נתניהו: רוסיה לא שינתה מדיניות, נמשיך לתקוף בסוריה

לאחר טענת סוריה כי רוסיה העבירה מסר לישראל ולפיו תם חופש הפעולה שלה בסוריה, מבהיר ראש הממשלה כי צה"ל ימשיך לתקוף שיירות נשק של חיזבאללה בסוריה. שר הביטחון הצהיר: "נפעל נגד כל איום, אך לא מחפשים הרפתקאות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום בשיחה עם כתבים במהלך ביקורו בסין כי רוסיה לא שינתה את מדיניותה ביחס לתקיפות הישראליות בסוריה לסיכול העברת משלוחי נשק לחיזבאללה. נתניהו אמר את הדברים על רקע התבטאויות של בכירים סורים, שטענו כי רוסיה הבהירה לישראל בימים האחרונים שלא תאפשר לה יותר חופש פעולה בשמי סוריה.

לדברי נתניהו, בפגישתו עם הנשיא הרוסי ולדימיר פוטין במוסקבה לפני כשבועיים הוא הבהיר שישראל תמשיך לתקוף שיירות נשק של חיזבאללה בסוריה ולראיה ימים ספורים לאחר מכן אכן התרחשה תקיפה נוספת, האחרונה עד כה. "יש לנו מדיניות בעניין הזה והיא לא תשתנה", אמר נתניהו.

ראש הממשלה הוסיף: "אם יש מודיעין ויש היתכנות מבצעית אנחנו תוקפים, וכך זה יימשך. אנחנו מקפידים לא לפגוע במי שלא צריך לפגוע".‎ פקיד ישראלי בכיר הוסיף כי ישראל לא מעדכנת את הרוסים לפני כל תקיפה בסוריה, מחשש לפגיעה בטייסי חיל האוויר.

ביום שישי שעבר, יממה אחרי התקיפה שביצעו מטוסי חיל האוויר בסוריה, זומן שגריר ישראל ברוסיה גרי קורן לשיחת הבהרה במשרד החוץ במוסקבה. הרוסים מסרו כי השיחה של השגריר הישראלי עם סגן שר החוץ מיכאל בוגדנוב עסקה במצב בסוריה.

נשיא סוריה בשאר אל-אסד אמר אמש בשיחה עם עיתונאים רוסים בדמשק כי הוא סומך על רוסיה שתמנע מישראל לבצע תקיפות דומות בעתיד. "רוסיה יכולה לשמש בתפקיד חשוב במניעת עימות צבאי אפשרי בין ישראל לסוריה", אמר אסד. "ההגנה על הגבולות שלנו היא זכות וחובה מבחינתנו. אנחנו לא מבססים את המדיניות וההחלטות שלנו על ההצהרות של הבכירים הישראלים".

ביום ראשון אמר שגריר סוריה באו"ם בשאר אל-ג'עפרי כי רוסיה העבירה מסר ברור לישראל כי כללי המשחק השתנו, וכי חופש הפעולה האווירי של ישראל במרחב הסורי נגמר. "הנשיא פוטין העביר מסר ברור. עובדה שהשגריר הישראלי זומן כבר לשיחה ראשונה יממה לאחר שהגיש את מסמכיו ונאמר לו בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים שמשחק הזה נגמר".

מוקדם יותר היום דיווח העיתון א-ד'ייאר הלבנוני, הנחשב למקורב למשטרו של אסד, כי רוסיה הודיעה לישראל כי אם מטוסים ישראלים יתקרבו לאזורים בסוריה שאינם רמת הגולן, היא תעשה שימוש במערכות ההגנה S-300 ו-S-400. "רוסיה לא תקבל את המשך התקיפות הישראליות בתחומי סוריה", דיווח העיתון. יחד עם זאת, התקיפות הישראליות בלבנון יתקבלו על ידי משטרו של פוטין, כך על פי העיתון הלבנוני.

שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס אף הוא למדיניות צה"ל בסוריה. "איום הטילים המדויקים הוא איום בלתי נסבל. נגד האיום הבלתי נסבל הזה אנחנו חייבים לפעול. למרות שזה לא איום קיומי, אנחנו לא יכולים לחיות איתו. אנחנו מדינה אחראית עם הנהגה אחראית, לא מחפשים הרפתקאות, אבל אותו איום בלתי נסבל הופך לאחד הדברים שאנחנו נפעל נגדם בכל הזדמנות", אמר בכנס לביטחון ואסטרטגיה על שם מאיר דגן במכללת נתניה.

"אנחנו פועלים בשלושה התנאים: אנחנו לא רוצים להתערב לטובת או נגד אסד, לא מחפשים להתגרות ולא מחפשים הרפתקאות. מערכת הביטחון פועלת כשמתקיימת פגיעה או ירי לכיוון השטח הריבוני שלנו, אנחנו פועלים כשאנחנו מזהים העברה משמעותית של נשק משמעותי לאחד מארגוני הטרור, והתנאי השלישי הוא פצצה מתקתקת לפיגוע טרור. אם אפשר לעצור את המפגעים – עוצרים, ואם אי אפשר – מסכלים אותם. אלה שלושת המקרים היחידים שבהם אנחנו פועלים, כי אין ברירה אחרת".

המתיחות בצפון הרמטכ"ל: "אנחנו מונעים התעצמות ממי שלא צריך"

ההתחממות בצפון • חיזבאללה: "סוריה ירטה מל"ט ישראלי"

הירי מסוריה היה איום בליסטי על ישראל: "הטיל היה אמור לפגוע בבקעת הירדן"

התשובה לטילי חיזבאללה: צפו במערכת "קלע דוד" בפעולה

דיווח בסוריה: מל"ט ישראלי תקף רכב נוסע וחיסל את הנהג

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

חזרה לתקופות אפלות של רוסיה . ממלחמת ההתשה דרך מלחמת יום הכפורים וכעת הדוב בצעד ראשון . ( פוטין זקוק לכסף והאיראנים הם ספקי הכסף העצום שקבלו במתנה מהנשיא לשעבר אובמה ( מאתיים מיליארד דולר )
להפעיל דחוף את טראמפ .

חזרה לתקופות אפלות של רוסיה . ממלחמת ההתשה דרך מלחמת יום הכפורים וכעת הדוב בצעד ראשון . ( פוטין זקוק לכסף והאיראנים הם ספקי הכסף העצום שקבלו במתנה מהנשיא לשעבר אובמה ( מאתיים מיליארד דולר )
להפעיל דחוף את טראמפ .
לרוסים אין מה לחפש כעת בסוריה . שיחזרו לרוסיה . הם אנשי מלחמה ראו אוקראינה . ג'ורג'יה ועוד

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture