דרעי דורש ממנדלבליט: "לקיים דיון חוזר בבג"צ בסוגיית המרכולים"

לאחר חילופי האשמות ביניהם בשאלה האם הייתה הדלפה לבג"ץ, הגיע היום שר הפנים לדיון אצל היועץ המשפטי לממשלה בדרישה לקיים דיון חוזר בהכרעת הבג"צ בנושא פתיחת המרכולים בתל אביב בשבת. ההחלטה בימים הקרובים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר ש"ס ושר הפנים אריה דרעי נפגש היום עם היועץ המשפטי לממשלה לממשלה אביחי מנדנבליט במשרדו, ברח' צאלח אדין בירושלים, בדרישה לקיים דיון חוזר בהכרעת הבג"צ בנושא פתיחת המרכולים בתל אביב בשבת.

בפגישה שנמשכה כשעה וחצי, השתתפו יועמ״ש של משרד הפנים, המשנים ליועץ המשפטי לממשלה ונציגי פרקליטות המדינה מחלקת הבג"צים.

השר דרעי סקר בהרחבה את השתלשלות התהליך מבחינה משפטית ועובדתית, ציין שבית המשפט העליון לא ידע ששר הפנים החליט ופסל את החוק לפני שפירסם את פסק דינו, ושב על דרישתו לפנות לבג"צ בבקשה לדיון נוסף בסוגיית פתיחת המרכולים.

בסיום הפגישה סוכם, כי הצוותים המקצועיים במשרד היועץ יבחנו את השאלות המשפטיות והעובדות שהעלה בפניהם השר דרעי, וכי החלטה בנושא בקשת דיון נוסף תינתן ע"י היועץ בימים הקרובים.

המאבק בחילולי השבת: החרדים הגישו חוק עוקף בג"ץ

ביום ראשון, התייחס דרעי לראשונה פומבית להחלטת בג"ץ לאשר פתיחת מרכולים בשבת בעיר תל אביב. בדבריו דחה דרעי את הטענות לפיהן גרירת הרגליים שלו מקבלת החלטה בעניין המרכולים בתל אביב, היא זו אשר הביאה לפסיקת בג"ץ בנושא, וטוען כי היועמ"ש הוא האחראי לעיכוב שנוצר והביא להתערבות בג"ץ.

לטענת דרעי, הוא קיבל את ההחלטה בנושא, והעביר אותה לאישור, אולם היועץ המשפטי לממשלה סירב לאשר את ההחלטה ולהעביר אותה לעיריית תל אביב. בתחילת ישיבה הממשלה מסר דרעי הודעה אישית, בה גם רמז להדלפה, לכאורה, מצד לשכת היועץ המשפטי לממשלה לבג"ץ – שהביאה את השופטות להוציא מיד פסק שיסכל את החלטתו.

בתגובה נמסר ממשרד המשפטים: "ביום 29.1.2017, החליטה הממשלה להחזיר לשר הפנים את הסמכות לבחון את חוק העזר של עיריית תל אביב בנוגע לפתיחת מרכולים בשבת, וקבעה כי ההחלטה של השר תתקבל בתוך 60 ימים (כלומר, עד ליום 29.3.2017).

בהתאם, המדינה הודיעה על כך לבג"ץ. אולם, בחלוף 60 ימים, לא התקבלה כל החלטה של שר הפנים כאמור (- עובדה שהודגשה בפסק הדין כנימוק מרכזי לקבלת העתירה, כפי שנקבע בפסק דינה של הנשיאה נאור: "הימים נקפו מאז החלטתנו זו, ואת מאה הימים הנקובים בה רדפו מאות ימים נוספים.

המדינה, כזכור, הודיעה כי ביום 29.1.2017 הוחזרה הסמכות לידי שר הפנים דרעי וכי החלטתו לגופו של תיקון מס' 2 תתקבל בתוך 60 ימים, אך גם מועד זה חלף עבר. בנסיבות אלה, לדעתי, יש לראות את ההימנעות מקבלת החלטה לגופו של עניין כהחלטה לפסול את תיקון מס' 2 ללא נימוקים").

רק ביום שלישי האחרון בערב (18.4), שוחח שר הפנים עם היועץ המשפטי לממשלה ומסר לו על כוונתו לקבל החלטה ביחס לפסילת חוק העזר במלואו. בשיחה סוכם כי שר הפנים יעביר לידי היועץ את נוסח ההחלטה, על מנת שהיועץ יבחן אם ניתן להגן עליה בבג"ץ.

ביום רביעי בשעות הצהריים, התקבלה בלשכת היועץ המשפטי לממשלה טיוטה של ההחלטה, הנושאת את התאריך 9.4.2017. הטיוטה הועברה לגורמים המקצועיים הרלוונטיים במשרד המשפטים על מנת לבחון כאמור אם ניתן להגן עליה מבחינה משפטית.

בשעה 15:30, נמסרה הודעה ממזכירות בית המשפט העליון, לפיה פסק הדין עתיד להתפרסם בתוך שעה וחצי. לאור זאת, שוחח היועץ המשפטי לממשלה עם שר הפנים ומסר לו כי מבחינה משפטית ומעשית, אין זה ראוי לקבל החלטה, שעה שפסק הדין כבר נכתב ונחתם ועומד להתפרסם באופן מיידי.

לבקשת השר דרעי, ביום רביעי הקרוב יקיים היועץ המשפטי לממשלה דיון, בהשתתפות השר דרעי ובכירי משרד המשפטים, באשר לאפשרויות הפעולה העומדות למדינה מבחינה משפטית".

כזכור, בישיבת הממשלה מסר דרעי הודעה אישית: "בהחלטת בג״ץ נמתחה ביקורת על שרי הפנים בעבר ועלי כי לא קיבלנו החלטה בעניין פתיחת המרכולים בשבת. אני מודיע לממשלה כי קיבלתי החלטה בעניין בערב חג הפסח. פסלתי את חוק העזר העירוני של עיריית ת״א ואף הודעתי על החלטתי ביום שלישי האחרון, מיד לאחר חג הפסח, ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, שאמר כי יגן על ההחלטה בבגץ.

למחרת, ביום רביעי האחרון, נמסרה החלטתי בכתב ליועץ מנדלבליט שביקש לעבור עליה וראה זה פלא: כעבור כמה שעות פורסמה באתר בתי המשפט הודעה כי בשעה 17:00 יפרסם בגץ את החלטתו בעניין המרכולים בשבת. הרי בגץ המתין שנים להחלטת שר הפנים, ולאחר שקיבלתי החלטה הזדרזו לפרסם החלטה.

בהחלטה נאמר כי שר הפנים לא קיבל החלטה ולכן בגץ נאלץ לקבל החלטה במקומו. זה לא נכון. היועץ מנדלבליט קיבל ממני את ההחלטה, ביקש לעבור עליה וגם מנע ממני לשלוח את ההחלטה לעיריית ת״א, לאחר שאתר בית המשפט הודיעה כי צפויה החלטה של בגץ בנושא.

ולעצם העניין: ההחלטה הזאת התקבלה בהרכב של שלושה שופטים. אני מבקש שיתקיים דיון בבגץ בהחלטה שקיבלתי ובהרכב מורחב. מדובר בהחלטה חשובה, ערכית וחשוב ביותר שהרכב מורחב של בגץ ידון בה. היועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט, כבר הודיע לי כי יקיים דיון ביום רביעי בבקשתי לדיון נוסף, ואני מקווה שכך יהיה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אם דרעי יצליח לעשות משהו בנושא אז זה יהיה הדבר הראשון לקדנציה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture