ח"כ מקלב: "כרטיסי הרב קו מיושן ומקרטע, יש להפכו לכרטיס חכם שיודע לתת מענה למגוון הצרכים. כרטיס הרב-קו היה צריך להיות באמת שיא הטכנולוגיה, הוא כבר כמעט קרוב לעשור, ועדיין יש פער גדול מאוד בין מה שהטכנולוגיה מאפשרת לבין מה שהוא יכול לבצע"

חבר הכנסת אורי מקלב פנה הבוקר לשר התחבורה ודרש כי נוסעים מבוגרים הזכאים להנחה בתחבורה הציבורית לא יאלץ לטרוח ללכת למרכזי השירות אלא שההנחה תעודכן באופן אוטומטי.

בשאילתה שהגיש לשר במליאת הכנסת אמר מקלב: "נוסע שהגיע לגיל "אזרח ותיק" וזכאי להנחה נאלץ ללכת למרכז שירות כדי לעדכן את פרופיל הזכאות לאזרח ותיק, מה ייעשה לעדכון פרופיל הזכאי אוטומטית? אמר מקלב והוסיף: "מדוע מנפיק הכרטיס לא ישלח לאזרח ותיק כרטיס חדש לבית האזרח הוותיק?"

שר התחבורה השיב כי שאלת הצורך בכרטיס רב-קו לשם קבלת הנחת אזרח ותיק בתחבורה ציבורית, והזמינות להנפקת הכרטיסים הללו, תלויה ועומדת בבית-המשפט העליון וכי משרד התחבורה יכבד, כמובן, כל פסק דין שיינתן. ח"כ מקלב שב והסביר כי יש תקלות רבות בכרטיסי הרב קו שאינם 'חכמים' דיים.

"כשאובד רב-קו ויש בו כמה חברות, האזרח צריך ללכת לכל חברה בנפרד, מיותר להגיד מה הטרדה. זה הרי לא נמצא זמין, צריך ללכת למרכז שלהם שנמצא במקום אחד בעיר, לפעמים בעיר גם אין את זה, לעמוד בתור בשעות מסוימות, להפסיד ימי עבודה".

מקלב הדגיש "כרטיס הרב-קו הוא כרטיס – יש שני מיליון כרטיסים מונפקים; מיליון כרטיסים בשימוש כל יום. כרטיס הרב-קו היה צריך להיות באמת שיא הטכנולוגיה, הוא כבר כמעט קרוב לעשור, ועדיין הוא לא נחשב – ממש לא כרטיס טכנולוגי משוכלל, עדכני. הוא מיושן, הוא מקרטע, מדוע שלא נהפוך את כרטיס הרב-קו לכרטיס חכם אמיתי שיודע לתת מענה לכל הצרכים, לאוטומציה, ולטכנולוגיה – יש פער גדול מאוד בין מה שהטכנולוגיה מאפשרת לבין מה שהוא יכול לבצע והציבור מפסיד כסף רב הצבור בחברות השונות שלא פונות לנוסעים שמבקשים לקבל את כספם שלהם".