נתניהו תוקף ההחלטה הצפויה באונסק"ו: ירושלים קדושה לעם היהודי

כמו בכל הצבעה אנטי ישראלית באו"ם, גם ההצבעה הצפויה היום באונסק"ו בנושא ירושלים צפויה לעבור ברוב גדול. ראש הממשלה בתגובה: "אין עם בעולם שירושלים קדושה וחשובה לו כמו העם היהודי. אונסק"ו מנסה לכפור באמת הפשוטה הזו"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

"אין עם בעולם שירושלים קדושה וחשובה לו כמו העם היהודי, אף על פי שהיום יתקיים דיון באונסק"ו שמנסה לכפור באמת הפשוטה הזאת. אנחנו כופרים באונסק"ו, אנחנו דוגלים באמת שלנו, שהיא האמת" – אמר היום ראש הממשלה בנימין נתניהו בתגובה להצבעה הצפויה.

הוועד המנהל של ארגון קשרי המדע והתרבות של האו"ם צפוי לאמץ היום גרסה חדשה של ההחלטה השנתית שלו, הקובת כי ישראל אינה הריבון בירושלים. זאת, בדומה להחלטה שאומצה על ידי האסיפה הכללית של הארגון באוקטובר האחרון.

ההחלטה תאומץ ככל הנראה על ידי רוב מבין 58 המדינות החברות בוועד המנהל של הארגון, אך בימים האחרונים עשה משרד החוץ מאמצים דיפלומטיים לשכנע כמה שיותר מדינות אירופיות להתנגד להחלטה ולזכות בתמיכה, שאותה הגדיר "איכותית".

הפעם, הפלסטינים, באמצעות מדינות ערב המקדמות את ההחלטה – אלג'יריה, מצרים, לבנון, מרוקו, עומאן, קטאר וסודאן – סיכמו מראש עם המדינות האירופיות על נוסח מרוכך, והסכימו להסיר ממנה משפטים שמנתקים את הזיקה של ישראל והעם היהודי להר הבית והכותל המערבי, כמו גם להוסיף משפט המדגיש את חשיבותה של ירושלים עבור שלוש הדתות – יהדות, נצרות ואסלאם.

עם זאת, הנוסח עדיין מתייחס לישראל ככוח כובש בירושלים וכן מותח ביקורת על פעולות ישראליות במזרח ירושלים ובעיר העתיקה ועל הסגר הימי שישראל מטילה על רצועת עזה, מבלי להזכיר את התקפות חמאס על ישראל.

בשבועיים האחרונים מנהל משרד החוץ ושגריר ישראל באונסק"ו כרמל שאמה מגעים אינטנסיביים מול המדינות החברות בארגון וכך גם דיפלומטים ישראלים בערי הבירה של מדינות המוצא בניסיון לגייס כמה שיותר מדינות שיתנגדו או ימנעו בהצבעה. ממשל נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ סייע אף הוא במאמצים וניסה לגייס תמיכה בעמדת ישראל והוא צפוי להצביע נגדה בכל מקרה.

מקור מדיני בישראל מתח ביקורת על המהלך וטען כי בוועד המנהל של אונסק"ו מסרבים לעצור את התהליך הפוליטי שמדרדר את מעמד הארגון. "בניגוד להמלצת המנכ"לית של אונסק"ו ולהבטחות והצהרות של מנהיגים שונים בשנה האחרונה, באונסק"ו חוזרים על הריטואל של החלטה פוליטית אנטי ישראלית שמערערת על כל פעולה שישראל עושה בירושלים", טען.

המקור הוסיף כי "הצעת ההחלטה מאמצת את החלטות העבר שהתכחשו לקשר היהודי לעיר וממחזרת גינויים פוליטיים נגד ישראל ביחס לעזה. נציגי האיחוד האירופי, במקום לעצור את הפוליטיזציה כפי שהובטח לישראל, תומכים בה למעשה באמצעות הצעת נוסחים משלהם, כולל ביחס לשאלת ירושלים, שאין כל קשר בינם לבין המנדט של אונסק"ו".

המקור אף ציין כי ישראל מצפה כי המדינות החברות בארגון להצביע נגד ההחלטה שאותה הגדיר "אבסורדית". "הצעת ההחלטה הזאת לא תפגע בנחישות שלנו לפעול בירושלים לטובת כל תושביה, היא כן תפגע במעמד המידרדר של אונסק"ו וברלוונטיות שלו", חתם.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture