לפני פגישה עם טראמפ: "ישראל הפכה למדינת אפרטהייד"

במהלך פגישת הפסגה של מנהיגי הליגה הערבית, הזהיר יו"ר הרשות הפלסטינית את ישראל מפני הפיכת הסכסוך הנוכחי מסכסוך מדיני לסכסוך דתי. "יש בזה סכנות עבור האזור כולו" • "על העם הפלסטיני להיות עצמאי וריבוני על אדמתו", הבהיר אבו מאזן

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

פסגת הליגה הערבית החלה היום בעמאן בירת ירדן ותיערך במשך שלושה ימים בנוכחות מנהיגי העולם הערבי. כצפוי מראש, הסוגיה הפלסטינית זכתה לתהודה רבה במהלך הפסגה, כאשר מנהיגים רבים הזכירו בנאומיהם את מחויבותם לפתרון הסכסוך.

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן נאם בפסגה והתייחס לסכסוך עם ישראל ולסוגיה הפלסטינית, שהיא לדבריו הסוגיה המרכזית באזור. "אם ישראל רוצה להיות שותפה לשלום באזור ולחיות בביטחון ובשלום עם כלל שכנותיה, עליה לוותר על הרעיון שהביטחון יבוא עם עוד השתלטות על אדמות. עליה להפסיק את הכיבוש שלה. על העם הפלסטיני להיות עצמאי וריבוני על אדמתו – אז ישראל תזכה לכבוד מצד שכנותיה והעם שלה יהנה מפירות השלום לפי יוזמת השלום הערבית".

עוד הוסיף יו"ר הרשות הפלסטינית כי "ממשלת ישראל פועלת להחלשת פתרון שתי המדינות באמצעות ההתנחלויות. המצב בפועל כרגע הוא מדינה אחת עם שתי מערכות – כמו באפרטהייד. עד מתי יימשך הכיבוש הזה וההפרות הללו כלפי המקומות הקדושים? כאן אנחנו מזהירים את ישראל מפני הפיכת הסכסוך הנוכחי מסכסוך מדיני לסכסוך דתי. יש בזה סכנות עבור האזור כולו. למרות כל זאת אנחנו פועלים למען סיום הכיבוש והגשמת מטרות העם שלנו – עצמאות וחירות. לפיכך, פנינו לאו"ם ומדינת פלסטין הפכה למציאות במישור הדיפלומטי. הדגל שלה מתנוסס מעל מטה האו"ם".

אבו מאזן הוסיף כי הוא צריך את תמיכת המדינות הערביות כדי "להתנגד לכל חגיגות מצד בריטניה לזכר 100 שנים להצהרת בלפור השנויה במחלוקת. אנחנו מבקשים מבריטניה שלא לחגוג אלא להתנצל בפני העם שלנו על מה שהיא עשתה לו ונבקש ממנה שתכיר במדינת פלסטין. אנחנו מבקשים מכם לבקש זאת מבריטניה, אנחנו לא רוצים להילחם בה. הגיע הזמן שבריטניה תכיר בפלסטין".

נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, נאם גם הוא בפסגה, ואמר כי הסוגיה הפלסטינית היא הסוגיה הראשונה והמרכזית עבור הערבים. "למרבה הצער אין עדיין פתרון מזה עשורים וזה גורם למשברים בעולם הערבי. מצרים פועלת למען הגעה לפתרון שלם שהוא הקמת מדינה פלסטינית על גבולות 1967 כשבירתה מזרח ירושלים וסיום הכיבוש והסבל שהעם הזה חווה". א-סיסי הוסיף כי מדינתו פועלת יחד עם שאר הגורמים הבינלאומיים להחיות את המשא ומתן ולתת לעם הפלסטיני את זכויותיו החוקיות. "מצרים מחדשת את התחייבותה להגיע לפתרון לסוגיה זו. יש להגיע לשלום במקום הזה – זה יעזור לשגשוג של כל עמי ערב", אמר א-סיסי.

גם עבדאללה מלך ירדן התייחס לסוגיה הפלסטינית:

מלך ירדן מאשים: "ישראל הורסת את הסיכוי לשלום"

קודם לפתיחת הוועידה, אמר אבו מאזן כי ההנהגה הפלסטינית לא תציג תכנית או יוזמת שלום חדשה בוועידת הפסגה של הליגה הערבית שתיפתח הבוקר, וכי יוזמת השלום הערבית היא היחידה שעומדת על הפרק. זאת, לאחר שמזכ"ל הליגה הערבית, אחמד אבו אל־ר'ית, טען כי הפלסטינים צפויים להניח על השולחן הצעה מדינית חדשה. בראיון לעיתון הירדני אלע'ד אמר כי הפסגה תדגיש את מחויבות מדינות ערב ליוזמת השלום שאושרה בפסגת ביירות ב-2002.

לדבריו, התנאי המוקדם ליישום היוזמה הוא סיום הכיבוש, הקמת מדינה פלסטינית עצמאית בגבולות 67' שבירתה ירושלים המזרחית וביטול החוק להפקעת אדמות של פלסטינים, לצד הקריאה למדינות העולם לא להקים שגרירויות ונציגויות בינלאומית בירושלים במצב הנוכחי. אבו מאזן הוסיף כי ביקורו בארה"ב יתקיים בחודש הבא, ומשלחת פלסטינית תגיע לפני כן לוושינגטון להכין את הביקור: "אנחנו מוכנים ורוצים לשתף פעולה עם הנשיא טראמפ כדי להשיג שלום צודק ובר קיימא על פי עקרונות הקהילה הבינלאומית".

וגם זה קרה בשולי הוועידה:

לא נעים: המנהיגים הערבים נעמדו לתמונה, נשיא לבנון נפל

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture