הבית הלבן: טראמפ 'הביע דאגה' מתשלום כספים ע"י הרשות למחבלים

דובר הבית הלבן מסר כי במהלך פגישתם של נשיא ארה"ב ויו"ר הרשות הפלסטינית. "טראמפ הביע דאגה מהעברת כספים מהרשות לאסירים ביטחוניים" • בקואליציה הגיבו בביטול לפגישתם של השניים: "אבו מאזן מדבר על 'שלום' ומממן רוצחים ומחבלים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ קרא ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן לעצור את התשלומים שמעבירה הרשות הפלסטינית למשפחות המחבלים המוחזקים בבתי הכלא בישראל – כך אישר היום (רביעי) דובר הבית הלבן שון ספייסר, שעה קלה לאחר פגישתם של שני המנהיגים בבית הלבן. לדברי ספייסר, טראמפ "הדגיש את הצורך לפתור את הנושא".

מוקדם יותר היום מסרו גורמים בבית הלבן כי טראמפ ידרוש מאבו מאזן לנקוט שורה של צעדים שיכולו לסייע בחידוש תהליך השלום, כולל עצירת התשלומים. ספייסר ציין, בדומה להצהרה שמסר הנשיא בתום הפגישה, כי טראמפ ואבו מאזן דנו גם בקידום תהליך השלום, במאבק בהסתה, בצעדים לקידום הכלכלה הפלסטינית ובמאבק בטרור.

סגן השר מייקל אורן הבהיר מוקדם יותר היום כי "השימוש בכספי סיוע אמריקני לקצבאות למחבלים ולמשפחותיהם מתנגש עם חזונו של הנשיא טראמפ לחתור להסכם ישראלי-פלסטיני". לדברי אורן, "מדובר בטרוריסטים לא רק עם דם ישראלי על הידיים, אלא גם לא מעט דם אמריקני".

חברי מפלגות הקואליציה הגיבו בביטול לפגישתם של טראמפ ואבו מאזן, וחלקם אף תקפו את יו"ר הרשות שר החקלאות, אורי אריאל, אמר כי "אבו מאזן מדבר על ״שלום״ אבל ממשיך לממן רוצחים ומחבלים. בעוד שאבו מאזן מתאר כי הוא מכיר במדינת ישראל ומבקש לחדש את המשא ומתן, הרשות הפלסטינית בראשותו מממנת רוצחים ומחבלים ומסרבת להכיר במדינת ישראל כמדינה יהודית. את זה יש להפסיק לאלתר, ובמקביל להגביר את תנופת הבנייה וההתיישבות ביהודה ושומרון".

יושבת ראש סיעת הבית היהודי, ח"כ שולי מועלם רפאלי, אמרה: "פתרון שתי המדינות מת מזמן אך האובססיה כלפיו עדיין לא. טראמפ לא יצליח להשיג דבר מלבד שיחות קוקטייל משותפות עם בכירים בישראל וברשות הפלסטינית. כפי שהוכח במשך השנים, ההנהגה הפלסטינית איננה רוצה לא הסדר ולא שלום".

סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי, תקפה את אבו מאזן לאחר ואמרה: "אבו מאזן מגיע לוושינגטון בזמן שהוא ממשיך להעביר כספים למשפחות המחבלים. זה ברור לכל בר דעת הוא אינו מעוניין בשלום. על כך מצביעים ספרי הלימוד הפלסטיניים והתשלומים למחבלים".

סגנית השר חוטובלי התייחסה גם לדבריו של יושב ראש הרשות על הכיבוש ואמרה: "אני דוחה על הסף את דברי ההבל של אבו מאזן על הפסקת הכיבוש, משום שעם ישראל איננו כובש בארצו שלו. אנחנו מחוברים קשר עמוק בן 3,000 שנה לארצנו ונמשיך לחיות בה וליישב אותה".

לפי שעה, בצד הפלסטיני לא נמסרה התייחסות על תוכן הפגישה בין שני המנהיגים – הראשונה מאז כניסת טראמפ לבית הלבן – ולא ידוע אם הושגה הסכמה ממשית כלשהי בנוגע לעצירת התשלום.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture