"בראשל"צ יש ילד אחד בפארק, בבני ברק – 300 ילדים בגינה"

ההקשחה במדיניות הארנונה? התושבים מבינים שזה משתלם להם. לכלוך? המצב משתפר, אבל לא הוגן להשוות אותנו לערים אחרות. הציות לדעת תורה? יותר דמוקרטי מלפיד וליברמן: ראש עיריית בני ברק, חנוך זייברט, מדבר על הכל

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

ראש עירית בני ברק, חנוך זייברט, העניק ראיון מקיף לעיתון הכלכלי 'דה מרקר', במהלכו התייחס בהרחבה למצבה הכלילי של העיר, לצפיפות הגוברת, לתנופת הפיתוח, לתכניות העתידיות ולנושאים נוספים.

כידוע, תודות למגדלי המשרדים הרבים בצפון העיר וליוזמות כלכליות נוספות, הופכת בני ברק בהדרגה לאחת הערים היציבות ביותר מבחינה פיננסית. "מצבנו הפיננסי הטוב הוא פירות שאני קוטף מעצים שנטעו קודמי", מציין זייברט ביושרה שלא אופיינית לפוליטיקאים.

על סטיגמת "העיר המלוכלכת" אומר זייברט: "שיגידו. קודם שיגיע ראש העיר שמתמודד עם אתגרי הניקיון שלנו. ביקרתי לא מזמן חבר, ראש העיר ראשון לציון, דב צור. טיילנו יחד בפארק שמשתרע על 30 דונם, היו בו ילד אחד ושני כלבים, או אולי היו שם כלב ושני ילדים שאכלו ארטיק. בא פועל הניקיון, הרים את המקל והעטיפה ושם בפח. אצלנו כל אחר הצהריים מגיעים 300 ילדים לדונם אחד של גינה שאין בה כלב אחד. כולם אוכלים, שותים, האמהות מחליפות טיטולים, כמה פעמים, כל אחת לכמה ילדים, מה הפלא שמלוכלך? אבל אל דאגה, גם הניקיון ישתפר — עכשיו כשיש תקציבים ויצאנו מהמשבר הכספי".

על מדיניות גביית הארנונה בעיר: "התחלנו לגבות ארנונה בלי פחד. הגענו לתושבים עם תוכנית שהיו בה מקל ושני גזרים. הגזר הראשון היה שהזכאים להנחה במס העירוני יקבלו אותה בכבוד, בלי להתנצל ועם חיוך של פקיד הגבייה. המקל הוא שמי שחייב לא מתחמק, ואנחנו רודפים אותו עד כלות ועד שישלם. עשינו אלפי עיקולים בשנה, נכנסו לדירות ולעסקים, החרמנו ציוד ואפילו מזגנים. זה לא דבר של מה בכך בעיר חרדית".

התושבים, מתברר, קיבלו בהבנה את המדיניות החדשה. "אפשר להבחין בתמורה לגבייה. תושב אומר לעצמו 'אמנם העלו לי את הארנונה ועיקלו לי את החשבון כשלא שילמתי, אבל גם סידרו את המדרכה ברחוב'. בתחילת הדרך קיבלנו את הסכמת רבנים להוריד כפפות. הסברנו להם מה מצב הקופה ולאן המציאות הזו מובילה את העיר, והם נתנו לעירייה אישור ללכת בכל הכוח. העיקר מבחינתם שלא תהיה איפה ואיפה — אם אין אפליה, ומפעילים יד קשה כלפי כולם, זה מקובל גם על דעת הרבנים. כך יצאנו למדידות של כל דירות המגורים ושטחי העסקים, ואירגנו מחדש את החשבון וקופת המס העירוני".

על היוזמות למיזוג רשויות רשויות בגוש דן: "אני לא צריך איחוד. אין לי עניין לקבל מרון חולדאי הוראות לגבי ניהול בתי הספר שלי. בני ברק לא צריכה טובות מאף אחד. אנחנו, ברוך השם, מסתדרים טוב מאוד בעצמנו, ובלי הגיבנת של כספים שאני צריך לשלם כפנסיה ומלוות עבר. אני ממש לא צריך תשלומים מהממשלה".

ומה באשר לעתיד הכלכלי של העיר? "בעוד 20 שנה בני ברק תהיה עיר טובה לתושבים שלה. אם יהיה לי כסף עודף, אבנה בו עוד בתי כנסת, בתי מדרש וישיבות".

לסיום, זייברט נשאל על אופן הבחירות "הלא דמוקרטי" בעיר כאשר מתמודד בה רק מועמד אחד שמוסכם על כלל הרבנים. "איני יודע מה דמוקרטי. שמעתי על מפלגה שבה מחליט אדם אחד וקוראים לו יאיר לפיד, ויש מפלגה אחרת שבה מחליט אדם אחד ששמו אביגדור ליברמן. אצלנו מחליטים כמה אנשים, לא אחד. אם תשאלי אותי, בעיני זה יותר דמוקרטי, גם אם המחליטים הם במקרה רבנים", הוא משיב בתקיפות.

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
8 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מקל וגזר? מקל יותר גזר פחות
ומה עם פקקי התנועה האין סופיים

בני ברק כיום היא "עיר הבירה" של הציבור החרדי.
עם אוטובסים לכל רחבי הארץ,
ותנועת קונים מכל ריכוזי הציבור החרדי.
ומשכך, היא צריכה תוכנית תחבורה חדשה מן המסד ועד הטפחות!
א. חייבים להפקיע! את אחד השטחים, שעוד נותרו ברחוב השומר,
לטובת מסוף תחבורה ציבורית.
ב. לחבר את מרכז העיר ב"ב למסילת הרכבת המהירה ת"א- י"ם.
אם דברים אלו לא יקרו, ב – "2030", כשכל הארץ תהיה מחוברת במסילות רכבת,
בבני ברק יתנחמו בכך שאגד תגבר את ה-"402" בתקופת החגים.

זה בדיוק השאלה, למה בבני ברק יש רק דונם אחד ל300 ילדים??? וגם בדונם הזה יש רק מגלשה אחת ונדנדה.

כי בקושי הדונם הזה חבריך הסכימו להקצות לגן מסכן, קודם בתור עמדו כל מנהלי המוסדות ובתי נכנסת ומקימי הקריות והשיכונים של בני ברק על טהרת הקודש עם טלפונים מהמשבקי"ם מהקודש פנימה, אז לפארק נשאר פירור… ממתי חרדים שמים עדיפות לפארק ?? זה גם סתם עלול לפגוע בצניעות כל הפארקים הללו…. על מי אתה בדיוק בא בטענות

כי בבני ברק במקום לקדם תמ"א38 אז נותנים רק לשכנים שבגג לכל אחד לעשות כמה יחידות דיור ואז יש לך הרבה זוגות צעירים עם הרבה קטנטנים
ובפרויקטים חדשים כמו אוסם ועזרא חזו"א (וכנראה גם בפיג'ו) איכשהו השטחים הציבורים נעלמו

חיבים את שניידר שיעשה קצת סדר בעיר הזאת

תכל'ס צריך להקשיב לנהגי המוניות ועם התושבים המתמודדים עם זה שעה בשעה כי אין חכם כבעל הניסיון ועי"ז השקעת המשאבים יהיה במקום הנכון ולא שילכו לאיבוד;
מצד אחד צריך לשמור על חיי התושבים – "ונשמרתם…" מצד שני אין סיבה שמי שבא מירושלים לדוגמא ואורכת לו הדרך כשעה עד הכניסה לעיר ומהכניסה לעיר עד שיגיע לנקודה שהוא צריך להגיע עוד שעה!!!

לפני שמדברים על בעית תקציבים ותולים אותה בארנונה נראלי עדיף לתת הסבר למה בבני ברק משלמים משכורות ל8000!!! עובדי עיריה על חשבון התושבים
רק לסבר את האוזן ברמת גן יש כ2000 עובדי עיריה.
אז בכל אופן לפני שמעקלים מזגנים שיקצצו קצת ממשכורות המקורבים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture