עימות בשולחן הממשלה – כץ ללוין: תתחיל לעבוד תפסיק ליילל

העימות התפתח בעקבות ויכוח על הסכם התעופה עם איסלנד. שר התיירות הטיח בשר התחבורה: "אם הייתה תחבורה נורמלית, לא הייתי צריך להשקיע מיליונים בהקמת רכבל לכותל". כשנתניהו התערב וביקש שיגבשו תכנית תעופה יחד, התרעם שר התחבורה: "לא יושב איתו"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

עימות קולני התפתח הבוקר בישיבת הממשלה בין שר התחבורה ישראל כץ לבין שר התיירות יריב לוין במהלך דיון על הסכם תעופה חדש עם איסלנד, שעלה לאישור. ההסכם יאפשר טיסות הלוך חזור לארה"ב דרך המדינה הסקנדינבית בכ-500 דולר.

שר התיירות מתח ביקורת על משרד התחבורה שלא מוזיל את האגרות לחברות התעופה הזרות שטסות בישראל. בתגובה, תקף אותו שר התחבורה ואמר כי משרד התיירות "צריך להציב יעדים יותר רציניים".

לוין הוסיף כי מי שהביא באמת להחתמת החברה האיסלנדית על שיתוף הפעולה זה הוא. בתגובה, אמר לו כץ: "עדיף שתעסוק בהקמת תשתיות תיירות שלא קיימות ומונעות הגעת תיירים, ולא בענייני תעופה. תלמד ממני: תתחיל לעבוד ותפסיק ליילל".

המתיחות בין השרים החלה לאחר שהשר כץ סיפר כי פגש לאחרונה בעל מלון מנצרת, שהעלה בפניו רעיונות איך לייצר תיירות ולעודד אותה. שר התחבורה לוין, שהקשיב לדברים, השיב לכץ: "מה שבאמת חסר לנו זו תחבורה נורמלית לכותל, ובכלל – תשתיות תחבורה. אם היו כאלה, לא הייתי צריך להשקיע מיליונים בהקמת רכבל בכותל".

בשלב זה ראש הממשלה בנימין נתניהו התערב ופנה לשני השרים והציע להם "לשבת לגבש יחד תכנית תעופה". לטענת גורמים שנכחו בישיבה, כץ סירב והתרעם: "לא יושב איתו". עם זאת, לוין זכה לגיבוי ממנכ"ל משרד ראש הממשלה אלי גרונר, שהונחה על ידי נתניהו לגבש תוכנית תעופה חדשה יחד עם ראש המועצה הלאומית לכלכלה אבי שמחון.

כץ דחה את הצעות התיווך ואמר "שכל אחד יעסוק בענייניו. אני לא צריך אסמכתאות להצלחות שלי". "כולם מנסים לנגוס בתהילת השמים הפתוחים אותה הוביל השר וליטול קרדיטים", אמרו בסביבתו של כץ. "מוטב שכל אחד יעסוק בענייניו".

יצויין כי במשרד התיירות הושמעה לאחרונה לא מעט ביקורת על אנשי משרד התחבורה, שמסרבים לתת הנחות באגרות תעופה של חברות הנכנסות לישראל. כדי שהעלויות לא ירתיעו את החברות מלהיכנס לישראל, מעביר משרד התיירות מענקים המתקבלים מהאוצר לטובת החברות, וזאת כתמריץ עבורן ועל מנת לעודד תיירות בישראל.

בעניין זה אמר כץ ללוין: "אני נגד סובסידיות", וזה השיב לו: "אם היית נותן הנחות באגרות, לא הייתי צריך לתת מענקים". לוין הוסיף כי מי שהביא הלכה למעשה את ההסכם עם החברה האיסלנדית הוא משרד התיירות ולא משרד התחבורה. השר כץ קטע אותו בשלב הזה ואמר: "יריב, תפסיק לילל ותלמד לעבוד".

כץ ציין את ההישגים של הסכם "השמיים הפתוחים" שהוביל ואת העובדה שהשנה יעברו בנתב"ג יותר מ-18 מיליון נוסעים, כמעט כולם ישראלים. לדבריו, הדבר נובע מהתחרות וממדיניות "השמיים הפתוחים" ולא בגלל סבסוד מיותר של מעט קוים. לעומת זאת, לוין טוען כי המענקים והסיוע שמעביר משרד התיירות לחברות הם למעשה הסיבה לנתונים המחמיאים שנרשמו בענף התיירות בישראל.

בתוך כך, מנתוני משרד התיירות שפורסמו היום לקראת חג הפסח, עולה כי בחודש שעבר היה שיא כל הזמנים בכניסות תיירים מתחילת השנה, ובמרץ 2017 נכנסו לישראל 293 אלף תיירים – עלייה של כ-22% ביחס לשנה שעברה. בשלושת החודשים הראשונים של השנה ההכנסות למשק מתיירות הסתכמו ביותר מארבעה מיליארד שקלים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

קליינע קינדער….

מרגש להיזכר איך רבנו פעם בגן………

הגננת, הוא הסתכל עלי בלי רשות………………………….

חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
זה נראה שאותו אחד כתב כאן את התגובות הקודמות

נכון, אבל אני צודק………………….

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture