חוק הלאום: יהדות התורה מתנגדת לדרישת נתניהו

ראש הממשלה הורה לקדם את הנוסח הנוקשה של חוק הלאום, אך בינתיים מסתמן כי אין רוב להעברת החוק. יהדות התורה מתנגדת, בעיקר בשל חשש כי שופטי בג"ץ ישתמשו בסעיפים שונים מתוך החוק נגד הציבור החרדי

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אתמול בישיבת ראשי הקואליציה לחוק הלאום, שעבר בשבוע שעבר בקריאה טרומית בכנסת, ואמר כי על מנת לזרז את אישור החוק הוא יקודם כחקיקה פרטית. משמעות הדבר הוא כי החוק שיקודם יהיה זה של ח"כ אבי דיכטר – הצעה חריפה יותר מזו שקידם ח"כ בני בגין, שבו הביעה תמיכה האופוזיציה.

אך בינתיים, מתעורר קושי בהעברת החוק, ומסתמן כי אין רוב בכנסת לאישורו, זאת לאחר שסיעת יהדות התורה החליטה כי היא בולמת את קידומו של חוק הלאום, וחבריה הבהירו לראשי הקואליציה שלא יאפשרו את ההצבעה עליו במתכונתו הנוכחית. על ההתנגדות דווח לראשונה בעיתון הארץ.

במפלגה הסבירו כי מדובר בהתנגדות עקרונית לחקיקת חוקי יסוד, בנוסף לחשש שבג"ץ יפרש את החוק באופן שיפגע בקהילה החרדית. "אנחנו עקרונית ובאופן קטגורי נגד חוקי יסוד. בעניין חוק הלאום יש נושאים שרגישים לנו מבחינה ערכית, אי אפשר להפתיע אותנו. ביקשנו שהמשך קידומו של החוק יתואם איתנו”.

בשל התנגדות החרדים, ועדת השרים לחקיקה החליטה אתמול לדחות בשבועיים את ההצבעה על הצעת חוק הלאום שיזמה יו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ שולי מועלם־רפאלי. הצעת החוק של מועלם־רפאלי, המכונה הגרסה "היהודית" לחוק הלאום, מכפיפה על פי פרשנויות משפטיות את המשטר הדמוקרטי במדינה לזהותה היהודית של ישראל.

ההצעה קובעת כי "הזכות למימוש ההגדרה העצמית הלאומית במדינת ישראל ייחודית לעם היהודי" ושהמשפט העברי ישמש מקור השראה לחברי הכנסת, בבואם לחוקק חוקים, כמו גם לשופטים בישראל. בקואליציה אישרו אתמול שקידומו של החוק, בשלב זה, נתון בקשיים בשל התנגדות חברי הכנסת החרדים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה אתמול ליו"ר הקואליציה דוד ביטן לזנוח את הצעת החוק הממשלתית, אותה התכוונה הממשלה להציג בתוך כחודשיים, ולקדם במקומה בנוהל מזורז הצעת חוק פרטית לקריאה שנייה ושלישית. הכרזתו של נתניהו יצרה אתמול בלבול בקרב השותפות הקואליציוניות, שהציגו הערכות סותרות באשר לנוסח שיקודם בסופו של דבר.

ביטן אמר אתמול ל"הארץ" כי “נקדם את הצעת החוק של דיכטר (ההצעה הפרטית שאושרה טרומית בשבוע שעבר)". לדבריו, "בהצעה יהיו שינויים, כמובן, אבל כל זה בתנאי שהחרדים יסירו את התנגדותם". ביטן לא ידע לומר אתמול אם הקואליציה תפעל לביטול הסעיף המנמיך את מעמדה של השפה הערבית המופיע בנוסח הנוכחי של דיכטר.

אלא שבניגוד לביטן, מקור אחר בקואליציה העריך כי הצעת החוק הממשלתית עדיין עומדת על הפרק ושהיא תתבסס על נוסח קיצוני יחסית של החוק, שיזמו השרים איילת שקד ויריב לוין לפני שנים אחדות, המכפיף את הדמוקרטיה בישראל לזהותה היהודית של המדינה. לדבריו, "משרד המשפטים יגבש נוסח להצעת החוק הממשלתית ורק לאחר מכן נחליט אם לקדם את החוק כהצעה פרטית או כהצעה ממשלתית".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
9 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

עד שסוף סוף באים לתקן את העוול ורוצים להגדיר את המדינה כמדינה יהודית לפני היותה דמוקרטית באים החכים של יהדות התורה ובקטנוניות שאין דומה לה גורמים בכייה לדורות

אם אתה לא יודע ומבין מה אומר החוק על כל סעיפיו ומהי סיבת ההתנגדות, אז אל תהיה בבחינת הדיוט קופץ בראש

נחמן היקר צודק ב-100%!!!

נחמן, אפשר לברך עליך ברוך חכם הרזים?

העולם אומר: לטיפש מראים חצי עבודה…
מי כאן פתי להכריז על עצמו ככזה קבל עם ועדה?

נחמן צודק. אם הם היו מקדמים משהו אחר, היה אפשר להתווכח על זה. אבל לבלום חוק בטענה שהוא עלול לגרום בעיות לציבור החרדי, כאשר הבעיות שהוא אמור לפתור הן מהותיות וחשובות בהרבה, בלי למצוא חלופה אחרת, מזכירה את ענוותנותו של רבי זכריה בן אבקולס
חוץ מזה, מותר להעביר ביקורת גם על ח"כים משלנו כאשר הם טועים. לא צריך ללכת אחריהם כעיוור.

אני רוצה לחזק את דברי ר' נחמן. הרי לפני הקמת המדינה ובמהלכה, השתדלו ח"כ החרדים והדתיים שהמדינה תהיה יהודית ולא תופרד הזהות היהודית מהמחויבות להקב"ה, קרי: ההתחייבות ההלכתית. וכתוצאה מכך חוקקו כל חוקי ה"סטטוס קוו" למיניהם, והנה נקרתה לנו הזדמנו פז, בה מביעים כלל חברי הקואליציה ענין בחוק שיעשה את המדינה שתהיה יותר יהודית בכך שתעלה קרן המשפט היהודי והזהות היהודית תהיה קודם לדפוס הדמוקטרי, כאשר ברור לכל, כי זהו רק התחלת תהליך ארוך שאפשר כבר לצפות את מראה סופו. והנה באים ח"כ, ובשם היהדות עוקרים את את היהדות מן המדינה, בינו נא זאת. ולואי ויפלו דברים אלה על אזניים קשובות.

טוב, עכשיו כל אחד יוציא את כל הקיטור שיש לו (שהכניסו לו…) על חברי הכנסת היקרים שלנו.
JDN, אנא אל תתנו יד לרדיפת חברי הכנסת!!!

אין בכך שום רדיפה, אלא הבעת דעה בענין שבו ח"כ מרשים להחליט בעצמם ללא שום הכוונה מגדולי ישראל.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture