הלבנוני שהסתנן לישראל, חשף מחדל חמור בגבול לבנון

המסתנן אתמול מגבול לבנון שנתפס בקריית שמונה, אומנם לא היה חמוש, אך בעצם העובדה שהצליח לחדור אל שטח ישראל, חשפה מחדל חמור. תארו לעצמכם מחבל מצליח להסתנן ארצה, בלי שיזוהה על ידי התצפיות של צה"ל

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בפיקוד הצפון ממשיכים לתחקר גם הבוקר את המחדל, שבו הצליח אזרח לבנוני לחדור לשטח ישראל באין מפריע באזור הישוב מרגליות הצמוד לגדר גבול לבנון ונתפס על-ידי אזרחים. בצבא בודקים כיצד הלבנוני לא זוהה באף שלב על-ידי התצפיות שסורקות את הגבול ולא נעצר על-ידי כוחות הצבא שאחראיים על הגזרה.

האזרח הלבנוני, שלא היה חמוש, חצה את גדר הגבול וחדר לעומק של כשלושה קילומטרים בקו אווירי עד למרכז קרית שמונה. ככל הנראה הוא צעד את המרחק הזה דרך כבישי האזור, כלומר הלך מרחק של כעשרה קילומטרים מבלי שאיש עצר אותו. בבדיקה ראשונית עלה כי הוא נכנס לשטח המדינה מאזור מושב מרגליות, ונתפס כשהוא לא חמוש. גורמי ביטחון אמרו כי כל הכיוונים נבדקים, ובהם הקשר של האזרח לגורמי טרור, על אף שלא היה חמוש.

"אני ואחי ראינו אתמול מישהו מזוקן עם כובע שעבר כאן ליד המושב בסביבות השעה 18:00 בערב. אחי אמר לי שהוא נראה לו לבנוני, אבל אי אפשר היה לדעת, כי חשבנו שזה יכול להיות גם סתם מטייל", סיפר איתן דוידי, יו"ר ועד מושב מרגליות. "הוא הלך לאורך הכביש וירד לכיוון קריית שמונה. אני לא יודע אם זה הוא, אבל אם הגיעו למסקנה שהלבנוני חצה באזור מושב מרגליות, אז זה מפתיע אותי שלא שאלו אותנו עדיין כלום. אולי אנחנו יכולים לעזור לחקירה?".

עוד הוא הוסיף: "אם זה לא היה עצוב, זה היה מצחיק. זה מחדל חמור. השאלה אם הוא היה חמוש או לא, היא לא רלוונטית. השאלות הרלוונטיות הן קשות ומטרידות: איך לבנוני חוצה בכזאת קלות את הגבול המאסיבי והעשיר באמצעים טכנולוגיים מתקדמים? אני מופתע כמו כל מי שרואה את גדר הגבול ואת כל הכוחות הצבאיים שמאבטחים את הגזרה. איך הוא הצליח לצלוח עוד קילומטרים ולהגיע באין מפריע לקריית שמונה בלי שאיש הבחין בכך? העובדה שהוא לא היה חמוש מעידה רק על מזל. אבל היא לא מטשטשת את גודל המחדל".

לא רק ישראל נכשלה, אלא גם ארגון הטרור הלבנוני, חיזבאללה. האזרח הצליח להסתנן לישראל למרות נוכחות צבא לבנון וכוחות יוניפי"ל בדרום לבנון ולאורך קו הגבול. זאת ועוד, חיזבאללה מפעיל כוחות ומקצה משאבים משמעותיים על מנת לנטר פעילות במרחב בכלל ובקרבת הגבול בפרט.

יש לציין כי בשנים האחרונות עצרו כוחות צה"ל כמה אזרחים לבנונים שניסו לחצות את הגבול לישראל, אך הם נעצרו בקרבת גדר המערכת לאחר שזוהו. המקרה החריג אתמול יתוחקר בצבא ובין השאר ייבדק כמה שעות או ימים שהה הלבנוני בשטח ישראל, ולא מן הנמנע שיינקטו צעדים נגד הגורמים שלא הבחינו באזרח הלבנוני.

באזור החדירה שדרג צה"ל בשנתיים האחרונות את המכשול ההנדסי בין ישראל לדרום לבנון בשורה של אלמנטים דוגמת יצירת מיצוקים והצבת בטונדות גבוהות כדי להקשות על חדירת "פלוגות רדואן" של חיזבאללה ליישובי ומוצבי קו הגבול כמהלומת פתיחה למלחמת לבנון השלישית.

בפיקוד צפון מייחסים חשיבות רבה לשמירה על הגבול, על רקע איומיו הבלתי פוסקים של חיזבאללה לתקוף את ישראל בשטחה. כך, נערכים בצה"ל למגוון תרחישים שמטרתם שיבוש פשיטות והתקפות, קודם כל על יישובי קו המגע.

לשם כך, עיבו כוחות הביטחון את מערכי ההגנה והציבו סנסורים מתקדמים, מכ"מים, תצפיות מהאוויר מהקרקע ומהים. כמו כן, אזורים נרחבים לאורך כל הגבול הצפוני עוצבו מחדש על ידי כלי הנדסה כבדים, כדי לאפשר ראות טובה יותר ומעקב על התקרבות לגדר וניסיונות חדירה. גם אופן פעילות כוחות היבשה עבר חשיבה מחודשת כדי להיערך לאפשרות שההתקפה הראשונה תתרחש ללא מודיעין מוקדם.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אם ה' לא ישמור עיר שווא שקד שומר

תודה רבה לשם שזה קרה….
עכשיו ישימו לב יותר…

"אם ה' לא ישמור עיר שווא שקד שומר"

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture