בבית היהודי זועמים: "לשקול מחדש הברית עם נתניהו"

האם חקירות נתניהו מסבכים אותו גם בזירה הפוליטית? במפלגת הבית היהודי זועמים על הדיווח לפיו ביקש נתניהו מנוני מוזס להכפיש את נפתלי בנט, ותוהים האם יש להמשיך את הברית עם ראש הממשלה. בליכוד הגיבו: די עם הצביעות

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

עד כה גיבו במפלגת הבית היהודי את ראש הממשלה בנימין נתניהו הנמצא תחת חקירות במגוון תיקים. "לא הולכים לבחירות בגלל סיגרים", הצהיר השר נפתלי בנט. אך כעת, נראה כי הכל עומד להשתנות.

בין היתר נחקר נתניהו במה שמכונה "תיק 2000", במסגרתו נבדק החשד לפיו תיאם יחד עם נוני מוזס, מו"ל ידיעות אחרונות, שינוי הסיקור השלילי עליו בעיתון, תמורה לקידום חוק ישראל היום, שהיה מגביל את תפוצת החינמון הפוגע קשה בידיעות.

בסוף השבוע פורסם בעיתון הארץ כי באחת השיחות בין השניים אמר נתניהו למוזס כי היה מעוניין שמפלגת הבית היהודי בראשות בנט תישאר לאחר הבחירות קטנה ככל האפשר. נתניהו קבל בפני המו"ל על כך שהוא מגונן על בנט ועל ראש מפלגת כולנו, משה כחלון, ועוטף אותם בצמר גפן.

מוזס הבין כנראה מה מבקש ממנו ראש הממשלה, ובאחת הפגישות הבאות ביניהם הודיע לו שנושא בנט טופל – כלומר, שראש הבית היהודי איבד את חומת ההגנה שנתניהו היה סבור שמוזס מעניק לו. העיתונאי גידי וייץ מתאר כי באותה שיחה הציג מוזס לנתניהו מחווה עיתונאית: כתבה בכלי התקשורת בבעלותו, שבה תקפו את בנט.

לפי כל הסימנים, הכתבה שאליה התייחס המו"ל היא זו שפורסמה ב-7 בדצמבר 2014, יום לפני פיזור הכנסת הקודמת. באותו יום הופיעה בכותרת הראשית של אתר ynet ידיעה שלפיה בנט, בשבתו כשר הכלכלה, התחייב לבנות 700 מעונות יום לגיל הרך, בעוד שבפועל נבנו רק 39 מעונות. "הצהרות לחוד – ומעשים לחוד", נכתב בפתח הידיעה.

בנט זעם על הפרסום ומיהר להגיב בפוסט חריף בעמוד הפייסבוק שלו. "אתר ynet יורים בי כרגע כדור שקר בראש", האשים והוסיף: "בתקופה הקרובה תצפו למתקפת עליהום תקשורתית על הבית היהודי בכלל ועליי בפרט". עד אז נחשב בנט לאחד האישים הפוליטיים שזוכים לסיקור חיובי עקבי בקבוצת ידיעות אחרונות.

המתחרה ישראל היום אף הגדיר אותו חייל של מוזס, על רקע תמיכתם של חברי הבית היהודי בחוק שבקידומו דנו נתניהו ומוזס. "ידיעות אחרונות מקדם את בנט ומחניף לו בכותרות. בנט, מצדו, מקדם את החוק שמטרתו לסגור את ישראל היום", האשים החינמון במארס 2014. יושבת ראש הסיעה של בנט, איילת שקד, אמנם חתמה על הצעת החוק שנועדה להחליש את ישראל היום, אך השניים נעדרו מההצבעה שבה עבר בקריאה טרומית ושהוזכרה כגורם מרכזי להחלטת נתניהו להקדים את הבחירות.

בינתיים, ראש הממשלה ומו"ל ידיעות אחרונות הציגו גרסאות דומות בנוגע לעסקה שניסו לרקום. לפי מקורבים לצדדים, השניים טענו ששיטו זה בזה ושלא התכוונו לממש את ההבטחות ההדדיות ומרחיקות הלכת שפיזרו בשיחות ביניהם. הגרסה הזו עלולה לעמוד בסתירה לעובדה שהשניים נפגשו כמה פעמים לשעות רבות, ירדו לפרטי הפרטים של העסקה והביעו רצון הדדי לקבל זה מזה את התמורה המובטחת.

מטעמו של נתניהו נמסר בתגובה: "שוב אנו נתקלים בהדלפות מגמתיות שמסלפות את התמונה הכוללת כדי לפגוע בראש הממשלה נתניהו וכדי להפעיל לחץ פסול על הפרקליטות והיועץ המשפטי לממשלה. מטבע הדברים איננו יכולים להתייחס לפרטים ספציפיים, אבל אנו חוזרים ואומרים – לא יהיה כלום כי אין כלום". עורכות הדין נוית נגב ואיריס ניב סבאג, המייצגות את נוני מוזס, מסרו בתגובה: "אנו מנועים מלהתייחס לדברים שיכולים להשתמע כקשורים לחקירה, ולפיכך לא נגיב".

"לבדוק את המשך הברית עם נתניהו"

בעקבות פרסום הדברים, עולה היום קריאה בקרב פעילי המפלגה לשקול מחדש את היחסים בין נתניהו למפלגת הבית היהודי. הפעילים אף כינו את הדיל המיוחס להם "קומבינה מסריחה". לדברי גורמים בבית היהודי, נתניהו הוא שיזם את השותפות בבחירות 2015 והסכם אי-לוחמה בין המפלגות, אך במקביל "רקם את הקומבינה המסריחה ולפיה הוא יחבל ב'ישראל היום' תמורת סדרת הכפשות של ynet נגד בנט, שקד והבית היהודי". בנט נמצא השבוע בארצות הברית. לוואלה! NEWS נודע כי כשיחזור מחו"ל צפויה להתקיים ישיבה בנושא.

במפלגה שחזרו בסוף השבוע את אירועי הבחירות. לטענת גורמים בבית היהודי, הם הבינו כי "נתניהו פעל כביכול בו-זמנית בברית ימין עם בנט – ובברית נוני נגד הימין ובנט". הם הוסיפו כי "בבית היהודי לא מבינים איך ראש הממשלה מסכן כך ברית ימין בשביל אינטרסים אישיים. אישית, מקצועית ולויאלית, מדובר בהתנהגות שלא הולמת גם אדם זוטר בהרבה שחושש לכיסאו".

גורמים אחרים במפלגת הבית היהודי אמרו כי הם "חשים תחושת גועל וקבס מבקשת נתניהו מנוני מוזס לפגוע בבנט. אנו המומים שבעיצומה של ברית הוא הלך ועשה זאת", הוסיפו הגורמים במפלגתו של בנט. האם הדבר יביא לסיום הפסקת האש בין ראשי המפלגות, ולשובה של התקופה בה תקפו פומבית אחד את השני?

בתגובה מסרו גורמים בליכוד כי ראשי הבית היהודי מיתממים. "מבלי להתייחס לטענות, אנו אומרים: די לצביעות! מעניין היכן הייתה תחושת הגועל של בנט ושקד כשהם קידמו את החוק לסגירת 'שראל היום' תמורת כיסוי מלטף אינסופי מנוני מוזס – שנמשך עד היום".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture