הרוויח דבר.

מהו המניע הנסתר של נתניהו?

פרשנים פוליטיים רבים סבורים כי ראש הממשלה הפנים שאין ברירה והיועץ המשפטי לממשלה ייאלץ להגיש נגדו כתב אישום במסגרת החקירה המכונה "תיק 1000" – פרשת המתנות אשר קיבל מארנון מילצ'ן ועוד אי אילו "חברים טובים". על פי אותה הערכה, נתניהו מקווה כי לאחר הבחירות, בהם הוא מקווה לנצח שוב, יודיע היועמ"ש כי אם הציבור החליט לבחור בו שוב למרות שידע על החקירות, הוא מכבד את רצון העם ומודיע על סגירת התיקים.

נתניהו אכן משוכנע שהוא ינצח?

מסתבר שכן. ביממה האחרונה פורסם הציטוט הבא המיוחס לנתניהו: "את הבחירות האחרונות התחלנו עם 20 מנדטים בסקרים וסיימנו עם 30. עכשיו הסקרים צופים לנו 25 מנדטים. בכמה נסיים?". אבל גם אם הוא יפסיד כמה מנדטים, עדיין, על פי הסקרים שפורסמו לאחרונה, הוא בעל הסיכויים הגבוהים ביותר להרכיב גם את הממשלה הבאה.

המפלגות החרדיות מעוניינות בבחירות?

ניתן להעריך שהתשובה שלילית. אין להם כל הבטחה כי בקואליציה הבאה הם יצליחו לשחזר את הישגיהם הנוכחיים, שלא לדבר על מפלגת ש"ס שאינה מתרוממת בסקרים, בעוד אלי ישי עדיין נמצא שם באופק. בינתיים, הפוליטיקאים החרדים לא הביעו עמדה בעד או נגד שידור ציבורי כזה או אחר, והסתפקו במחאה נגד כינוס השרים במעונו של ראש הממשלה תוך חילול מחפיר של קדושת השבת.

עד כאן בינתיים. מקווה שעשיתי לכם קצת סדר.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

זיי זיינאן מ'שוגע האף די גאצע קאפ
[תרגום לשפה של הציונים] הם משוגעים על כל הראש

תודה רבה לאתר כזה כל דבר על מקומו יבוא בשלום תודה רבה לכם

באמת אין אסטרטגיה ברורה עכשיו.., כתיבה נכונה.

בנתיים לפי כל מה שראינו בתקופה האחרונה: כל מה שנתניהו אמר או איים – זה לא היה באמת, זה היה רק כדי להפעיל לחץ ולקדם איזה אינטרס אחר נוסף.
ראה ערך: איראן/או"ם/ליברמן/ממשלת אחדות/חקירות/ועוד
אז אני מאמין שגם כאן זאת האסטרטגיה שלו.
אולי נתבדה?

איזה מדינה מטורפת הולכת כל שנתיים לבחירות

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture