בנט לנתניהו: הבהר לטראמפ שיעביר את השגרירות לירושלים

על רקע דבריו של מזכיר המדינה האמריקני בנוגע לשיקוליו של טראמפ בסוגיה, העביר יו"ר הבית היהודי מסר לראש הממשלה, אותו הוא מצפה כי יבהיר לנשיא: "העברת שגרירות ארה"ב לבירת ישראל מחזקת את הסיכויים לשלום אמת"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לקראת ביקורו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בישראל בשבוע הבא, קרא הערב יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט לראש הממשלה בנימין נתניהו "להבהיר שאנו מצפים מממשל ארה"ב להעביר את השגרירות לירושלים ולהכיר בירושלים המאוחדת בריבונות ישראל". דבריו של בנט, נאמרו זמן קצר לאחר שמזכיר המדינה האמריקני רקס טילרסון אמר כי "טראמפ בוחן אם העברת השגרירות לירושלים תשפיע על הליך השלום בין ישראל לפלסטינים".

בנט הוסיף כי "העברת שגרירות ארה"ב לבירת ישראל מחזקת את ישראל, ומחזקת את הסיכויים לשלום אמת, מפני שכל הסכם המבוסס על חלוקת ירושלים דינו להיכשל". לדברי שר החינוך, "כפי ששגרירויות מדינות העולם נמצאות בבירת ארה"ב, וושינגטון, כך הן צריכות להימצא בירושלים, בירתנו מזה 3,000 שנה. זו בירתנו הנצחית ואין בלתה".

אמש התייחס בנט לפרסום לפיו טראמפ מתכוון להודיע בביקור בישראל על תמיכתו בהגדרה עצמית של הפלסטינים. כזכור, שלשום אמר הגנרל הרברט ריימונד מקמאסטר, היועץ לביטחון לאומי של טראמפ, כי במהלך הביקור בישראל טראמפ ידגיש את הקשר הבלתי-ניתן לערעור בין ישראל וארה"ב, אבל במקביל ידבר על הרצון ל"כבוד והגדרה עצמית" של הפלסטינים.

"לא ניתן להמשיך לנהל מדיניות של בונקר", אומר בנט. "ישראל חייבת ליזום ולהציב חזון משלה, אחרת, כפי ששוב מסתמן, גורלה ייקבע על ידי אחרים. נאום בר אילן היה בתקופת הנשיא אובמה. הנאום וההסכמה להקמת פלסטין הביאו עלינו חרמות, טרור ואיום דמוגרפי חמור, ועכשיו הזמן להודיע על ביטולו.

"בפנינו עומדות שתי דרכים: המשך מדיניות בר אילן הדוגלת בהקמת מדינת פלסטין שנייה, בנוסף לזו שבעזה", אומר בנט. "זו נוסחה משיחית כושלת שהובילה עד כה לשפיכות דמים, הידרדרות מדינית ותביא לאסון דמוגרפי. לחלופין, מדינת ישראל יכולה להציב חזון משלה לעתיד האזור: פיתוח כלכלי אזורי מבוסס יזמות, מניעת מדינה פלסטינית שנייה בנוסף לזו שבעזה, החלת ריבונות על השטחים הישראליים ביו"ש, ייצוב רצועת עזה, חיזוק מדינת ישראל כעוגן ביטחוני, מודיעיני וכלכלי באזור. הגיע הזמן ליזום. עתידנו בידינו".

מהליכוד נמסר בתגובה לדברי השר בנט אתמול: "הדברים של בנט הם דוגמה להלקאה עצמית הזויה והפעם מן הימין. החרמות על ישראל נובעות מעצם ההתנגדות למדינה יהודית ולא משום דבר אחר. ראש הממשלה נתניהו הוא זה שנלחם על קבלת המדינה היהודית בעולם כפי שאנו שומעים מהנשיא טראמפ וכפי שרה"מ נתניהו מוביל בחוק הלאום.

"מי ששולח תלמידים יהודים להשתטח במסגדים, שממנה אשת שמאל קיצונית לאחראית על לימודי האזרחות ולא נוקף אצבע בעניין ההסתה בבתי הספר במזרח ירושלים, שלא יטיף לנו", נמסר מהליכוד. "מי שאינו מסוגל לעמוד אפילו מול לחצי השמאל במשרד החינוך שבראשו הוא עומד, שלא יטיף לראש הממשלה נתניהו, שעומד באופן תקיף ונחוש מול כל הלחצים הבינלאומיים, יותר מכל ראש ממשלה אחר בעשורים האחרונים. מדיניות ההלקאה העצמית של הימין מעולם לא השיגה דבר מלבד הפלת שלטון הימין והעלאת שלטון השמאל".

מה מונע מטראמפ להורות על העברת השגרירות לירושלים?

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture