הרשימה: אלו ערים חרדיות רשמו את הזינוק הגבוה במחירי הנדל"ן?

איזו עיר חרדית רשמה את עליות המחירים הגבוהות ביותר ברבעון הראשון של השנה לעומת הרבעון שקדם לה, ומי העיר שהפתיעה עם צניחה במחירים? כנסו לרשימת הערים החרדיות והמתחרדות עם הנתונים המלאים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

אין צורך לספר על מצוקת הדיור הקשה במגזר החרדי. נראה שגם מיותר להסביר שהמצוקה גוררת עליה במחירים. בכל זאת, בוודאי תופתעו כי בניגוד לעליה הארצית במחירי הדירות, בחלק מהערים החרדיות, נרשמה עליה דרסטית עוד יותר.

העיר ביתר עלית רשמה את עליית המחירים הגבוהה ביותר, עם 5% ביחס לרבעון האחרון של 2016, כאשר מחיר ממוצע של דירת 4 חדרים עומד על 1.553 מיליון שקל. אחריה ממוקמת בני ברק, עם עלייה של 4.5% במחירי הדירות ברבעון הראשון של 2017. מחיר ממוצע של דירת 4 חדרים בעיר המצויה באזור הביקוש עומד על 1.882 מיליון שקל.

במקום השלישי ברשימה נמצאת העיר אלעד, שרשמה עליית מחירים בשיעור של 4.3%. דירת 4 חדרים בעיר החרדית, שמחזיקה בעתודות בנייה של כ-20 אלף יחידות דיור וממתינה להפשרת השטחים לבנייה, עולה בממוצע 1.43 מיליון שקל. לדברי ראש עיריית אלעד, ישראל פרוש, "הנתונים מוכיחים שוב את מצוקת הדיור החמורה, ממנה סובל לצערנו המגזר החרדי. הפתרון נמצא ומעשי, אם כל הגופים הממשלתיים ירתמו לעניין".

העיר טבריה, אומנם אינה עיר חרדית, אך באחרונה קבעו קהילות רבות את מושבם בעיר הצפונית. טבריה נמצאית במקום הרביעי עם עלייה של 4.2% במחירי הדירות בשכונות החרדיות ברבעון הראשון של 2017 לעומת הרבעון האחרון אשתקד. על פי הנתונים, מחיר ממוצע של דירת 4 חדרים בעיר הצפונית עומד על כ-885 אלף שקל.

במקום החמישי ברשימת הערים שנבדקו מצויה העיר בית שמש, עם עלייה של 3.9% במחירי הדירות בשכונות החרדיות. דירת 4 חדרים עולה בממוצע 1.472 מיליון שקל. אחריה ברשימה העיר צפת, שלאורך כל שנת 2016 רשמה ירידות מחירים שהסתכמו בכ-9%, אולם לראשונה חלה בה עליית מחירים של 2.8% ברבעון הראשון של השנה.

בקריית גת, שנמצאת במקום השביעי ברשימה, חלה עלייה בשיעור של 2.3% במחירי הדירות מתחילת השנה, כאשר מחיר דירת 4 חדרים עומד על 1.156 מיליון שקל בממוצע. במודיעין עלית מדובר בעלייה של 2.1%, עם מחיר ממוצע של 1.395 מיליון שקל לדירת 4 חדרים. בנתיבות נרשמה עלייה קלה של 1.7% במחירי הדירות, עם מחיר ממוצע של 922 אלף שקל לדירת 4 חדרים.

הנתון המפתיע במדד הוא הירידה הדרמטית שרשמה העיר אופקים, שם מחירי הדירות צנחו ב-9.8%, ומי שמחפש יוכל לרכוש שם דירת 4 חדרים ב-639 אלף שקל בממוצע.

הסקירה בוצעה בוצעה על ידי קבוצת סן חן, ופורסמה באתר וואלה. לדברי יעקב ערבליך, מנהל קבוצת סן חן שערך את הבדיקה, "ב-2016 כולה עלו מחירי הדיור במגזר החרדי בשיעור של 6.7% וברבעון הקודם ראינו עלייה של 2.5% במחירים. ניתן לראות שהשוק ממשיך לעלות – אך בצורה מתונה יותר".

הוא הוסיף כי "השוק מאתגר מאוד, ובשטח מתחילים להרגיש כמות עסקאות קטנה יותר. למרות זאת, חשוב להדגיש כי באזורי הביקוש בערים חרדיות אנו עדיין רואים עליות מחירים, מה שמוכיח שבאזורים אלו קיימת עדיין מצוקת דיור קשה. לעומת ערי המרכז, בערים מעורבות בפריפריה ישנה עליית מחירים מתונה ואפילו ירידות מחירים קיצוניות כדוגמת אופקים. דבר נוסף שיש לתת עליו את הדעת הוא שבערים כמו בית שמש קיים מספר לא מבוטל של משקיעים תושבי חוץ שהחלו לצאת מהשוק בעקבות רגולציה מחמירה, שינויי מטבע וחוק מס דירה שלישית שעתידו אינו ידוע".

גפני: "החרדים סובלים מיוקר הדיור שבעתיים"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
13 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מה עם ירושלים???

מי שערך את הסקר הזה כנראה החזיק מפה שהעיר אשדוד נמחקה ממנה, אולי מהמים המלוחים של הים…

המדד טועה לגבי העיר אופקים הלוואי ויכולנו לקנות דירה רק במחיר הנתון.

חשבתי שבאשדוד ירדו המחירים…
מהידע שלי (והוא לא מועט, ב"ה), באשדוד נסקו המחירים לרמות הזויות לגמרי!

אופקים – הנתון של אופקים כולל חתימת הסכמי רכישה על כ150 דירות 5-6 חדרים במחיר למשתכן בעלות של כ950 אלש"ח – בקיזוז הנתון הנ"ל היה באופקים עליה של כ15% במחירי הדירות

צפת היתה בירידה בשנת 2016?

עדיף לבדוק מאשר לזרוק נתונים באויר. צפת היא אחת הערים היחידות שהמחיר עלה ב400% (!) בתוך 7 שנים.
מי שראה דירה שמחירה ירד שיקום.

אין קשר בין הנתונים שהובאו בכתבה למציאות, ציבור הקוראים יכול ללכת ולברר, (אבל ללכת דווקא כי לבדוק ב"יד 2" זה לא מידע אמין במיוחד.) ולראות שרוב ואולי כל הנתונים כאן פשוט לא נכונים, הן לגבי דירות בקרית ספר, והן לגבי דירות בבית שמש ובביתר, מה שמלמד אותנו שוב שכל הכתבות הן אינטרסנטיות ונועדו כדי לקדם מהלכים פוליטיים, ואם תפיץ במשך תקופה ארוכה שהמחירים בעיר פלונית יורדים אז אנשים ישתכנעו ויוזילו את המחירים כי אחרת אף אחד לא יקנה מהם כי "הרי המחירים יורדים כל הזמן…" וכנ"ל ההפך….
עלמא דשיקרא!

הכתבה שקופה
מנהל סן הוא ברוך ערבליך ולא יעקב
סן חן משווקת כמה פרוייקטי יוקרה בבני ברק !!!!!
המחיר של 4 ח' 1800000 בבני ברק הוא כבר מתחילת 2016 להיפך בחצי שנה אחרונה יש קיפאון בבני ברק בפרט במחירי הדירות הגדולות ואפי' יש כבר הרבה דירות שזמן רב על המדף ויש ירידה בעיקר בשוליים
צריך להבין שהבנקים כבר לא נותנים משכנתא כל כך בקלות וודאי לא 70% על סמך אישורי כולל וכל מיני הבלים דומים לכן כדי לקנות דירת 5 חדרים בבני ברק צריך או מליון ש"ח במזומן או הכנסו מוכרות גבוהות דהיינו לפחות 17000 ש"ח לחודש
ואם חלק גדול מהציבור נחסם אז הביקוש כבר יורד,
ואלו שיש להם לא כל כך מהר קונים תותים,

ביתר משיגה את בני ברק? הזוי

חבריה בנושא אשדוד יש כאן טעות מטורפת שצריך להעמיד במקום…
באשדוד לא הייתה ירידת מחירים משום כיוון. פשוט היה שם אטרף לא נורמלי לפני שנה ולקחו מחירים בשמים. במתחרדים באיזור ו' נמכרו דירות 4 חדרים ב 1.400.000 ש"ח זה באמת היה בשמים כעת זה חזר לפורפורציה. המחירים כל הזמן בעליה, אם כי עליה קצת נמוכה. אבל לא להתבלבל המחירים לא ירדו ואין סיכוי שירד. יש המון המון אנשים שרוצים לקנות דירות באשדוד והם קונים. המחירים לא ירדו אלא יעלו חד משמעי! והחכם עיניו בראשו לקנות כעת דירות באשדוד כי זה הזמן, עוד תקופה קצרה לפי כל התחזיות המחירים שוב ינסקו גבוה גבוה.

דבר אחד בטוח שצעירים מחכים למחיר למשתכן לא בגלל הסיכויים אלא בגלל שאין להם אפשרות לקנות במחירים האלו או בגלל הון עצמי או בגלל משכנתא, לגבי המשפרי דיור יש הכרזה שהם גם יוכלו להשתתף במכרזים
אז מי שנשאר במגרש זה רק המשקיעים שרצים כמו חיה מסוחררת סביב הזנב שלה
אז נכון שהמחירים לא יחזרו להיות כמו לפני 10 שנים אבל כמו לפני 5 שנים זה בטח יחזור לשם

המחירים באשדוד ירדו באפן דרסתי בסוף כי זה הכל בועה .אין שום דבר אמיתי באשדוד כגון תעסוקה …אוויר טוב ..נוף.. .רק אנשים שרוצים לגור ליד ההורים קונים באשדוד

בטבריה המחירים עולים בדוק!, הן בגלל קבוצות חרדים שמתכננים להגיע בשנה הבאה לפרוייקט של "נוף כנרת פוריה" והן בגלל עשרות החסידים שכבר גרים בטבריה עילית, מי שעיניו בראשו קונה שם עכשיו לפני עלייה נוספת, טבריה הולכת להיות עיר של חרדים בתוך עשור… תרשמו…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture