בלגיה: הפרלמנט הוולוני אסר את השחיטה הכשרה – תגובות נזעמות בעולם היהודי

הפרלמנט הוולוני בבלגיה הצביע היום (ערש"ק) פה אחד בעד הצעת חוק האוסרת את השחיטה ללא הימום ובכך למעשה נאסרת השחיטה הכשרה על פי ההלכה היהודית. רבה של בלגיה ונציג 'ועידת רבני אירופה' הרב אברהם גיגי בפני חברי הפרלמנט: 'זו צביעות. נילחם בנחישות נגד החקיקה

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

 

נשיא 'ועידת רבני אירופה' הגר"פ גולדשמידט: 'ההתקפה נגד חופש הדת ליהודים ולמוסלמים בעיצומה, מפלגות הממסד מנסים לעלות על גל השנאה והפחד שזורעים המפלגות הקיצוניות בכדי לזכות בקול הבוחר. אם אירופה תהפוך למזרח התיכון בחוקיה ובאי סבלנותה למיעוטים השונים, ניווכח שאכן האסלאם הקיצוני והרדיקלי ניצח אותנו' * רבה של בלגיה ונציג 'ועידת רבני אירופה' הרב אברהם גיגי בפני חברי הפרלמנט: 'זו צביעות; צייד ברברי כשמשסים כלבים בחיות ובהמות שנורו לשם שעשוע מותר עפ"י החוק – נילחם בנחישות נגד החקיקה שנאסרה גם ע"י ביהמ"ש לחוקה בכל האמצעים העומדים לרשותנו' * 'חוקי וולוניה בלגיה 2017'

לפני כשבועיים 'אפשרו' חברי ועדת החקלאות של הפרלמנט לראשי הקהילה היהודית להופיע בפניהם וגם אתמול עדיין ביקשו שאשלח להם השלמות בכתב אולם 'הם היו נחושים בהחלטתם ולא שעו לדברים שהשמענו' – אמרו רבה של בלגיה ונציג 'ועידת רבני אירופה' במוסדות האיחוד האירופי הרב אברהם גיגי ונשיא הקונסיסטואר הבלגי מר פיליפ מרקביץ.

'אמרתי להם, בין שאר הטיעונים המדעיים והחוקיים, כי זו צביעות; צייד ברברי כשמשסים כלבים בחיות ובהמות שנורו לשם שעשוע מותר עפ"י החוק. היש ברבריות גדולה מזו!?. לא אלמן ישראל ואנו נילחם בנחישות נגד החקיקה שנאסרה גם ע"י ביהמ"ש לחוקה בכל האמצעים העומדים לרשותנו' – אמר הרב גיגי.

נשיא 'ועידת רבני אירופה' ורבה של מוסקבה הגאון רבי פנחס גולדשמידט אמר בתגובה להחלטה כי 'ההתקפה נגד חופש הדת ליהודים ולמוסלמים בעיצומה, מפלגות הממסד מנסים לעלות על גל השנאה והפחד שזורעים המפלגות הקיצוניות בכדי לזכות בקול הבוחר. אם אירופה תהפוך למזרח התיכון בחוקיה ובאי סבלנותה למיעוטים השונים, ניווכח שאכן האסלאם הקיצוני והרדיקלי ניצח אותנו.

'מצער שמליבה של אירופה מקום שהיה צריך להיות לדוגמא לכל מדינות היבשת יוצאת הקריאה המתקדרים של אירופה.

'יהודים מסרו את נפשם גם בתקופות האפלות ביותר בהיסטוריה כדי לאכול אוכל כשר, חלפו רק שבעים שנה לאחר שהרייך השלישי בצביעות אכזרית אסר בשם 'ההומניות' את השחיטה הכשרה טבח באכזריות מיליוני יהודים והחריב את אירופה. ניאבק יחד עם הקהילה היהודית בבלגיה בהחלטה האומללה בכל הכלים העומדים לרשותנו'.

כאמור, לפני כשבועיים הופיעו ראשי הקהילה היהודית בפני חברי ועדת החקלאות המורכבת מנציגי וראשי המפלגות בפרלמנט הוולוני. הרב גיגי: 'הצגתי בפניהם חו"ד מדעית רפואית של אחד מגדולי המומחים בעולם לכאב ד"ר ז'אן מישל גורט ולפיה אין ספק ששיטות ההמתה הנהוגות באירופה מסיבות כאב אלפי מונים יותר מהשחיטה היהודית הכשרה שהיא מוכחת כשיטה המסיבה הכי פחות כאב לבהמה. מה גם שבשיטות ההמתה שלהם בהימום ע"י יריית אקדח, ביד או במכת חשמל יש עשרות תקלות ומי שהיה בבתי המטבחיים שלהם יכול לראות גם בעניים לא מקצועיות כי הבהמות מתפתלות מכאב עד שהן מתות. הוכחתי חד וחלק כי השחיטה היהודית היא שיטת ההמתה הקצרה ביותר ובתוך שניות הבהמה מתה. הסברתי להם כי החקיקה שהם עומדים להצביע עליה מנוגדת לחוק יסוד זכויות האדם המחייבות את כל מדינות האיחוד וחוקי היסוד של בלגיה וכי כך גם קבע בית המשפט לחוקה של וולוניה אולם כאמור הם אפשרו לנו לדבר כפי שצפינו 'רק לשם הפרוטוקול בלבד'. אנו נתכנס בינינו ונחליט על הצעדים שננקוט כדי לבטל את ההחלטה המבישה'.

בקהילה היהודית בבלגיה אמרו בתגובה כי 'באירופה עדיין מהדהדת הקריאה; יודן ראוס…וההחלטה למנוע אוכל כשר כמוה כקריאה ליהודים; יהודים החוצה!. בקהילה מתכוונים גם לנקוט בצעדי מחאה נגד ההחלטה אולם לא פירטו.

כזכור, בערב חג שביעי של פסח הודיע הפרלמנט כי ההצבעה על הצע"ח נגד השחיטה תתקיים ביום שלישי, יום טוב שני של גלויות. רק לאחר בקשתם של הרב אברהם גיגי נציגי הקונסיסטואר הבלגי ונשיא 'מחזיקי הדת' באנטוורפן הרב פנחס קורנפלד לאפשר לנציגי הקהילה להביע את עמדת היהדות בפני חברי הפרלמנט בטרם תתקיים ההצבעה התקיים הדיון וההצבעה נדחתה אכן ליום שישי ט' אייר תוך 'התחשבות' בקהילה היהודית.

כחודשיים קודם להצבעה הודיע בית המשפט לחוקה במחוז ולוניה לבקשת הקהילה היהודית על החלטתו ולפיה; 'השחיטה היהודית הכשרה מותרת על פי החוק הבלגי' והיא תימשך כהלכה, וכי 'הגבלת השחיטה הכשרה מצמצמת בצורה מוגזמת ובלתי סבירה את חופש הדת, פוגעת משמעותית ומנוגדת לחוקי יסוד זכויות האדם וזכויות הדת בבלגיה'. כחודש קודם החלו כמה סנטורים חברי הפרלמנט הוולוני במסע נגד השחיטה הכשרה.

בלגיה היא פדרציה המורכבת משלושה מחוזות: פלנדריה, ולוניה ובריסל. מחוז ולוניה מונה כ- 3.5 מיליון נפש שהם כ-33% מתושבי בלגיה.

נלחם בנחישות נגד האנטישמיות. הרבנים עם סגן נשיא הנציבות האירופית בבריסל (5)
הרבנים עם סגן נשיא הנציבות האירופית בבריסל
ההצבעה בפרלמנט הוולוני הבוקר
ההצבעה בפרלמנט הוולוני הבוקר
הרב גיגי בפרלמנט הבוקר לאחר ההצבעה
הרב אברהם גיגי בפרלמנט הבוקר לאחר ההצבעה
הרב גיגי עם נשיא ועידת רבני אירופה הגרפ גולדשמידט במשרד החוץ האוסטרי
הרב גיגי עם נשיא ועידת רבני אירופה הגר"פ גולדשמידט
הרב גיגי עם ראש ממשלת בלגיה בפתח ביהכ"נ הגדול בבריסל
הרב גיגי עם ראש ממשלת בלגיה בפתח ביהכ"נ הגדול בבריסל

 

 

 

 

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture