כחלון משוכנע: רואים ירידה במחירי הדיור

שר האוצר מנסה לשכנע שוב כי מחירי הדירות בירידה ומצהיר כי הוא רגוע בהקשר זה. על חוק מיסוי דירה שלישית אמר כי "אם בג"ץ יפסול - יהיה קשה לחוקק מחדש". בתוך כך, המדינה ביקשה ארכה בת שבועיים במתן תשובתה לעתירות שהוגשו נגד החוק

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

שר האוצר משה כחלון אומר היום בוועידה כלכלית בה השתתף בנוגע למחירי הדיור: "עשינו צעדים ואנחנו רואים ירידה (במחירים). מחירי הדיור לא עולים בקצב שהיה בעבר. רואים ירידה בפעילות המשקיעים, ההיצעים גדולים יש תוכנית מחיר למשתכן.

כחלון סיפר: "אתמול ישבה אצלי צעירה, שקיבלה הודעה מבעלה: 'זכינו בדירה בראשון לציון' – במיליון שקל במקום 1.6 מיליון. זה רגעים מאושרים. נמשיך בצעדים לטובת הזוגות הצעירים. כרגע יש 8,500 נרשמים לתוכנית מחיר למשתכן. כל שבוע זוכים מאות וימשיכו כל שבוע. אנחנו משווקים דירות".

כחלון הוסיף כי "טיפול בנושא הדיור לוקח זמן, אך אנחנו נמצאים בכיוון הנכון. בסוף התהליך זה ישפיע על מחירי הדיור. אני יודע מה היקף השיווקים של פרויקטים, רואה את כל התוכניות שמאושרות – לכן אני רגוע, רגוע מאוד. זה מהלך ענק – אנחנו עושים טיפול בנושא לאחר 12 שנים של הזנחה. לקחתי על עצמי את הנושא, ואעמוד בזה בלי שום ספק".

בהמשך דבריו התייחס כחלון לחוק מיסוי דירה שלישית, שנמצא כעת דיון בבג"ץ: "לא טעיתי. נעשה מה שבג"ץ יחליט. כל מה שעשיתי בדיור, לא עשו לפני. קשה מאוד לעשות צעדים, ולפעמים פוגעים גם במי שלא צריך. לא טעיתי בעניין החוק – יש לי תפישת עולם, ואני מוכן לשלם עליה מחיר פוליטי. אני מסתכל לציבור בעיניים. מי שלא הצביע לי בפעם הקודמת – לא יצביע גם הפעם. יהיה קשה לחוקק מחדש את החוק מחדש אם בג"ץ יפסול אותו".

בכנסת מעריכים כי אם בג"ץ, הדן בחמש עתירות נגד הליך חקיקת החוק בוועדת הכספים, יפסול את החוק – הרי שלכחלון לא יהיה גיבוי פוליטי שיאפשר לו להעבירו. כחלון התעקש בסוף 2016 על חקיקת החוק יחד עם חוקי התקציב וההסדרים, ואף איים אז בפירוק הממשלה אם החוק לא יתקבל. אבל כיום, לנוכח המשבר הפוליטי, אין בליכוד ובקרב סיעות בקואליציה רצון לחוקק את החוק מחדש, אם הדבר יגיע לכך. שרת התרבות מירי רגב אף קבלה בימים האחרונים על כך שהליכוד תמך בחוק מיסוי ריבוי נכסים לנוכח ההסכמים עם כחלון, בעוד ששר האוצר מתנגד לסגירת את התאגיד.

בתוך כך, המדינה ביקשה אתמול מבג"ץ לדחות בשבועיים, עד 6 באפריל, את מועד מתן תשובתה לבג"ץ בעניין חוק מיסוי דירות. בג"ץ הוציא בחודש שעבר צו על תנאי שחייב את המדינה להציג את נימוקיה נגד העתירות לבג"ץ לביטול החוק. שופטי בית המשפט העליון אסתר חיות, נועם סולברג וניל הנדל הקצו למדינה ארכה להגיש את תשובתה עד ליום 23.3.

העותרים, המיוצגים בחלקם על ידי עורכי הדין יובל יועז, אהוד ערב וד"ר מיה רוזימן אלדור, התנגדו לבקשת המדינה לארכה, וציינו כי יסכימו לדחייה במתן תשובת המדינה רק אם בית המשפט יוציא צו ביניים המקפיא את החוק.

מסיעת המחנה הציוני, מהעותרים נגד החוק, נמסר בתגובה כי "כהרגלה, הממשלה מורחת ומתחמקת ממתן תשובה בזמן. אנו מתנגדים לדחייה בשל אי הוודאות בו נמצא ענף הנדל"ן כולו עקב החוק. למדינה ניתן די זמן והותר להציג את תשובתה, ולכל דחייה יש משמעות מבחינת השוק".

בהמשך דבריו בוועידת העיתון דה מרקר, התייחס כחלון לעניין הורדת המסים, ואמר: "המשק חזק ויציב. יש עודפי מסים. כשמשק צומח, הסממן הבולט הוא (גידול) בהכנסה ממסים. אני מאמין גדול שהכסף צריך לחזור לציבור, לצד פעולות חברתיות. עשינו מספר הורדות מסים, ואני ממתין לסוף הרבעון הראשון כדי לראות את כל מערכת המקרו. זו צריכה להיות עבודה יסודית, מקצועית".

"כרגע, אני שם את הבעיות החברתיות בראש סדר העדיפויות. שלוש הבעיות המרכזיות שלנו הם סיעוד, נכים וקשישים", המשיך, "כרגע, צריך לטפל בעניין הנכים. אנחנו נעלה קצבאות נכים, ללא קשר למכירת מובילאיי. הצוות שהקמנו עם פרופ' ירון זילכה יסיים את העבודה ויציג את המסקנות. ביקשתי שיהיו כמה שיותר נדיבות. הוספנו שכר לחיילים, והגדלנו את השכר לאנשי הקבע עם השכר הנמוך. טיפלנו בשכר של המורים החדשים. במקום לתת תוספת באחוזים, אנחנו נותנים תוספת בשקלים – זה מגדיל את החלק של המשתכרים בשכר נמוך ומצמצם פערים".

כחלון התייחס גם לאפשרות של הפחתת מסים: "בגדול, אנחנו מעוניינים להפחית מס הכנסה למי שעובד, ואת אלה שלא מגיעים סף המס, אנחנו רוצים לחזק על ידי מס הכנסה שלילי. אנחנו מזהים שתי קבוצות – קבוצה של צעירים המשתכרים 9,000-7,000 שקל בחודש שבאמת קשה להם, והקבוצה של העובדים שמשתכרת שכר נמוך ומקבלת מס הכנסה שלילי. אנחנו רוצים לעודד אותם לעבודה. דבר נוסף שחשוב לנו הוא הצמיחה: אני מאמין גדול בכלכלה חופשית ובצמיחה. על זה אנחנו עובדים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

פשט חדש ב"מה שרואים משם לא רואים מכאן"

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture