"אם רה"מ היה משקיע זמן בצפון כמו בתאגיד – היינו רואים תוצאות בשטח"

שרים חברי כנסת וראשי רשויות השתתפו היום בועידת אצבע הגליל במכללה האקדמית תל חי כאשר במוקד יישום החלטת הממשלה לצפון, והיעדר הכוח הפוליטי של הפריפריה בכנסת ובממשלה. שר החקלאות ניצל את ההזדמנות כדי לעקוץ את נתניהו

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

שרים חברי כנסת וראשי רשויות השתתפו היום בועידת אצבע הגליל במכללה האקדמית תל חי כאשר במוקד יישום החלטת הממשלה לצפון, והיעדר הכוח הפוליטי של הפריפריה בכנסת ובממשלה. הועידה פרי יוזמה של תנועת שינוי כיוון שהובילה את המאבק לקידום החלטת הממשלה לצפון, הינה לזכרו של אלעד ארליך ז"ל ממייסדי תנועת שינוי כיוון.

שר הנגב והגליל אריה דרעי בירך על המאבק האזרחי שהביא לקידום החלטת הממשלה אך הזהיר כי ללא פיקוח הכסף לא יעבור והכריז כי מקים בימים אלה צוות מעקב אשר אמור להגיש לו לאחר פסח דוח ראשון על יישום התוכנית בעלות 15 מיליארד שח לקידום הצפון. "אני לא אתן שיקרה להחלטה הזו מה שקרה להרבה החלטות ממשלה שנגמרו בדיבורים ולא במעשים וכספים בשטח"

שר החקלאות אורי אריאל שמקדם את היוזמה להעתקת מכון וולקני לצפון ביקר את התנהלות רהמ והעיסוק המוגזם בנושאי תקשורת במקום בנושאי הפריפריה ואמר כי " הצפון והגליל חייבים לקבל תפנית. בצמיחת אוכלוסיה, בתעסוקה, בחינוך בכבישים ובתרבות. אם הממשלה שלנו והעומד בראשה היו משקיעים את הזמן שהשקיעו על התאגיד התפנית הזו הייתה מתרחשת מזמן."

במהלך הועידה הציג פרופ דורון לביא מהמכללה האקדמית תל חי תמונת מצב מעודכנת על הפערים בין מרכז ופריפריה. על-פי פרופ' לביא, מומחה לפריפריה, תכנית הצפון במתכונתה החלקית, כפי שהוצגה לאחרונה (ללא מנועי הצמיחה לטווח בינוני-ארוך) אמנם תשפר את המצב אך לא תניע מהפכה של ממש.
בין עיקרי המחקר שהציג ניתן לראות כי השכר ממוצע בצפון ברמה של 70% לעומת השכר במרכז המדינה ושיעורי עוני גבוהים במיוחד לעומת הממוצע הארצי. עוד נחשף כי אחוז האבטלה בצפון גבוה ב35 אחוזים מאשר במרכז וכי השכר החודשי הממוצע (לחודש בשנה) במחוז הצפון (6,868 ₪), נמצא בפער של 36% מהשכר החודשי במרכז (9,320 ₪) ו – 6% מהשכר בדרום (7,268 ₪).
גם בנושא יוקר המחייה הפערים הולכים ומתרחבים ומהנתונים עולה כי סל המוצרים הממוצע למשפחה בפריפריה גבוה ב – 10%-15%. מאחר ורמת ההכנסה בצפון למשק בית נמוכה בכ – 25% מהמרכז,

במהלך פאנל חברי הכנסת שנערך פרץ ויכוח בין חברי הוקאליציה , ח"כ יפעת שאשא ביטון וח"כ סמוטריץ וחכ יגאל גואטה שטען כי "התוכנית הממשלתית היא בלוף, ואסור לתת לממשלה לנוח על זרי הדפנה". חכ מאיר כהן מיש עתיד, הדגיש כי מצבה של הפריפירה הצפונית היא "תוצר ישיר של סדרי העדיפויות של הממשלה וכי על החברה האזרחית להוביל מחדש את המאבק לקידום הצפון, כי התוכנית הממשלתית לא תייצר כאן מקומות עבודה ושירותי בריאות". ח"כ איתן כבל, יור ועדת הכלכלה התייחס לעובדה כי עדיין לא נפתרה סוגיית המיון, והפנה את האצבע לכיוונו של רהמ ש"כנראה מעדיף שהצפון ישאר אזור נחשל ואז יבוא בבחירות אם אותן הבטחות."

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture