מוזס בנצרת עילית: המקום נותן מענה למצוקת הדיור החרדית

יו"ר סיעת יהדות התורה בכנסת סייר היום בעיר ויצא בקריאה: "הציבור מוזמן להגיע להתגורר בנצרת עילית. ראש העיר מסייע לציבור החרדי והמקום נותן מענה ופתרון למצוקת הדיור. במקום שמתוכננים בו 18,000 יח"ד יש מקום לתנופה רצינית למגזר החרדי"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ מנחם אליעזר מוזס הגיע לסיור בעיר נצרת עילית כאורחו של ראש העיר מר רונן פלוט.

את הסיור פתח מוזס בביקור בביתו של רב העיר הרב הרצל שליט"א. לאחר מכן יצאו שניהם לסיור בבית כנסת הגדול ובמקווה שנבנה לאחרונה. משם המשיכו לעירייה לישיבה משותפת עם ראש העיר וחברי מועצת העיר.

מוזס הציף בישיבה את סוגיית פיתוח המערכות הנדרשות לציבור החרדי בהר יונה ג', דוגמת בתי ספר, גני ילדים ועוד, כאשר 500 משפחות אמורות להגיע עד החגים, ויש להיערך בהתאם.

לאחר ישיבת העבודה בעירייה, יצאו מוזס, ראש העיר, הרב הרצל שליט"א, ונציג התושבים הרב גרשון ברלין, לסיור בשטח בהר יונה ג'. הם ראו את האזור המאוכלס ואת האזור האמור להתאכלס, וביקרו בשטחים המיועדים למבני ציבור.

מוזס אמר כי יש לזרז את בינוי מוסדות החינוך, כדי לסגור פערים בין הקיים לנדרש. "אני שמח למצוא בעיר אברכים, זוגות צעירים, מאושרים ושמחים. אני שב ואומר: במקום שמתוכננים בו 18,000 יח"ד יש מקום לתנופה רצינית למגזר החרדי".

ראש העיר אמר שהוא עוסק בעניין התאמת מוסדות החינוך לנדרש באינטנסיביות, ויעשה הכל לתת מענה לצרכים המוסדיים. הוא קרא לציבור החרדי להגיע לנצרת עילית. "אני מבטיח לחרדים שיגיעו לעיר, עתיד מצויין בנצרת עילית, מכל בחינה שהיא".

IMG-20170329-WA0024

IMG-20170329-WA0018

IMG-20170329-WA0025

IMG-20170329-WA0020

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
7 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כנראה היחיד שפועל באמת לחרדים בפריפריה ולמצוקת הדיור
חשוב לזכור שאין ויז'ניצאים בעפולה

הרב הרצל לא רלוונטי מבחינת תושבי הר יונה.
חבל שמוזס מפספס את הנקודה.

לצפוני הצדיק: בשם מי אתה כותב שהרב הרצל לא רלוונטי? אם בשמך, זה לגיטימי. אבל אל תכתיר את עצמך כמייצג הבלעדי של תושבי הר יונה.

הוי מקבל כל אדם בסבר פנים יפות

אם אני מבין את התגובות נכון בהר יונה
זה נראה שהחסיד/ים (1-3) כנראה כן קשורים איך שהוא לרב העיר (כנראה מחוסר יצוג או יחס)
אך לציבור הליטאי כנראה בכל זאת מפריע גנים ממלכתיים
ושאר פעילויות עירוניות
ולאיש או הציבור החסיד'י לא מפריע אלו שחתמו על מכתב הכתרת הרב מלובביץ למלך
נהרה ונהרה ופשטיה

מר צפוני יקר! אני מבין את כעסך. אבל אם תמונה קטנה של רב העיר מכעיסה אותך, המצב שלך קשה מאוד!! זה בסדר כולנו במרכז הארץ ( אני מב"ב) שמענו עליכם… יצר שליטה זה דבר טבעי… אבל כשמריחים את זה במרכז, לא נעים לי…. די מספיק…!

עברתי ונושעתי!
בן תורה/אברך יקר!
הבטחתי לפרסם זאת, [תכף תבין].
כמו כולם, לאחר חתונתי חיפשתי אני ורעייתי, דירה למגורים, כמובן, בירושלים!
מצאנו דירה, [לדיוק יותר, מחסן], המחיר ששכרנו היה גבוה ומתאים לירושלים, דירת חדר וחצי ב2900 ₪, לא אכניס אותכם לפרטים, בשעה טובה נולד לנו ילד, הצטופפנו… ועוד שני ילדים… [אז הגדול כבר ישן בסלון, או ליתר דיוק במבואה] הילד הרביעי שבר אותנו, הדירה בוודאי לא הספיקה לנו, והתחלתי במסע בחיפוש דירה רחבה לגידול משפחתי.
אבל, כמו שכולם יודעים, בירושלים, דירות נורמאליות שמספיקות לגדל משפחה סטנדרטית, השכירות שלהם גבוהה, שלוקחת את כל המשכורת של אשתי שעובדת במשרה מלאה, אז מה עושים?
שיתפתי בכך עוד חברים מהכולל, כולם באותה צרה,
וכשיהודי בצרה מה הוא עושה? מתפלל! ובפרט שאותו יום היה ערב ר"ח.
החלטנו לנסוע לקברו של הרשב"י במירון,
הגענו לציון התפללתי לבורא עולם שאמצא דירה נורמאלית במחיר שאוכל לעמוד בו, והבטחתי, אם אמצא אשתדל לעזר לכל יהודי שנמצא בצרה כמוני.
בדרך חזרה, על כביש 6, פנצ'ר באחד מגלגלי הרכב, את הכלים הנחוצים להחלפת גלגל לא היה לנו, מחכים לישועה מאחד מתוך אלפי הנוסעים על הכביש, ואותו אחד הגיע! אברך שלאחמ"כ התברר שגר בחריש, עיר חדשה בישראל. יחד סידרנו את הפנצ'ר ברכב, הודנו לאברך ושאלנו אולי באזור יש מניין של ערבית, להפתעתנו הוא ענה ב'כן יש לנו שטיבלך בחריש'.
ירדנו במחלף עירון, ונכנסנו לחריש, עיר חדשה בישראל שתכננו אותה מדהים, לאורך כל העיר יש שדרת מסחר רחבה, [כמו 'גאולה' בירושלים, ו'ר' עקיבא' בבני ברק], טוב, לא משנה לא זה ענייננו.
התפללנו ערבית בשטיבלך בחריש, לאחמ"כ חשבתי, 'רגע, אולי יש כאן השגחה עליונה שרצתה שיהיה פנצ'ר ונכנס לכאן, בוא נראה פה דירות' להפתעתנו ממש תוך כמה טלפונים השגנו את אחד מה'קרן לעידוד התיישבות חרדית בחריש' הראה לנו את מפת העיר, יש מאות משפחות חרדיות ובני תורה מכל רוובדי האוכלוסיה, יש מוסדות חינוך, כוללים, עבודה לנשים, חיי קהילה חמים, מה שנותר זה לדעת מחירים של שכירות, וכאן הופתעתי, דירות רחבות 4 חדרים 110 מ"ר, עם חדר הורים, 2 מרפסות, מיזוג, ומטבח משודרג ב2100 ₪, התפלאתי!. אני יכול לגדל בדירה הזאת את משפחתי ברווח ולא לנגוס במשכורת מלאה של אשתי…
חזרתי לשם עם אשתי לאחר מס' ימים, [אגב, לא רק אני עוד 2 אברכים מהכוילל, ששמעו על המציאה] בדקנו את המוסדות חינוך, עבודה, כולל. וסגרנו.
אני מגיע כעת לסיום, אני כבר גר בחריש מעל 3 חודשים, אוירה מצויינת יש כבר 2 שכונות חרדיות, ועוד כמה מתחרדות, מחירי שכירות הוגנים לדירות חדשות מקבלן, מניינים בכל שעות היום, תחבורה ציבורית מצויינת, [רכבת, אוטובוסים, גם לירושלים ובני ברק] מרכזי קניות, וכל קופות החולים כבר פעילות, ותתפלאו גם המרחק מכאן לאזורי ה'ביקוש' הם: מחריש לירושלים שעה ו15 דק'. לאלעד זה 30 דק', לבני ברק 40 דק', אנחנו נמצאים על כביש שש, אנחנו נגישים להכל.
גיסי שהגיע להתארח אצלי, גר באלעד, קפץ על זה, תוך שבועיים מכר את הדירה שלו באלעד, קנה כאן 2 דירות,[מחירי הקניה הם מתחילים ב700,000 ₪] דירה אחת הוא מתגורר, ואת השניה הוא משכיר. חמי גר עד עכשיו בדירה בת 4 חד' בירושלים, מכר אותה וקנה דירת גן ענקית.
ושלא תטעה, קורא יקר! זה לא כפר ולא יישוב זה עיר, כבר גרים כאן מעל 6500 נפשות, היעד הוא תוך 5 שנים 100,000 איש, [סדר גודל של בית שמש]
רק לאחרונה, נזכרתי שהבטחתי לעזור לכל מי שהיה במצוקת דיור כמוני. את המעט שאני יכול אני עושה. הדפסתי 1000 פליירים כאלה, 1 מתוכם כנראה אצלך ביד, אם אתה לא זקוק לזה, העבר אותו הלאה, בטוח אתה מכיר מי שזקוק לזה.
לצורך העניין יש את ה'קרן לעידוד התיישבות חרדית בחריש' שעוזרים בהכל ממציאת דירה בשכירות/קניה, מוסדות חינוך ואפילו בתעסוקה לנשים.
אני מצרף את המספרים שלהם:
מגזר ספרדי/ליטאי, ראובן 058-3205470.
מגזר כלל חסידי, יחיאל 050-2606665.
בהצלחה משה שפיצר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture